Polestar bierze się za nowe Volvo XC60. Ostry wygląd i zastrzyk mocy

W sportowych SUV-ach specjalizują się głównie niemieccy producenci premium, ale z perspektywy polskiego rynku to właśnie Volvo XC60 Polestar jest najważniejszą premierą w segmencie. Polacy kochają ten model

Polestar postanowił podrasować najmocniejszą odmianę nowego XC60. Mowa o wersji hybrydowej T8, w której połączone siły silnika benzynowego i elektrycznego dają kierowcy 407 KM mocy. W standardzie. Polestar nie zdecydował się na drastyczne podbicie mocy, ale 421 KM powinno wystarczyć do dynamicznej, lekko sportowej jazdy. Już 407-konne XC60 przyspiesza do 100 km/h w 5,3 sekundy.

Co więcej, Polestar chwali się współpracą ze specjalistami z Cyan Racing, którzy mają sporo doświadczenia z motorsportu. Polestar i Cyan Racing skupili się na poprawieniu prowadzenia, reakcji na gaz, pracy skrzyni biegów i zawieszeniu. Wszystko, aby "XC60 zaoferowało zupełnie nowy poziom przyjemności z jazdy". Jesteśmy bardzo ciekawi, co się kryje pod tymi słowami. Ale nowe XC60 Polestar zapowiada się naprawdę bardzo dobrze.

Volvo XC60 Polestar 2017Volvo XC60 Polestar 2017 fot. Volvo

Wersja Polestar to oczywiście także agresywny pakiet stylistyczny. W naszej galerii znajdziecie wszystkie dotąd opublikowane zdjęcie nowego, sportowego SUV-a. Niestety, Szwedzi nie ujawnili jeszcze ani jednego zdjęcia wnętrza. Na rewolucyjne zmiany nie ma co liczyć, ale w kabinie powinno się pojawić parę akcentów, które wyróżnią 421-konne XC60 od słabszych modeli.

Na razie cena usportowionej wersji XC60 pozostaje tajemnicą. W Polsce najtańsze Volvo XC60 w wersji T8 kosztuje 273 300 zł, a z pakietem stylistycznym R Design - 283 900 zł. Możemy się spodziewać, że za Polestara trzeba będzie dorzucić jeszcze kilka tysięcy zł.

Czy nowe Volvo XC60 powtórzy sukces poprzednika?
Więcej o:
Komentarze (18)
Polestar bierze się za nowe Volvo XC60. Ostry wygląd i zastrzyk mocy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Heimo

    Oceniono 14 razy 14

    Podoba mi się opinia - "421 KM powinno wystarczyć do dynamicznej, lekko sportowej jazdy". Zrobiłem się nagle taki malutki ze swoim 200 KM silniczkiem - będę musiał trzymać się swojego "rodzinnego" stylu jazdy.

  • Gość: Łukasz

    Oceniono 5 razy 5

    14KM przyrostu przy mocy rzędu 400 KM to musi być odczuwalne... niesamowicie.

    Po co to wszytsko?

  • dyzio-badyzio

    Oceniono 7 razy 5

    czy wspomaganie kierownicy i normalne komfortowe zawieszenie będzie również za dopłatą ???
    jeżdżę świeżym xc60 i rozczarowanie jest ogromne. Zawieszenie standardowe (bez dopłaty) oznacza walenie w sufit na każdym kamyku, a wspomaganie jest, jakby go nie było... tragedia. 15-letni Passat bardziej komfortowy.

  • rafiol

    Oceniono 6 razy 4

    Nie wiem, o co chodzi z ta marka. W Polsce zachwyt, miejsce w segmencie premium, Na świecie jednak zachwytu nie podzielano, skoro firmie w oczy zajrzalo widmo bankructwa. I nawet moge domyslac sie dlaczego. Jechalem kiedys XC60 trase Wroclaw-Gliwice, troche miasta, troche A4. Auto toporne, nieruchawe, zakrety pokonywalo sie jak czolgiem, zero subtelnosci w zawieszeniu i prowadzeniu. Slabe czucie drogi. Co z tego, ze w srodku skorzane fotele, jak skora tez raczej marnego gatunku. I plastiki twarde byly jak 7-dniowy chleb. Mam nadzieje, ze cos sie w tych autach zmienilo, bo wtedy wysiadalem z niesmakiem.

  • Andrzej T

    Oceniono 7 razy 3

    Gdy się rozładuje akumulator, to jedziemy przednionapędowym autem, czy silnik "na bieżąco" ładuje baterię, żeby ta mogła napędzać tylną oś?
    Jak na ilość koni, to osiągi nie powalają, Alfa Stelvio ma podobne przyspieszenia w wersji słabszej o ponad 100 koni.
    Na koniec zużycie paliwa - w teście TVN Turbo Volvo XC90 (ta sama jednostka napędowa hybrydowa) osiągnęła jakieś astronomicznie wysokie zużycie paliwa, te 2l / 100 km to chyba tylko pierwsze 100 km, jak odłączymy się od gniazdka i pojedziemy z lekkiej górki ...

  • bogaty2

    Oceniono 14 razy 2

    a moze by tak chociaż jedno jedyne zdjecie ze srodka???
    Patałachy pismaki ...

  • karamustafafa

    Oceniono 1 raz -1

    Polacy kochają Volvo? Nazwiska proszę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX