Czy tak będzie wyglądał nowy Golf? Ciekawy, elektryczny koncept Volkswagena

Volkswagen Gen.E to kolejny z prototypów niemieckiej marki. W przeciwieństwie do futurystycznych I.D. Gen.E jeździ i jest intensywnie testowany

Volkswagen jest śmiertelnie poważny, kiedy mówi o e-rewolucji, jaka czeka cały koncern. Niemcy planują wprowadzić do sprzedaży aż 30 napędzanych prądem modeli do 2025 roku. Elektryfikacja obejmie wszystkie segmenty - od aut najmniejszych po dostawczaki. Już w 2030 elektryki mają stanowić 33% sprzedaży całego koncernu. Ambitne plany, które powoli zaczynają być realizowane.

Volkswagen Gen.E Research Vehicle to prototyp, który marka bardzo intensywnie testuje. Wygląd i kształt modelu sugerują, że może to być jeden z samochodów, który pośrednio zapowiada nowego Golfa. Nie wiemy, co dokładnie napędza prototyp, ale na pewno jest to silnik lub silniki elektryczne. Volkswagen podaje tylko, że realny zasięg auta przekracza 400 km na jednym ładowaniu. Przy okazji prac nad jak największym zasięgiem, Niemcy rozwijają także swoje szybkie ładowarki.

Gen.E to także poligon doświadczalny do badań nad systemami autonomicznej jazdy. Volkswagen również i na tym polu nie chce pozwolić odskoczyć konkurencji.

Volkswagen Gen.E Research VehicleVolkswagen Gen.E Research Vehicle fot. Volkswagen

Za to już w 2020 r. do sprzedaży ma wejść pierwszy samochód z rodziny I.D.. Na razie mogliśmy trzy koncepty, każdy prezentujący pomysł na inne auto. Pierwszy I.D., którego pokazano w Paryżu to elektryczny hatchback. Volkswagen określił go mianem "nowego Garbusa". Łączył wymiary Golfa, przestronność Passata, wydajny napęd elektryczny oraz zaawansowany system autonomicznej jazdy.

Volkswagen I.D. ConceptVolkswagen I.D. Concept fot. Volkswagen

Drugi koncept I.D. otrzymał imię Buzz i został okrzyknięty "Microbusem przyszłości". Podobnie jak kompaktowy brat z Paryża został zbudowany na nowej platformie koncernu MEB, którą zaprojektowano z myślą o samochodach elektrycznych. I.D. napędzany był jednym, mocnym silnikiem elektrycznym, a I.D. Buzz - jako większy i cięższy samochód - otrzymał dwa silniki i napęd 4x4.

Volkswagen I.D. BuzzVolkswagen I.D. Buzz fot. Volkswagen

Najmłodszy w rodzinie jest I.D. Crozz, czyli koncept elektrycznego crossovera. Volkswagena Crozza również napędzają dwa silniki.Umieszczony z przodu ma 101 KM, a z tyłu 201 KM mocy. Każdy e-motor odpowiada za napędzania swojej osi, I.D. Crozz, jak przystało na SUV-a, jest więc wyposażony w napęd 4x4. Kiedy układ pracuje pełną parą kierowca ma do dyspozycji pod pedałem gazu wszystkie 302 KM. Taka moc pozwala rozpędzić się do 100 km/h w niecałe 6 sekund.

Umieszczone w podłodze baterie o pojemności 83 kWh mają zapewnić realny zasięg na poziomie 500 km. Koncern pracuje nad szybką ładowarką 150 kW, która już w 30 minut naładuje baterie do 80%.

Volkswagen I.D. CrozzVolkswagen I.D. Crozz fot. Volkswagen

Plany Volkswagena są bardzo ambitne. Czy Twoim zdaniem Niemcom uda się je zrealizować już do 2025 r.? Dajcie nam znać co myślicie w komentarzach i sondażu poniżej.

Czy Volkswagenowi uda się zrealizować swoje plany i zostać liderem e-rewolucji w motoryzacji?
Więcej o:
Komentarze (6)
Czy tak będzie wyglądał nowy Golf? Ciekawy, elektryczny koncept Volkswagena
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 3 razy 3

    > Czy tak będzie wyglądał nowy Golf?

    Nie, nie będzie. Jak zawsze będzie wyglądał jak lifting poprzedniego modelu. Gdyby TAK wyglądał, to byłby ciekawy.

  • Gość: dzip

    Oceniono 1 raz 1

    wyglada prawie jak Micra o Nissana

  • Gość: gosc

    Oceniono 1 raz 1

    VAG to TRUP i BANKRUT!!!MR.Filip jak zwykle marzenia i DEBILNE Artykuly!

  • raku

    Oceniono 3 razy 1

    i tak przekroczą normy spalania.

  • pawelek69

    Oceniono 7 razy 1

    Volkswagen z całą pewnością zrealizuje te plany i będzie liderem w sprzedaży aut elektrycznych, zastępując tym samym generację silników TDI.

  • Gość: A

    0

    Już nawet z Renault ściagają. Przód to dla mnie megane po liftingu a nie golf. Widać, że VAG już nie ma pomysłów. Skody wyglądają jak audi. Passat jest tak nieproporcjonalny ze szok. Za krótka maska psuje całość.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX