Znamy ceny Skody Octavii z silnikiem 1.5 TSI. Nowość kosztuje

Oprócz przeprojektowania przedniego pasa i znacznie odświeżonego wnętrza, to właśnie benzynowy silnik 1.5 TSI jest jedną z najważniejszych zmian w nowej Octavii. Nowoczesna jednostka kosztuje...

84 500 złotych - dokładnie tyle kosztuje Skoda Octavia z silnikiem 1.5 TSI w wersji wyposażenia Ambition. 1.5 TSI ma do zaoferowania kierowcy 150 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego (1500-3500 obr./min). Osiągi to 8,2 s. do pierwszej setki i 220 km/h prędkości maksymalnej. Deklarowane średnie spalanie wynosi 5,0 l/100 km.

1.5 TSI to zupełnie nowa jednostka koncernu VAG, która dopiero co wchodzi do nowych modeli niemieckiego giganta. Wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów, który ma wyraźnie obniżać spalanie oraz emisję szkodliwych substancji. Motor zastępuje w ofercie mniejszy silnik 1.4 TSI, a producent nazywa ten ruch rightsizingiem. Volkswagen to kolejna marka, która zwraca uwagę, że downsizing to ślepa uliczka w rozwoju motoryzacji. Przykładowo, Toyota w nowym Yarisie zrezygnowała z silnika 1.33 na rzecz produkowanego w Polsce 1.5.

Silnik 1.5 TSI dostępny jest nie tylko w Octavii, ale również VW Golfie po faceliftingu i nowym okręcie flagowym z Wolfsburga, modelu Arteon. Już niedługo trafi także na pokład Seata Ibizy jako topowa, 150-konna propozycja w ofercie hiszpańskiego malucha.

Skoda Octavia 2017Skoda Octavia 2017 fot. Skoda

A jak Octavia wypada na tle innych kompaktów?

Skoda Octavia z nowym silnikiem kosztuje 84 500 zł. Sprawdźmy, ile kosztują inne kompakty o mocy 150 KM. Tradycyjnie, w podanych cenach nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów.

Ford Focus - od 79 490 zł (1.5 Benzyna 150 KM)

Opel Astra - od 72 800 zł (1.4 Benzyna 150 KM)

Alfa Romeo Giulietta - od 78 900 zł (1.4 Benzyna 150 KM)

Volkswagen Golf - od 82 590 zł (1.4 Benzyna 150 KM), ten sam silnik 1.5 TSI co w Octavii na razie dostępny jest tylko w wersji wyposażenia Highline i kosztuje wyjściowo 90 690 zł

Skoda Octavia - od 77 310 zł (1.4 Benzyna 150 KM) - w ofercie wciąż znajduje się jednostka 1.4 TSI i jest sporo tańsza od nowego silnika

Więcej o:
Komentarze (42)
Znamy ceny Skody Octavii z silnikiem 1.5 TSI. Nowość kosztuje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: lm

    Oceniono 32 razy 26

    Rightsizing bo wprowadzili 1.5, który ma stopniowo zastępować 1.4. Tylko, że w tym samym czasie zastępują silnik 1.2 silnikiem 1.0, rightsizing my ass.

  • Gość: janek

    Oceniono 26 razy 22

    Czekam na dwucylindrowy 0,8 litra z czterema turbinami, który spełnia normę Euro 20.

  • lech2011

    Oceniono 25 razy 17

    Dzień bez skody w gazecie, to dzień stracony...

  • Gość: Zenek

    Oceniono 15 razy 13

    Skoda - tanio już było, szkoda.

  • Lech Łasica

    Oceniono 16 razy 12

    Trzeba być chorym, żeby wprowadzjąc downsizing podnosić cenę na taki poziom! Za 6 m-cy zobaczymy efekty na rynku sprzedazy. Ilośc wad tego samochodu jest ogromna. nigdy tego g.. nie kupie!

  • Gość: Jox

    Oceniono 16 razy 10

    Te średnio 5 l to chyba będzie palić oleju !

  • Gość: przegość

    Oceniono 19 razy 9

    Zupełnie nowa jednostka napędowa... szkoda, że problemy stare...

  • Gość: wstrzemiezliwy

    Oceniono 12 razy 8

    5 litrow na setke??? zarciki takie sie ich trzymaja, hehehe, to chyba w laboratorium pomiarowym, na zadaszonej hamowni, w realu bedzie pewnie z 8-9 przy 150kmh na autobanie

  • gravity1287

    Oceniono 7 razy 7

    Dlaczego porównujecie liftback'a tylko do samych hatchback'ów?! Dla porównania Skody Octavia wypadałoby dodać do porównania (nie patrząc na moc, tylko na najniższą cenę wyjściową):
    1. Fiat Tipo
    2. Toyota Corolla
    3. VW Jetta
    4. Honda Civic
    5. Mazda 3
    6. Renault Megane

    Poza tym dezaktywacja cylindrów nie jest niczym nowym, nowa jest tylko pojemność tej jednostki, a piszecie jakby odłączenie cylindra dla mniejszego spalania było właśnie wprowadzoną rewolucją dopiero w tym silniku.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX