Tesla Model X - najbezpieczniejszy SUV świata

Tesla przeżywa ogromne zainteresowanie na całym świecie, a tymczasem najnowsze testy zderzeniowe przeprowadzone za oceanem udowodniły, że Model X jest bardzo bezpiecznym pojazdem.

Amerykańska Agencja Bezpieczeństwa Drogowego NHTSA przeprowadziła testy zderzeniowe na nowej Tesli Model X. Samochód otrzymał maksymalną notę, czyli pięć gwiazdek. I to w każdej z testowanych kategorii. Wyniki szybko obiegły świat, a zagraniczne media szybko okrzyknęły auto "najbezpieczniejszym SUV-em świata".

NHTSA przeprowadza badania nowych samochodów w ramach programu Global NCAP. Amerykański test sprawdza pojazd przy uderzeniu czołowym w nieodkształcalną przeszkodę przy prędkości 53 mph (56,3 km/h) - to odpowiada zderzeniu czołowemu dwóch pojazdów poruszających się z prędkością 56 km/h.

Kolejny test polega na taranowaniu stojącego samochodu przez wózek o masie 1367 kg, który wyposażono w odkształcalne zderzaki, symulujące odkształcenia przodu pojazdu-sprawcy. Ten test jest wykonywany przy prędkości 38,5 mph (62 km/h).

Program przewiduje również symulację uderzenia bokiem pojazdu w słup lub drzewo. Próba jest wykonywana pod kątem 75 stopni w bok pojazdu, na wysokości fotela kierowcy. Prędkość auta wynosi 20 mph (32 km/h).

Więcej o:
Komentarze (25)
Tesla Model X - najbezpieczniejszy SUV świata
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • ndizi

    Oceniono 16 razy 14

    "przy prędkości 53 mph (56,3 km/h) - to odpowiada zderzeniu czołowemu dwóch pojazdów poruszających się z prędkością 56 km/h."

    Nad tym zdaniem trzeba by jeszcze troszke popracowac.

  • student_zebrak

    Oceniono 9 razy 7

    hahaha, gimbaza sni....
    w dzisiejszym wydaniu The Weekend Australian w dodatku Magazine mamy obszerny artykul "Electric dreams", poswiecony a jakze - Tesla SUV (doesn't live up to the spin).
    Autor pojezdzil tym wehikulem sporo km i zyebal autko na klawo.
    306232 dolarow za Tesla X P100D : 2497 kg, za siedem siedzen extra 5800. Chlodzone ciecza akumulatory litowo-jonowe 100 kWh. Wbrew zapewnieniom Tesli - "have the hardware needed for full self-driving capability..greater than of a human driver" - this is misleading, because software and processing capability ....are at least several decades away"
    Enhanced autopilot extra 7300. Full self driving capability extra 4400. Enhanced Autopilot is a waste of money because it doesn't work properly... :D
    Na szosie M! na polnoc od Sydney radarowa kontrola jest nadmiernie czula na ruch na sasiednich pasach, czesto uruchamiajac hamulce, chociaz to nie jest konieczne. To jest niebezpieczne.
    Model X nie byl badany przez US National Highway Traffic Safety Administration, EURO NCAP czy ANCAP w Australii, wiec zapewnienie o bezpiecznym pojezdzie jest dymaniem w bambus.
    Wprawdzie jest zwawy...ale konstrukcja sie wygina sie na wybojach, slabo hamuje a off=road Range Rover daje mu smrod do powachania.
    Tesla twierdzi - godzinne ladowanie starcza na 81 km; bateria 100 kWh ma starczyc na 565 km, ale w czasie testu na szosie zasieg wyniosl tylko 350 km. Na superstacji 40 minut ladowania pod nioslo zakres z 137 km do 488 km, ale po nastepnych 231 km pozostalo tylko 118 km...
    Nastepnie ladowano przez 48 godzin na 10 A gniazdku (dom) do 548 km, ale trzeba bylo doladowac na szzybko po 220 km bo auto nie dojechaloby do Sydney (388 km). %0 minut ladowania ladowania do teoretycznych 470 km. Nastepna jazda 168 km do Sydney i wyswietlal 161 km pozostalo. Dalej autor prostuje bajki o korzysciach ekologicznych. Biorac pod uwage australijskie warunki -Tesla wydziela trzy razy wiecej CO2 iz hybrydowe BMW X5 40e.
    Autor konczy:
    On the evidence of the test car's misaligned panels, wide panel gaps, poorly fitted seals and trim and general lack of attention to detail in fit and finish, I would argue that the Model X is seriously compromised. In fact, by 2017 standards it's not even production ready. It drives beatifully, but too much of the Model X's reality does not correelate with Tesla's spin.

  • jack_flash

    Oceniono 4 razy 4

    Sam Musk krytykował net SUV? Z reszta w GW obok artykuł, Audi celnie uderza w Teslę. To jak to w końcu jest?

  • vandersexxx

    Oceniono 2 razy 2

    Zwykły hatchback, a nie SUV.

  • tomasz78abc

    Oceniono 4 razy 2

    Probowalem tydzien temu X - nazwac to niewygodne autko suvem zakrawa na profanacje.
    Marketingowy spin muska, nic w tym wiecej nie ma

  • tbernard

    Oceniono 1 raz 1

    ... przy prędkości 53 mph (56,3 km/h) ...
    ... przy prędkości 38,5 mph (62 km/h).

    Nawet ktoś kto nie zna przelicznika między kilometrami i milami ani nawet mu się tego nie chce sprawdzić z powodu lenistwa ale ma odrobinę rozumu, to nie napisał by takiej bzdury.

  • Gość: high

    Oceniono 7 razy -3

    Mam tesle.... i powiem wam ze samochody elektyczne nie maja przyszłości

  • sl1234

    Oceniono 13 razy -7

    I tak kocham moja Tesla X !!! Zamienilem BMW 7 na X -jedzi sama i ponizej 4 sec do setki, a wyprzedzanie "zoltkow" na ulicach NYC to pestka. Zero spalania, zero napraw gdyz mam baterie sloneczne na dachu domu. NAJLEPSZY moim zdaniem seryjnie produkowany. Go Tesla !!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX