Nowy Peugeot 308 powalczy o tytuł najlepszego kompaktu na rynku

Peugeot pokazał nowe 308 już jakiś czas temu, ale dopiero teraz Francuzi pozwolili nam dokładnie się mu przyjrzeć. Dostaliśmy zdjęcia i nadwozia, i wnętrze, a także krótkie wideo.

Nowy Peugeot 308 | Co się zmieniło?

Z przodu zauważamy od razu nowy kształt grilla z nowocześniejszą kratką (przypomina bardzo przód SUV-a 3008). Lekko przeprojektowano także LED-owe reflektory, a na przemodelowanych zderzakach pojawiły się światła przeciwmgielne o nowym kształcie oraz większe atrapy wlotów powietrza. Zdjęć tyłu 308 jeszcze nie opublikowano, ale dzięki niedawnemu wyciekowi wiemy, że tam największą zmianą będzie nowe wypełnienie reflektorów - trzy czerwone "pazury" będą znacznie wyraźniej zarysowane.

We wnętrzu lekkie porządki i kosmetyka. Ważniejszą nowością niż nowy wygląd jest poważne zaktualizowanie systemu multimedialnego i pokładowych systemów bezpieczeństwa. Nowe 308 będzie wyposażone w adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o kolizji z funkcją awaryjnego hamowania czy system rozpoznawania znaków.

Peugeot 308 2017Peugeot 308 2017 fot. Peugeot

Znacznie więcej zmian pod maską

Sporo za to pozmienia się pod maską kompaktu. Do tej pory mocna odmiana GT dostępna była tylko w wydaniu benzynowym (1.6 205 KM). Teraz Peugeot poszerza ofertę o wariant wysokoprężny. Za sportowe emocje ma być odpowiedzialny diesel z rodziny BlueHDi o mocy 180 KM (2 litry pojemności). Co ważne, będzie on parowany z zupełnie nowym automatem EAT8 o 8 przełożeniach. Nowa skrzynia powstała w ścisłej współpracy z firmą Aisin.

Kolejna nowość to również jednostka wysokoprężna BlueHDi. Tym razem kierowana do zwolenników znacznie spokojniejszej jazdy - ma 4 cylindry, 130 KM i w standardzie będzie łączona z 6-biegową, ręczną skrzynią. Producent obiecuje także poważne zmiany w trzycylindrowym silniku benzynowy PureTech. Modyfikacje miały przede wszystkim pozwolić mu spełnić ostrzejsze normy czystości spalin, ale Peugeot mówi o "poprawionej wydajności, niższym spalaniu i lepszych osiągach".

Nowy Peugeot 308 GTI ma 270 KM i osiąga pierwszą setkę w równe sześć sekund. Francuzi chwalą się nowymi 19-calowymi felgami i dwukolorowym malowaniem, które łączy lakiery Magnetic Blue i Perla Nera.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.