Nie BMW, nie Rolls, a Renault stworzyło najpiękniejsze auto. Trezor z nagrodą

Podczas prestiżowego Concorso d' Eleganza Villa d'Este uczestnicy głosują na najpiękniejsze auto. W tym roku nie było mocnych na francuski koncept.

Concorso d’ Eleganza Villa d’Este to impreza, na której obejrzeć można tylko wyjątkowe i najbardziej stylowe samochody. Miłośnicy motoryzacji zbierają się we Włoszech już od 1929 roku, a Konkurs Elegancji w Villa d’Este uchodzi za jeden z najbardziej prestiżowych na świecie. W tym roku tytuł najpiękniejszego auta zdobyło koncepcyjne Renault Trezor. Zdjęcia konceptu znajdziecie oczywiście w naszej galerii.

Trezor robi wrażenie także swoimi osiągami. Sercem konceptu jest silnik elektryczny pożyczony z bolidu Formuły E. Dostarcza on 350 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ważący 1600 kg koncept do pierwszej setki rozpędza się w niecałe 4 sekundy. Dwie baterie i system odzyskiwania energii podczas hamowania również pochodzą z wyścigowego bolidu. Zasięg pozostaje tajemnicą.

Oprócz nowatorskiej stylistyki i napędu elektrycznego w Trezorze Renault eksperymentuje także z autonomiczną jazdą. Koncept jest wyposażony w pełnoprawnego autopilota. Francuzi zapowiadają, że już w przyszłej dekadzie będą gotowi wdrożyć system autonomicznej jazdy do produkcyjnych modeli.

Renault Trezor ConceptRenault Trezor Concept fot. Renault

Sukces Francuzów jest tym większy, że w tegorocznym Konkursie Elegancji uczestniczyło kilku naprawdę mocnych zawodników. Oprócz Renault jednym z faworytów był na pewno koncept BMW, zapowiadający powrót kultowej serii 8.

BMW serii 8 ConceptBMW serii 8 Concept fot. BMW

Sporo zamieszania zrobił też Rolls-Royce. We Włoszech Brytyjczycy sprzedali najdroższe nowe auto w historii - za bazującego na Phantomie Coupe Sweptaila ktoś zapłacił rekordowe 47 mln złotych!

Rolls-Royce SweptailRolls-Royce Sweptail fot. Rolls-Royce

Czy podoba Ci się Renault Trezor?
Więcej o:
Komentarze (27)
Nie BMW, nie Rolls, a Renault stworzyło najpiękniejsze auto. Trezor z nagrodą
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • piwowiec

    Oceniono 3 razy 3

    Śmieszny ten podnoszony spoiler :)

  • zelenyles

    Oceniono 2 razy 2

    dla kogo to ? pewno dla tych którzy nie mają co robić z kasą i lubią szpanować

  • Gość: tgt

    Oceniono 8 razy 2

    Z tyłu piękny. Z przodu byłoby super tylko wygląda jakby część kabiny pasażerskiej ucięto. Na torze można pojeździć, ale na ulicy... hmmm

  • Gość: Blake Carrington

    Oceniono 1 raz 1

    A gdzie Arinera Husarya czy jak jej tam było?

  • kwiatekkk

    Oceniono 7 razy 1

    Różnica pomiędzy Ranaultem, a BMW jest taka, że BWM wejdzie do produkcji w stanie niezmienionym, a concept Francuzików zamieni się w Matiza albo Tico.
    A nie, sorry... na pewno zostawią tę czerowną szybkę Buahahaaaaa !!!

  • Gość: m2

    0

    Nie wiem co to jest, ale raczej nie samochód.W każdym razie nie da się nim jeździć. Fotel zintegrowany z nadwoziem może się sprawdzać w F1, ale nie w takiej zabawce do szpanu. Mam również wątpliwość, jak ta laska ma wsiąść do środka. Zadrze nogę w szpilkach na wysokość stołu, tak? Ładne jest zestawienie delikatnej faktury w tylnej części z gładką blachą z przodu. Fajnie wygląda również wlot powietrza na masce, ale obawiam się, że będzie się sprawdzał tylko przy prędkościach poniżej 40 km/h. Ogólnie mam wrażenie, że Renault wystawiło to cacko w niewłaściwej kategorii.

  • Gość: kornick

    0

    A citroen Metropolis ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX