Jakiś czas temu dyrektor generalny odpowiedzialny za sprzedaż w Skodzie poinformował, że nie powinniśmy liczyć na kolejne wcielenie Skody Citigo. Wszystkiemu jest winny zbyt mały popyt na miejskiego malucha. W takim przypadku inwestycja w prace nad następca wydaje się bezsensowna. Samochód jest jednym z trzech bliźniaków - obok Volkswagena up! i Seata Mii - produkowanych w słowackiej fabryce w Bratysławie.
Zamiast tego czeski producent zamierza się skupić na rozwijaniu oferty w segmencie crossoverów. Po bardzo dobrym przyjęciu Kodiaqa przyszedł czas na model Karoq, który zastąpił Yeti. Niewykluczone, że na tej fali popularności powstanie kolejny samochód o jeszcze mniejszych rozmiarach.
Na pewno w najbliższym czasie do cenników dołączą specjalne modele sportowe (RS) i uterenowione (Scout) oraz nowe wersje napędowe. Skoda zainwestuje w alternatywne źródła napędu. W ciągu następnych ośmiu lat pojawi sie w ofercie aż pięć modeli z napędem elektrycznym i hybrydowym. Proces elektryfikacji rozpoczną modele Kodiaq i Superb.