Czy to najpiękniejsze kombi premium? Jaguar pokazał XF Sportbrake

Wydawało się, że Brytyjczycy w ogóle zrezygnują z kombi. Okazało się to jednak nieprawdą, a Jaguar właśnie zaprezentował model XF w wydaniu Sportbrake. Jak zwykle, stylistyka to mocny punkt JAG-a

W porównaniu z poprzednikiem Jaguar XF Sportbrake jest krótszy o 6 mm, ale wynagradza to większym rozstawem osi aż o 51 mm. Oznacza to, że wnętrze jest znacznie przestronniejsze, co odczują zwłaszcza pasażerowie, podróżujący na tylnej kanapie.

W kombi liczą się walory praktyczne, więc spieszymy z odpowiednimi liczbami. Standardowo bagażnik pomieści 565 l, a kiedy złożymy tylną kanapę to jego pojemność wzrośnie do 1 700 l. Jeżeli to wciąż mało, to Jaguar przygotował, jako opcję, dodatkowy bagażnik dachowy, który połknie 320 l. Na dachu maksymalnie możemy przewieźć 100 kg. W materiałach prasowych Brytyjczycy chwalą się też fabrycznymi, dachowymi uchwytami na rowery, które mają być bardzo łatwe w obsłudze.

Klapę bagażnika można otworzyć przesuwając stopę pod zderzakiem.

Jaguar XF SportbrakeJaguar XF Sportbrake fot. JLR

Tak naprawdę poza bagażnikiem Sportbrake nie różni się dużo od zwykłego XF-a. Największą stylistyczną nowością są chyba przednie LED-owe reflektory, które mocno nawiązują do nowego F-Type'a. Za to pod maską będą pracować dokładnie te same jednostki napędowe. Oznacza to, że ofertę jednostek wysokoprężnych otwiera 2.0 i4D o mocy 163 KM, a benzynowych - 2.0 i4P o równych 200 KM mocy. Na drugim końcu cennika znajdziemy wysokoprężne 3.0 TDV6 (300 KM), z kolei najmocniejszy benzynowy silnik to również trzylitrowa V-szóstka, ale o mocy 380 KM.

Koncern JLR podał na razie tylko brytyjskie ceny (34 910 funtów), gdzie producent już przyjmuje zamówienia na piękne kombi. Na polski cennik będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać. Najtańszy sedan - z dieslem 163 KM - kosztuje nad Wisłą 189 900 zł. Sportbrake będzie o parę tysięcy droższy.

Jaguar XF SportbrakeJaguar XF Sportbrake fot. Jaguar

We wnętrzu XF Sportbrake ma zaoferować wszystko, co Jaguar ma najlepsze. W informacji prasowej możemy więc przeczytać o 10-calowym ekranie systemu multimedialnego, który wspiera szeroką integrację ze smartfonami, systemie audio Meridian, kamerach 360 stopni, hotspocie Wi-Fi czy Actvity Key, czyli specjalnej opasce na nadgarstek, która zastępuje klasyczny kluczyk.

Nie zabraknie też całego zestawu inteligentnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. W klasie premium takie rozwiązania to już standard.

Czy Twoim zdaniem Jaguar to realny konkurent niemieckiej Wielkiej Trójki?
Więcej o:
Copyright © Agora SA