Oto Jaguar XE SV Project 8. Zapomnij o BMW M3!

Brytyjski producent wystawia konkurencję dla niemieckiej legendy. Zaprezentowany kilka tygodni temu Jaguar XE SV Project 8 wyjeżdża na ulice. Rasowy "kot" oferuje 600 KM mocy.

Nad tym projektem czuwał zespół Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations. Specjalna odmiana Jaguara XE rzuca wyzwanie niemieckiej legendzie. Pod maską pracuje silnik V8 o pojemności pięciu litrów wspomagany przez sprężarkę mechaniczną. Maksymalna moc 600 KM trafia na wszystkie koła przy pomocy ośmiobiegowej skrzyni automatycznej Quickshift. Maszyna rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 321 km/h.

Dzięki takim parametrom szybki sedan od Jaguara ma osiągi porównywalne z supersamochodami. Jego wygląd różni się od "cywilnej" wersji wyjeżdżającej z fabryki. Zamontowano w nim karbonowe zderzaki, maskę oraz splitter. Podwozie osłonięto metalową płytą, a z tyłu pojawiły się wydatny dyfuzor wbudowany w zderzak oraz regulowana, wielka lotka. Całość stoi na 20-calowych felgach aluminiowych.

Większa moc wymagała zainstalowania nowego, regulowanego zawieszenia oraz elektronicznego, aktywnego dyferencjału i zestawu karbonowo-ceramicznych hamulców. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano ceramiczne łożyska z azotkiem krzemu - technologię prosto z Formuły 1.

Jaguar XE SV Project 8Jaguar XE SV Project 8 fot. Jaguar

Wnętrze Jaguara przeszło kilka modyfikacji. W standardzie zamontowano karbonową kierownicę obszytą Alcantarą, a także przednie fotele wyścigowe z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa i klatką bezpieczeństwa.

Specjalne wydanie Jaguara XE SV Project 8 powstanie w nakładzie 300 egzemplarzy i będzie dostępne wyłącznie w wersji przystosowanej do ruchu lewostronnego. Cennik startuje od 149 995 funtów.

Które auto byłoby Twoim wyborem?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.