Ekskluzywność po rosyjsku. Łada XRAY w wersji Exclusive

Pod skrzydłami aliansu Renault-Nissan Łada nabiera wiatru w żagle. Rosjanie powoli przygotowują się do ofensywy na zachód, a na razie poważnie przebudowują swoją ofertę.

Rosyjskiej Łady raczej nie kojarzymy ze specjalnymi wersjami, tym bardziej takimi, które skupiają się na bogatym wyposażeniu i "ekskluzywności". A takim modelem ma być właśnie XRAY w wydaniu Exclusive. Nazwa godna klasy premium zobowiązuje do bogatego wyposażenia.

W XRAY Exclusive w standardzie kierowca dostaje tapicerką z alcantary, podgrzewane przednie fotele, kierownicę i gałkę wajchy zmiany biegów pokryte ekologiczną skórą, eleganckie, czarne wykończenie wnętrza, lampki LED, automatyczną klimatyzację (jednostrefową), ekran i system multimedialny prosto z Dacii (nawigacja, Bluetooth, USB), kamerę cofania oraz czujniki parkowania. Pod maską pracuje topowa jednostka 1.8 o mocy 123 KM.

Cena? 805 900 rubli, co w przeliczeniu na złotówki daje około 51 tysięcy.

Łada XRAY | Co to w ogóle za samochód?

Łada X-RAYŁada X-RAY fot. Łada

Łada wprowadziła ten model do sprzedaży w Rosji w zeszłym roku. Sam producent opisuje go jako mieszankę crossovera i klasycznego hatchbacka. Technicznie XRAY bazuje na dobrze nam znanej Dacii Sandero, obydwa auta korzystają m.in. z tej samej płyty podłogowej. Pod maską pracuje silnik benzynowy 1.6 o mocy 106 KM. Poźniej w ofercie pojawił się także silnik benzynowy 1,8 (123 KM) współpracujący ze zautomatyzowaną skrzynią ręczną. Mała Łada przyciąga wzrok ciekawą stylistyką. Przyzwyczailiśmy się, że Łady to siermiężne i do bólu proste auta, ale to już przeszłość. Nowe modele wyglądają naprawdę nieźle, a za projekt XRAY odpowiada Steve Martin, który wcześniej pracował dla Volvo i Mercedesa.

Łada XRAY to jeden z modeli, który szykowany jest na podbój zachodnich rynków. W Unii bazowa jednostka - ze względu na normy emisji- ma być zastąpiona przez benzynę 1.6 o mocy 114 KM, którą znamy z Nissana Juke'a. Jeżeli potwierdzą się niedawne doniesienia, to XRAY ma w Niemczech kosztować około 7 tysięcy euro, czyli tylko trochę więcej niż Dacia Sandero ze słabszym silnikiem.

Oprócz wersji Exclusive w galerii zamieściliśmy zdjęcia także standardowego XRAY'a

Więcej o:
Copyright © Agora SA