Tego Koreańczycy mogli się nie spodziewać. Kia Niro 3:1 Hyundai Ioniq

Koreański koncern rzucił wyzwanie Toyocie i wprowadził na rynek dwa modele hybrydowe, Hyundaia Ioniq i Kię Niro. Okazuje się, że to właśnie crossover Kii notuje świetne wyniki sprzedaży.

Jak podaje serwis Wards Auto, w pierwszej połowie tego roku w samych Stanach Zjednoczonych Kia sprzedała 12 676 sztuk modelu Niro. W tym samym czasie bratni Hyundai sprzedał niemal trzykrotnie mniej Ioniqów - dokładnie 4 881 aut. Obydwa samochody weszły do sprzedaży w lutym 2017 r..

Skąd bierze się taka dysproporcja? Przedstawiciel Kii, Steve Kosowski, w rozmowie z Wards Auto wskazuje, że kluczowe było spotkanie w 2012 roku, kiedy koncern opracowywał swoją hybrydową strategię. Pierwotnym planem było wprowadzenie na rynek i Ioniqa, i jego brata bliźniaka pod marką Kia. Kosowski ujawnił, że amerykański oddział marki sprzeciwił się decyzji Koreańczyków i przekonał ich, że Kia musi postawić na crossovera. "Nie chcieliśmy wprowadzać na rynek kolejnego Priusa czy Volta. Chcieliśmy czegoś nowego" - mówi Kosowski. Jak się okazuje, był to strzał w dziesiątkę.

Obydwa auta dostępne są również w Polsce. Napędzane są tym samym układem hybrydowym o mocy 141 KM z silnikiem benzynowym 1.6. Polski cennik Ioniqa otwiera 105 900 zł, a Kii Niro - 88 900 zł.

Hyundai Ioniq konkuruje z Toyotą Prius, a Kia Niro bierze na celownik Toyotę C-HR. Który producent to Twoim zdaniem lepszy wybór?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.