Skoda Kodiaq już jest liderem w swoim segmencie. Dobra cena czyni cuda

Byliśmy pewni, że Skoda Kodiaq okaże się wielkim sukcesem i liczby tylko to potwierdzają. Czeski SUV już znalazł się na szczycie segmentu.

Sprzedaż Skody Kodiaq dopiero się rozkręca, a Czesi już mogą się cieszyć z pierwszego miejsca w segmencie. Jak donosi IBRM Samar (powołując się na firmę analityczną JATO), w kwietniu 2017 r. Skodę kupiło aż 4 200 europejskich klientów.

W klasie "SUV-ów średniej wielkości" na Skodę nie ma mocnych. Wyższość Czechów musieli uznać dotychczasowi liderzy, Nissan X-Trail oraz Mitsubishi Outlander. Analitycy JATO nie brali pod uwagę znacznie droższych SUV-ów klasy premium. Imponujące wzrosty sprzedaży notuje nie tylko Skoda, ale cały segment. W kwietniu 2017 r. sprzedaż w Europie wyniosła 15 500 sztuk, co oznacza poprawę w porównaniu z kwietniem 2016 r. aż o 30%.

Skoda Kodiaq SportlineSkoda Kodiaq Sportline fot. Skoda

Skąd bierze się sukces Skody? Wszystko przez bardzo dobrze skrojony cennik

Nie dość, że Kodiaq to kawał porządnego, 7-miejscowego SUV-a, któremu trudno wytknąć jakąkolwiek wadę, to ma nad rywalami sporą przewagę dzięki przystępnym cenom. Wyjściowo kosztuje nad Wisłą 92 400 zł (1.4 Benzyna 125 KM). Cenniki dwóch największych konkurentów, Nissana X-Trail oraz Mitsubishi Outlandera, otwiera odpowiednio: 110 600 zł (1.6 Benzyna 163 KM) i 99 990 zł (2.0 Benzyna 150 KM).

SUV-y podobnej wielkości do Kodiaqa (4,7 m) oferują również Hyundai i Kia. Koreańczycy sprzedają je jednak w Polsce od razu w wysokich wersjach wyposażenia i z silnikami wysokoprężnymi. Hyundai Santa Fe kosztuje 141 300 zł (2.0 Diesel 150 KM). Kia Sorento jest znacznie droższa (147 500 zł), ale w jej przypadku najsłabszy silnik to 185-konny diesel. Najtańsza Skoda Kodiaq z 2-litrowym dieslem (150 KM) i automatyczną skrzynią DSG kosztuje 120 900 zł. Za najdroższą wersję (Style, 2.0 TDI/190 KM DSG 4x4) trzeba zapłacić 152 900 zł. Trzeba przyznać, że Kodiaq został świetnie wyceniony.

Toyota RAV4 HybridToyota RAV4 Hybrid fot. Toyota

Kodiaq odbiera klientów także szeroko pojętym kompaktom. Bardzo popularna Toyota RAV4 kosztuje w Polsce 110 900 zł (2.0 Benzyna 152 KM, AWD), a Honda CR-V - 99 900 zł (2.0 Benzyna 155 KM). Skoda może być też ciekawą alternatywą dla mniejszych SUV-ów tego segmentu. Cennik VW Tiguana otwiera 89 990 zł (1.4 125 KM), Forda Kugi - 93 950 zł (1.5 120 KM), a Hyundai Tucsona - 85 990 zł (1.6 132 KM).

WAŻNE: W podanych cenach nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów

Więcej o:
Copyright © Agora SA