Lexus CT200h przechodzi szybki lifting na do widzenia

Po siedmiu latach od premiery Lexus CT 200h przeszedł kolejny face-lifting. Jednak nie mamy dobrych wiadomości dla wszystkich fanów japońskiego kompakta z silnikiem hybrydowym. Samochód powoli kończy swoją karierę.

Od grudnia 2010 roku sprzedano na całym świecie nieco ponad 300 tys. egzemplarzy tego modelu. Nie można zatem powiedzieć, że CT 200h odniósł spektakularny sukces w skali globalnej. Jednak producent broni tego wyniku, twierdząc że na rynku europejskim, a także w Chinach i Japonii samochód cieszył się sporą popularnością.

Żeby zauważyć zmiany w wersji po liftingu, trzeba się mocno skupić, albo porównać ze zdjęciami aktualnego modelu. Zmodyfikowano wygląd osłony chłodnicy oraz obudowy lamp przeciwmgłowych. Lampy do jazdy dziennej LED powędrowały w górną część obudowy przedniego reflektora. Na tylnych lampach pojawił się również charakterystyczny motyw z literą "L", a zderzak został przeprojektowany. Klienci mogą wybierać spośród nowych wzorów felg, dostępnych w rozmiarach od 15 do 17 cali.

W kabinie obeszło się bez rewolucji. Dołożono jedynie urządzenie multimedialne z większym ekranem dotykowym o przekątnej 10,3 cala. Oprócz tego pojawiła się nowa paleta kolorów w kabinie oraz nowe kombinacje tapicerki. Producent przewidział w ofercie wersję F Sport, która będzie się wyróżniać stylistycznymi dodatkami oraz wykończeniem wnętrza w specjalnych, limitowanych kolorach.

Lexus CT200hLexus CT200h Fot. Lexus

 Pod maską pracuje wszystko pozostaje bez zmian. Pracuje tam silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra wspomagany przez jednostkę elektryczną. Całość generuje 134 KM maksymalnej mocy, przekazywanej na asfalt przez skrzynię ECVT. Japoński producent dołożył do wyposażenia rozwiązanie o nazwie Lexus Safety System, które zawiera pakiet rozwiązań, takich jak hamulec pre-kolizyjny, aktywny tempomat, system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa oraz automatyczne światła drogowe.

Odświeżony Lexus CT 200h pojawi się w salonach już za kilka miesięcy. Na początek trafi do Europy, Japonii, Chin, a dopiero potem na kolejne rynki. Na pewno nie pojawi sie w Stanach, co zwiastuje powolny koniec tego modelu.

Citroen C4 Picasso | Test | Minivan w świecie SUV-ów

Więcej o:
Komentarze (27)
Lexus CT200h przechodzi szybki lifting na do widzenia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 16 razy 12

    w USA cena CT200h to okolo 38577$ a Priusa 26.000-29000$ pod maska ta sama technologia... Mnie nie dziwi ze malo kto chcial placic za nieco lepszej jakosci wnetrze prawie 10.000$ wiecej.

  • Gość: Bart

    Oceniono 9 razy 5

    A ja go kupiłem ponad rok temu po kilku jazdach testowych również Aurisem. Zależało mi na aucie komfortowym i dobrze wyposażonym. Ale trzeba przyznać, że to auto jest przeznaczone raczej do specyficznych osób - nie zależy mi na "kopie", wybrałem Lexusa ze względu na pre-collision system (dwa razy już mnie uchroniło to przed kolizją) i aktywny tempomat na którym po jednojezdniowych drogach i vmax = 100 km/h osiągam spalanie 4.0 - 4.3 na setkę. Ostatnio przejechałem się hybrydowym Golfem - ten ma dużo pojemniejsze akumulatory, dłużej i szybciej jedzie na samej baterii - ale jest jeszcze okropnie drogi. Jest co prawda tryb sport, ale nie oszukujmy się - na bezstopniowej skrzyni silnik wyje a spalanie skacze do 30l/100km - tracimy wtedy i komfort i niskie spalanie. To jest auto dla kierowców lubiących jazdę płynną i tzw. defense driving. Uważam że wtedy udaje się z niego "wyciągnąć" najwięcej zalet. Przesiadłem się ze śmierdzącego diesla - na takiej zmianie też mi zależało - lubię jeździć po osiedlowych ulicach tylko na prądzie. Ale nie jestem zaskoczony jego niepopularnością.

  • Gość: Miłosz

    0

    Czy w tej odnowionej wersji CT200h jest możliwość zamontowania haka holowniczego?

  • Gość: jerypl

    Oceniono 8 razy 0

    A ja grzeje Tico i mam w nosie jakieś Lexusy i dziewczyny się za mną oglądają

  • witajtabloidzie

    Oceniono 10 razy -2

    Powiedzmy sobie szczerze - jest brzydki

  • Gość: mar-maj

    Oceniono 6 razy -2

    Lexus ma fajną reklamę w tv, "takom menskom":-) - więc nadziani szpanerzy się znajdą. Wolę Aurisa.

  • Gość: Xxx

    Oceniono 4 razy -4

    A zamiast liftingu wystarczyło zrobić mega promo i sprzedawać np za 69 000 i by komitety kolejkowe przed salonem były. A tak zrobili lifting, cena za kompakta nadal grubo ponad sto kola i bedzie jak do tej pory.

  • honkers

    Oceniono 16 razy -8

    Osobiście Lexusa kojarzę z głupim i tanim nowobogactwem bez gustu. Coś jak pałacyki królów cygańskich...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX