Najmocniejsza Mazda CX-5 już w Polsce. Jak wypada na tle konkurencji?

Do polskich salonów przyjechała właśnie nowa Mazda CX-5 z najmocniejszym silnikiem benzynowym 2.5. Kosztuje...

161 900 złotych. Właśnie na tyle Mazda wyceniła CX-5 z topowym, 194-konnym silnikiem Skyactive-G o pojemności 2,5 litra. Największa jednostka benzynowa w standardzie parowana jest z automatyczną skrzynią o 6 przełożonych, która przenosi moc na wszystkie cztery koła. Mazda CX-5 z tym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w 9,2 s., a prędkość maksymalna to 195 km/h. Silnik 2.5 dostępny jest tylko w najbogatszej wersji wyposażenia SkyPassion.

W cenniku nowego SUV-a Japończyków znajdziemy tylko jedną droższą pozycję. 166 900 zł kosztuje identycznie wyposażona (również SkyPassion) wersja wysokoprężna 2.2 Skyactive-D o mocy 175 KM. Z mocnym dieslem w parze idzie napęd AWD i automat.

Mazda CX-5Mazda CX-5 Fot. Mazda

Jak mocna Mazda CX-5 wypada na tle konkurencji?

Mazdę CX-5 zalicza się do segmentu kompaktowych SUV-ów. Wybraliśmy kilku najgroźniejszych konkurentów z podobnymi silnikami. Przypomnijmy, topowa benzyna w Mazdzie kosztuje 161 900 zł.

Volkswagen Tiguan - VW ma w swojej ofercie dwulitrowy silnik TSI o mocy 180 KM. Już w standardzie parowany jest z 7-biegową skrzynią DSG, napęd to 4Motion, a wyposażenie - topowa odmiana Highline. Po niedawnych obniżkach Tiguan jest tańszy od Mazdy i kosztuje wyjściowo 149 200 zł. Tiguan osiąga setkę w 7,7 s.. Z kolei wersja 220-konna (również Highline 4Motion) kosztuje 161 800 zł.

Honda CR-V - Honda nie ma w swojej ofercie tak mocnego silnika benzynowego. Kierowcy skazani są na dwulitrową jednostkę o mocy 155 KM. Z napędem AWD i automatem jej ceny startują od 115 200 zł. Za najlepiej wyposażoną, benzynową Hondę trzeba zapłacić 159 700 zł.

Ford Kuga - W Fordzie najmocniejszy jest EcoBoost 1.5 o mocy 182 KM. Wyjściowo kosztuje (napęd 4x4 i automat to standard) kosztuje 116 500 zł, a w bogato wyposażonej wersji Vignale - 155 900 zł. Pierwsza setka w 10,1 s..

Toyota RAV-4 - W poszukiwaniu podobnej mocy trzeba sięgnąć po wersję hybrydową (2.5, 197 KM, skrzynia CVT). Z napędem AWD ceny zaczynają się na 149 900 zł (Premium AWD), a kończą na 172 900 zł za wersję wyposażenia Prestige AWD. 100 km/h na liczniku to kwestia 8,3 s..

Hyundai Tucson - Koreańczycy do walki z CX-5 mogą posłać 177-konnego Tucsona (1.6 T-GDI). Z napęd 4x4 i automat trzeba zapłacić minimum 128 900 zł. Cennik zamyka wersja Premium AWD z kwotą 164 990 zł. Setka w 9,1 s..

194-konna Mazda CX-5 jest droższa od większości konkurentów. Czy Twoim zdaniem przeszkodzi jej to w osiągnięciu sukcesu na rynku?
Więcej o:
Komentarze (84)
Najmocniejsza Mazda CX-5 już w Polsce. Jak wypada na tle konkurencji?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Tomasz Pastewski

    Oceniono 23 razy 21

    Jeśli porównywać to jabłko do jabłka, a nie niby te samo wyposażenie Tiguan z takim wyposażeniem jak Mazda to wydatek ok 200 tyś za VW, śmieszne, więc kto to pisze te artykuły, trzeba być obiektywnym

  • xyz876

    Oceniono 13 razy 13

    W tej cenie jest 18,6% akcyzy od ceny auta, 23% VAT od ceny auta i 23% VAT od akcyzy. Tak tak płacisz w PL podatek od podatku. Cena netto będzie gdzieś w okolicy 100 tys. zł.

  • viggen

    Oceniono 21 razy 13

    Jest piękna. Jak się nią jeździ, czas pokaże. Ale dobija ją silnik >2,5l i akcyza... Szkoda.

  • fakej

    Oceniono 15 razy 9

    Słuchaj no ziomuś, jak już mając przed nosem tabelkę z samar.pl postanowiłeś przedstawić ją w formie opowiadania to opowiedz też jak podobały Ci się ramki i formatowanie nagłówków kolumn, to pewnie równie ciekawe. A następnym razem może po prostu wklej te tabelkę, będzie bardziej czytelnie, a wierszówkę wyrobisz sobie pisząc na plotku o majtkach Dody.

  • hansolo88

    Oceniono 8 razy 8

    Jakim trzeba być ignorantem żeby porównywać 2.5l Mazdy z tymi turbopierdami vag.... Konie i Nm to jedno, trwałość układu to drugie. Mazda min x2 przebiegu wyciągnie, ze nie wspomnę o kulturze pracy, bo to już w ogóle przepaść....

  • Gość: Ktos

    Oceniono 14 razy 8

    Subatu Forester XT w wersji Platinium. 241 koni, 7,5s do 100, dobry przeswit, super naped.niski srodek ciezkosci wiec zakrety mozna szybciej pokonywac. Lubi wypic. Srednio ok 11,2 na 100 km.

  • Gość: kamionek

    Oceniono 4 razy 4

    CX-5 uważam za model udany. Miałem okazję jeździć nią na jeździe próbnej i kilka razy w naszej firmie. Samochód bardzo fajnie się sprawował na drodze, w terenie także sobie nieźle radził. Napęd 4x4 oraz activ awd daje spore możliwości.

  • Gość: kasia

    Oceniono 3 razy 3

    Dynamiczny oszczędny, fajny wyglad - robi wrazenie,jakoś wykończenia wnętrza- skóra świetna, super system martwego punktu, ma czujniki parkowania, automat dziala bez zastrzeżen biegi wchodza bardzo dobrze,
    nie szarpie przy zmianie biegow wszystko plynie i sprawnie chodzi. Zawieszenie i trzymanie się drogi- dla mnie super nawet ma napęd 4x4. Bagażnik – jest duży ale przede wszystkim pakowny wiele pomieści. Niskie zużycie paliwa, dobre wyciszenie wnętrza idealne do pracy i nie tylko.

  • Gość: andrutisunin

    Oceniono 2 razy 2

    Mi najbardziej ze wszystkich podoba się najnowsza Mazda CX-5, szczególnie ten nowy kolor, w którym pojazd jest utrzymany :).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX