Volkswagen Arteon wjechał do polskich salonów

W polskich salonach Volkswagena można już składać zamówienia na Arteona. Ceny startują od 127 690 zł.

Volkswagen Arteon to nowy flagowy model producenta z Wolfsburga. Auto zostało zbudowane na platformie MQB, mierzy 4 862 mm długości i 2 841 mm rozstawu osi. Szerokość to 1 871 mm, a wysokość 1 427 mm. Bagażnik pomieści od 563 l do aż 1557 litrów. Jak na topowy model przystało, Arteona może być wyposażony we wszystkie nowinki techniczne, jakie oferuje Volkswagen. Więcej o nowym modelu przeczytacie tutaj: Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga.

Ile trzeba zapłacić za Volkswagena Arteona?

Arteon Essence
• 1.5 TSI ACT Evo 150 KM; 6 biegów - 127.690 zł
• 2.0 TSI 190 KM; DSG - 145.890 zł
• 2.0 TDI 150 KM; DSG – 154.590 zł
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 164.190 zł

Arteon Elegance
• 2.0 TSI 190 KM; DSG - 156.690 zł
• 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 202.590 zł
• 2.0 TDI 150 KM; DSG – 165.360
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 174.990 zł
• 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 197.790 zł

Arteon R-line
• 2.0 TSI 190 KM; DSG - 159.390 zł
• 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 205.290 zł
• 2.0 TDI 190 KM; DSG – 177.690 zł
• 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 200.490 zł

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Volkswagen Arteon - ceny w porównaniu do konkurentów?

Volkswagenowi Arteonowi bardzo trudno znaleźć bezpośredniego konkurenta, bowiem żaden inny producent w tej klasie nie oferuje podobnego auta. Najbliżej jest Opel z nową Insignią, która wraz z nową generacją wyraźnie urosła (4897 mm długości i 2829 mm rozstawu osi). Cennik Insignii - w standardzie silnik benzynowy 1.5 T o mocy 140 KM - otwiera niecałe 100 tysięcy złotych.

Volkswagen jednak jako konkurenta Insignii pozycjonuje Passata. Arteon ma raczej podgryzać marki premium i przekonać do siebie klientów wyraźnie niższą ceną. Przypomnijmy, Arteon wyjściowo kosztuje 127 690 zł. Dla porównania, najtańsze Audi A5 Sportback to wydatek 159 900 zł (1.4 Benzyna 150 KM, automat), a BMW serii 4 Gran Coupe - 164 800 zł (2.0 Benzyna 184 KM).

Czy Twoim zdaniem Volkswagen Arteon odniesie sukces na rynku?
Więcej o:
Komentarze (56)
Volkswagen Arteon wjechał do polskich salonów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 30 razy 20

    Żaden producent nie oferuje podobnego auta? Przecież to Passat, tylko w wersji lekko rozjechanej walcem - nieco niższy i nieco dłuższy - o jakieś 2%. Dla porównania różnica w długości między Oplem Omegą a Oplem Vectrą wynosiła prawie 10%.

    Porównywanie do Phaetona to już w ogóle nieporozumienie. Choćby patrząc na silniki - nie dość, że Phaeton miał minimum 6 cylindrów, a maksymalnie 12, to jeszcze moc Phaetona zaczynała się tam, gdzie moc Arteona się kończy - Phaeton miał diesle od 224 do 313KM, benzyny od 241 do 450KM. Arteon kończy się na 240/280KM.

    Ten "zupełnie nowy" Arteon to po prostu kolejna generacja Passata CC, bez większych rewolucji. No ale skoro Passata B7 można było nazwać nową generacją, a nie liftingiem, to i Arteona można nazwać nowym modelem. Modelem flagowym i tak będzie Passat, bo cena to nie wszystko. Gdyby tak było, to flagowcem byłby prawdopodobnie T6 California.

  • Gość: Praktiker

    Oceniono 13 razy 5

    VW nie jest marką premium i nie będzie, więc jak można porównywać go do Audi czy BMW. Ktoś kto chce kupić A5 czy BMW 4 GT nie kupi VW bo to nie ta liga. Za drogi jak na auto dla ludu za tani jak na premium. Wyczuwam porażkę.

  • bazyli_szek-mikke

    Oceniono 9 razy 5

    Moim zdaniem spoko. Fajny liftback. Lubie liftbacki bo są praktyczniejsze niż sedany i lepiej wyglądają. Może kupię za 10 lat rocznik 2017 od Niemca który płakał jak sprzedawał. Tylko co zostanie wtedy z tych wysilonych silniczków z turbo?

  • pyzz

    Oceniono 21 razy 5

    Jak przejeżdża obok przystanku autobusowego, to jest w stanie wytruć ludzi czekających na autobus.

  • Gość: anonim500

    Oceniono 27 razy 5

    Co trzeba miec w glowie, zeby po tych wszystkich aferach w ogole zwracac uwage na VW?

  • Andrzej T

    Oceniono 5 razy 3

    Czekam na KIA Stinger - to chociaż ma napęd na tył i 6 cylindrowe silniki i wygląda zdecydowanie inaczej od linii Audi - VW - Skoda.

  • Gość: SKF

    Oceniono 9 razy 3

    DSG? Dziekuje postoje. Jesli automat, to z konwerterem momentu obrtotowego. Konwerter ze sprzeglem ma tak samo niskie straty jak DSG, a jednoczesnie o wiele dluzsza zywotnosc. No i lepiej sie z nim jezdzi w miescie. A swoja droga, to VW moglby zainwestowac w rozwoj hybrydy z przekladnia planetarna zamiast swoich wynalazkow z DSG.

  • Gość: fsdafsa

    Oceniono 5 razy 1

    Najważniejsze, że jes 2.0 TDI. Polskim chłopom ze wsi (mieszkającym w miastach) przypadnie do gustu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX