Oto nowy Nissan X-Trail. Sporo zmian, ale bez rewolucji

Flagowy SUV Nissana doczekał się faceliftingu. To bardzo ważny model nie tylko z perspektywy naszego rynku - X-Trail (znany też jako Rogue) był w 2016 r. najlepiej sprzedającym się SUV-em na całym świecie.

Wygląd nowego Nissan X-Traila nie powinien nikogo zaskoczyć. Projektanci poprawili lekko grill i mocniej zarysowali charakterystyczną dla marki literę "V". Nowy zderzak jest w większej części pokryty lakierem, z kolei ten z tyłu stał się masywniejszy i zdobią go nowe chromowane akcenty. Nie zabrakło też nowych, LED-owych reflektorów i paru delikatniejszych akcentów. Przykładowo, okrągłe światła przeciwmgielne zastąpiono prostokątnymi. Facelifting dopełniają 18- i 19-calowe felgi oraz 4 zupełnie nowe kolory lakieru (pomarańczowy perłowy, czerwony perłowy, niebieski perłowy metalizowany oraz ciemnobrązowy perłowy).

Nissan nic nie wspomina o zmienionych rozmiarach auta. Japończycy chwalą się tylko powiększonym bagażnikiem - jego pojemność wzrosła z 550 do 565 litrów. Całkowita przestrzeń dostępna po złożeniu wszystkich foteli wynosi teraz 1996 litrów. Klapę bagażnika można otworzyć bez użycia rąk, ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.

Nissan X-Trail 2017Nissan X-Trail 2017 fot. Nissan

We wnętrzu od razu zauważymy nową kierownicę, która może być wyposażona w funkcję podgrzewania wieńca. System multimedialny ma nową, bardziej intuicyjną szatę graficzną, a jego obsługa ma jeszcze bardziej przypominać smarfonową aplikację. Ponadto w całej kabinie pojawiły się nowe materiały wyższej jakości. Nissan namieszał też trochę w wersjach wyposażenia. I tak wersja Tekna będzie standardowo wyposażona w nowy, ośmiogłośnikowy system BOSE Premium, a już w podstawie dostępne będzie cyfrowe radio DAB.

Dużą nowością jest technologia autonomicznej jazdy ProPILOT. System ten będzie kontrolował układ kierowniczy, przyspieszenie i hamowanie przy dużym natężeniu ruchu oraz w czasie jazdy z dużą prędkością jednym pasem autostrady. Przy okazji liftu Japończycy zaktualizowali listę pokładowych systemów bezpieczeństwa. X-Trail będzie dostępny m.in. z inteligentnym systemem hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych oraz systemem wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu, który w czasie cofania informuje kierowcę sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi o zbliżaniu się innego pojazdu.

Nissan X-Trail 2017Nissan X-Trail 2017 fot. Nissan

Pod maską bez zmian. Do wyboru są: silnik benzynowy (1.6 o mocy 163 KM), dwa silniki wysokoprężne różniące się mocą (1.6 130 KM lub 2.0 177 KM), sześciobiegowa przekładnia manualna lub bezstopniowa przekładnia automatyczna Xtronic, napęd na przednie koła lub 4WD. Nissan X-Trail dostępny jest oczywiście z pięcio- lub siedmiomiejscową kabiną.

Nowy Nissan X-Trail wchodzi do sprzedaży już w wakacje tego roku. Na polskich drogach możemy się go spodziewać już w sierpniu. Nie wiemy jeszcze jak lifting wpłynie na cennik. Aktualnie w Polsce X-Trail kosztuje 110 600 zł z benzyną i 127 100 zł z dieslem.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.