Szef inżynierów Hondy: "Nowy Civic Type R to dopiero początek"

19.06.2017 10:10
Honda Civic Type R

Honda Civic Type R (Fot. Honda)

W rozmowie z serwisem Automotive News szef inżynierów japońskiej marki zdradził kilka ciekawych na planów. Honda szykuje jeszcze mocniejszego Civica

Nie licząc drogich hot-hatchy klasy premium, Audi RS3 i Mercedesa-AMG A45, na szczycie segmentu szybkich kompaktów znajdziemy trzy ponad 300-konne kompakty. To Ford Focus RS, Volkswagen Golf R i Honda Civic Type R. Tylko Honda z tej trójki jest przednionapędówką, ale to już niedługo może się zmienić. Szef inżynierów japońskiej marki przyznał w rozmowie z dziennikarzami Automotive News, że rodzina sportowego Civica już niedługo powinna powiększyć się o kolejne modele. Type R AWD jest jedną z rozważanych opcji.

Co więcej, Hideki Matsumoto zasugerował, że taka odmiana mogłaby być także sporo mocniejsza od aktualnego Type R. A to oznaczałoby prawdziwego potwora, bo sercem Civica jest turbodoładowany silnik 2.0 R4 o mocy 316 KM.

Na drugim biegunie ma znaleźć się słabsza wersja hot-hatcha. Ford ma hardcorowego Focusa RS i bardziej rozsądną propozycję - Focusa ST. W salonach Volkswagena znajdziemy Golfa R i Golfa GTI. Honda również zamierza wprowadzić do sprzedaży tańszego i przystępniej wycenionego hot-hatcha. Szczegółów jeszcze nie znamy, ale w Stanach Zjednoczonych niedawno w ofercie pojawił się Civic Si. Pod maską pracuje 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, który montowany jest także w standardowym Civicu, gdzie oferuje kierowcy 182 KM. W wersji Si moc podbito do 205 KM.

Honda Civic Type R detronizuje VW Golfa w Zielonym Piekle

Wszystko wskazuje więc na to, że w najbliższej przyszłości Honda będzie miała w ofercie aż trzy mocne Civiki: konkurenta Golfa GTI, obecnego już w ofercie 316-konnego Type R oraz jego ekstremalną wersję z napędem AWD i mocą zbliżoną do Focusa RS (350 KM). Trzymamy za Hondę kciuki, bo konkurencja w segmencie zawsze wychodzi na korzyść kierowcom.

Czy Twoim zdaniem rozszerzenie oferty to dobry pomysł?
Zobacz także
  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC Honda CR-V 1.6 i-DTEC | Test | Ostatni dzwonek
  • Honda Civic Si 2017 Honda Civic Si | Nie tylko Type R
  • Honda S2000 Ultimate Edition Honda S2000 wraca do gry!
Komentarze (13)
Szef inżynierów Hondy: "Nowy Civic Type R to dopiero początek"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Malik Wokl

    Oceniono 2 razy 2

    Sam sobie odrób lekcje znawco. Cupra to Golf zatem wyluzuj ZNAWCO

  • Gość: DX

    Oceniono 7 razy 1

    Niech lepiej poprawią silnik McLarenowi :-)

  • Gość: Kris

    Oceniono 3 razy -1

    Honda to super Marka. Nie ważne czy są to motocykle czy samochody. Nie rozumiem ludzi co wolą niemiecki oklepane gulfy czy Ciupra😃

  • kot2ka

    Oceniono 16 razy -4

    A ja się pytam po co zwykłemu Kowalskiemu jest potrzebna taka moc w samochodzie ???? Chyba tylko po to żeby co chwilę mandaty płacił !!!! Do jazdy po i za miastem wystarcza w zupełności 120 KM w samochodzie !!!!

  • Gość: mateusz

    Oceniono 9 razy -5

    A Leon Cupra? 300 konny hot hatch... autor powinien odrobić lekcje.

  • fakej

    Oceniono 8 razy -6

    A BMW 1 to pies?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX