Skoda Kodiaq już jest liderem w swoim segmencie. Dobra cena czyni cuda

Byliśmy pewni, że Skoda Kodiaq okaże się wielkim sukcesem i liczby tylko to potwierdzają. Czeski SUV już znalazł się na szczycie segmentu.

Sprzedaż Skody Kodiaq dopiero się rozkręca, a Czesi już mogą się cieszyć z pierwszego miejsca w segmencie. Jak donosi IBRM Samar (powołując się na firmę analityczną JATO), w kwietniu 2017 r. Skodę kupiło aż 4 200 europejskich klientów.

W klasie "SUV-ów średniej wielkości" na Skodę nie ma mocnych. Wyższość Czechów musieli uznać dotychczasowi liderzy, Nissan X-Trail oraz Mitsubishi Outlander. Analitycy JATO nie brali pod uwagę znacznie droższych SUV-ów klasy premium. Imponujące wzrosty sprzedaży notuje nie tylko Skoda, ale cały segment. W kwietniu 2017 r. sprzedaż w Europie wyniosła 15 500 sztuk, co oznacza poprawę w porównaniu z kwietniem 2016 r. aż o 30%.

Skoda Kodiaq SportlineSkoda Kodiaq Sportline fot. Skoda

Skąd bierze się sukces Skody? Wszystko przez bardzo dobrze skrojony cennik

Nie dość, że Kodiaq to kawał porządnego, 7-miejscowego SUV-a, któremu trudno wytknąć jakąkolwiek wadę, to ma nad rywalami sporą przewagę dzięki przystępnym cenom. Wyjściowo kosztuje nad Wisłą 92 400 zł (1.4 Benzyna 125 KM). Cenniki dwóch największych konkurentów, Nissana X-Trail oraz Mitsubishi Outlandera, otwiera odpowiednio: 110 600 zł (1.6 Benzyna 163 KM) i 99 990 zł (2.0 Benzyna 150 KM).

SUV-y podobnej wielkości do Kodiaqa (4,7 m) oferują również Hyundai i Kia. Koreańczycy sprzedają je jednak w Polsce od razu w wysokich wersjach wyposażenia i z silnikami wysokoprężnymi. Hyundai Santa Fe kosztuje 141 300 zł (2.0 Diesel 150 KM). Kia Sorento jest znacznie droższa (147 500 zł), ale w jej przypadku najsłabszy silnik to 185-konny diesel. Najtańsza Skoda Kodiaq z 2-litrowym dieslem (150 KM) i automatyczną skrzynią DSG kosztuje 120 900 zł. Za najdroższą wersję (Style, 2.0 TDI/190 KM DSG 4x4) trzeba zapłacić 152 900 zł. Trzeba przyznać, że Kodiaq został świetnie wyceniony.

Toyota RAV4 HybridToyota RAV4 Hybrid fot. Toyota

Kodiaq odbiera klientów także szeroko pojętym kompaktom. Bardzo popularna Toyota RAV4 kosztuje w Polsce 110 900 zł (2.0 Benzyna 152 KM, AWD), a Honda CR-V - 99 900 zł (2.0 Benzyna 155 KM). Skoda może być też ciekawą alternatywą dla mniejszych SUV-ów tego segmentu. Cennik VW Tiguana otwiera 89 990 zł (1.4 125 KM), Forda Kugi - 93 950 zł (1.5 120 KM), a Hyundai Tucsona - 85 990 zł (1.6 132 KM).

WAŻNE: W podanych cenach nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów

Więcej o:
Komentarze (88)
Skoda Kodiaq już jest liderem w swoim segmencie. Dobra cena czyni cuda
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • moa72

    Oceniono 51 razy 37

    "trudno wytknąć jakąkolwiek wadę", taaa 7osobowe bydlę z silnikiem 1.4 125koni.

  • Gość: w3rtewqrtert

    Oceniono 38 razy 28

    Yeti też od samego początku był hitem, prasa zachwycała się nad tym modelem a ja na drogach widuje 10x więcej Outlanderów niż Yeti.

  • Gość: Stary Qfwfq

    Oceniono 28 razy 26

    Artykul pelen niekompetencji, sponsorowany lub pisany z milosci do Skody.
    Jak to cena 7- miescjowego suva zaczyna sie od 92 400? To 5-miejscowy z silnikiem ktorego nikt nie kupuje. Nastepna wersja slinkowa 150KM jest juz w cenie identycznej lub wyzszej niz konkurencja, i to wersja gola. Opcje w grupie VW sa bardzo drogie.

    Podejrzewam ze gdyby zrobic porzadne porownanie cen, wyjdzie ze Skoda jest DROZSZA od konkurencjii.

  • Gość: Btl

    Oceniono 30 razy 24

    Jesteście trochę natarczywi z ta skodą, chociaż rzeczywiście pewnie sporo ludu to kupi. To przecież prawie Porshe Cayenne i Audi Q5, no i ten obiektywnie stwierdzony brak wad, podparty długą i szczegółową analizą. Najsmutniejsze jest to, że ta debilna moda na suwy zabija klasę średnią. Mam nadzieję, że rynek z tego wyrośnie.

  • jck12

    Oceniono 25 razy 21

    Sprzedają się tak dobrze że trzeba o tym pisać raz w tygodniu. Bierzta bierzta bo już reszta.

  • holtzwagen

    Oceniono 18 razy 16

    NADINTERPRETACJA! Jeden dobry miesiąc Skody (w większości sprzedaż demo do salonów) i od razu "lider segmentu". X-Trail jest liderem, w marcu sprzedał ponad 11 tyś aut, a od początku roku prawie 30tyś. W samym kwietniu Kodjaq przegrał z Rav4 (tak, to ten sam segment!).

    Rozumiem że VAG wam płaci za pompowanie balonika, ale to już się staje żenujące.

  • Gość: przegość

    Oceniono 20 razy 16

    Podstawowa wada tego wozidła to to, że tak często o tym padle piszecie, że już zdążyło się zohydzić... PS. tak się dobrze sprzedaje,że widziałem ten "HIT" raz...

  • Gość: Pawello

    Oceniono 21 razy 11

    Nie zesr**ta sie z ta skoda

  • mcguirre

    Oceniono 12 razy 10

    Jak do tej pory to na ulicy widziałem jedna sztukę i drugą w salonie. Chyba, że się produkują na przedpłaty :) Szczerze mówiąc miałem okazje się przyjrzeć i przejechać taką salonówką. Auto przeciętne do bólu. Wnętrze okropne, tworzywa kiepskie podobnie jak w superbie. Co ludzie widzą w skodach ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX