International Engine of the Year 2017 - oto najlepsze silniki ubiegłego roku

Rywalizacja jak zwykle była zacięta. Przypominamy wyniki prestiżowego konkursu na silnik roku. Włosi zgarnęli główną nagrodę.

W tym roku jury podzieliło silniki na aż 12 kategorii, dodatkowo przyznając nagrodę główną, czyli tytuł International Engine of the Year. Które silniki okazały się najlepsze?

Najlepszy nowy silnik 2017

Nagrodę za najlepszy nowy silnik zdobyła Honda za motor benzynowy 3.5 V6. Montowany jest on w Hondach NSX.

Najlepszy silnik 2017 w kategorii ekologia

Nagroda za najbardziej "zielony" silnik roku powędrowała do Tesli za jej w pełni elektryczny napęd stosowany w Modelu S oraz Modelu X.

Najlepszy silnik elektryczny 2017

W tej kategorii najlepsza znów okazała się Tesla za silniki elektryczne montowane w Modelach S i X.

Najlepszy silnik sportowy 2017

Pretendentów do tego tytułu było wielu, ale najlepsze okazało się Ferrari z silnikiem 3.9 V8 biturbo. Motor ten trafia pod maski 488 GTB i 488 Spider.

Najlepszy silnik 2017 o pojemności do 1.0 l

To już szósty rok z rzędu, w którym silnik Forda 1.0 EcoBoost nagradzany jest w konkursie Silnik Roku. Motor ten montowany jest w modelach: Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo i EcoSport.

Najlepszy silnik 2017 o pojemności 1.0-1.4 l

W tej kategorii najlepsza okazała się grupa PSA z silnikiem 1.2 PureTech, który trafia do modeli Peugeota (208, 308, 2008, 3008, 5008), Citroena (C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso/Grand Picasso) oraz DS-a (DS3, DS4).

Najlepszy silnik 2017 o pojemności 1.4-1.8 l

Tu jury znów trochę zaskoczyło, bo nagrodę przyznało za silnik, który oferowany jest w napędzie hybrydowym BMW. Chodzi o dobrze znane 1.5 montowane w modelu i8.

Najlepszy silnik 2017 o pojemności 1.8-2.0 l

Tu nie mogło być inaczej. Fenomenalny czterocylindrowiec o pojemności dwóch litrów montowany jest w modelach 718 (Boxster, Cayman) oraz Macan.

Najlepszy silnik 2017 o pojemności 2.0-2.5 l

W tej kategorii najlepsze okazało się Audi ze swoim 2.5-litrowym TFSI, które trafia pod maskę Audi RS3 i TT RS.

Najlepszy silnik 2017 o pojemności 2.5-3.0 l

Tu znów najlepsze okazało się Porsche za swoją 3-litrową benzynę, która trafia do modeli: 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS

Najlepszy silnik 2017 o pojemności 3.0-4.0 l

Tu zaczyna się początek dominacji Ferrari. Najlepszym silnikiem o pojemności od 3.0 do 4.0 l okazało sie 3.9 V8 biturbo. To samo, które zostało uznane za sportowy silnik roku.

Najlepszy silnik 2017 o pojemności powyżej 4.0 l

To była już trzecia kategoria, w której Ferrari okazało się najlepsze. Jednostka 6.3 V12 montowana w modelach F12 i F12 tdf okazała się najlepszym motorem o pojemności powyżej 4.0 l. Ale to nie było ostatnie słowo włoskiej marki.

Silnik Roku 2017, czyli International Engine of the Year 2017

Jury nagrodę główną przyznało jednostce 3.9 V8 biturbo od Ferrari. Główna nagroda w konkursie na silnik roku to trzecie trofeum dla tego motoru w tegorocznej edycji plebiscytu. Wniosek? Ferrari robi najlepsze silniki na świecie.

Citroen C4 Picasso | Test | Minivan w świecie SUV-ów

Czy zgadzasz się z werdyktem jury?
Więcej o:
Komentarze (81)
International Engine of the Year 2017 - oto najlepsze silniki ubiegłego roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 3XF

    Oceniono 45 razy 41

    Pytanie brzmi: co to znaczy najlepsze? Kiedyś definicję "najlepsze silniki" można było określić jako takie które waliły minimum milion km bez żadnej awarii pod warunkiem w miarę regularnych wymian oleju, oraz drugie "najlepsze" - waliły po pół miliona do pierwszej awarii, ale za to paliły w granicach 5 litrów. A na jakiej zasadzie określa się te nowe silniki? Który spali mniej oleju przez pierwsze 1000 km, czy który ma najwydajniej obliczone starcie stopów metali z których są odlane jego zespoły?

  • remo29

    Oceniono 39 razy 37

    Nagrody, festiwale, akademie, wizyty w zakładach pracy, a fiat od 20 lat naku...a silniki, o niebo trwalsze od tych achów i echów z pierwszych stron portali.

  • Gość: Gosc

    Oceniono 38 razy 30

    Dlaczego nie ma slajdów? Dziwnie się czyta cały artykuł na jednej stronie.

  • jck12

    Oceniono 39 razy 29

    Nie ma dyzli co to przejadą milion kilometrów? 500k przed przekręceniem i 500k po przekręceniu?
    No i gdzie jest benzynowo-olejowy hit FSI?

    Przepraszam musiałem.

  • Gość: zenuś

    Oceniono 16 razy 14

    mój mechanik mówi że jakby nie wolksy to chałupy by nie pobudował i na wczasy nie jezdził

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX