Oto najcenniejsze motoryzacyjne marki. Japończycy i Niemcy deklasują. Ale gdzie Volkswagen?

Prestiżowy magazyn Forbes opublikował właśnie coroczną najcenniejszych marek na świecie. W najsilniejszej setce znalazło się kilka z branży moto. Zabrakło jednak murowanego faworyta.

Toyota po raz kolejny okazała się najcenniejszą motoryzacyjną markę na świecie. Według analiz Forbesa warta jest aż 41,1 mld dolarów. Toyota to jedyna firma z branży motoryzacyjnej, która znalazła się w ścisłej czołówce tegorocznego rankingu. Drugi Mercedes (29,2 mld dolarów) uplasował się na 17. miejscu. Motoryzacyjne podium uzupełnia inna niemiecka marka - BMW (miejsce 21. i 28,7 mld dolarów). W rankingu bardzo mocną pozycję mają marki japońskie i niemieckie. W setce znalazł się jeszcze Ford i Chevrolet z USA oraz koreański Hyundai.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne roku 2017

Oto najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2017 roku według Forbesa. Podajemy miejsce, które dana marka zajęła w tegorocznym zestawieniu, a także wartość w miliardach dolarów.

08. Toyota - 41,1 mld dolarów

17. Mercedes-Benz - 29,2 mld dolarów

21. BMW - 28,7 mld dolarów

26. Honda - 24 mld dolarów

37. Audi - 14,1 mld dolarów

39. Ford - 13,8 mld dolarów

57. Chevrolet - 10,3 mld dolarów

60. Porsche - 9,6 mld dolarów

64. Lexus - 9,1 mld dolarów

67. Nissan - 9 mld dolarów

68. Hyundai - 8,9 mld dolarów

Mercedes-AMG GT RMercedes-AMG GT R fot. Mercedes

Z naszej perspektywy dziwi brak na liście europejskiego giganta Volkswagena (w top 100 znalazły się za to dwie należące do niego marki, Audi oraz Porsche). Spowodowane jest to bardzo amerykańskim spojrzeniem na motoryzację, jakie prezentują analitycy Forbesa.

W motoryzacji za Oceanem liczą się tak naprawdę tylko producenci amerykańscy i japońscy. Amerykanie kupują samochody z innych krajów tylko z klasy premium (stąd wysoka pozycja Mercedesa, BMW i Audi). Dzięki szeroko zakrojonej kampanii reklamowej do świadomości amerykańskich kierowców powoli przebija się koncern Hyundai Kia Automotive Group. Volkswagen również staje się coraz ważniejszym graczem, o czym świadczyć może premiera SUV-a Atlas, który od samego początku projektowany był z myślą o rynku amerykańskim i produkowany jest w Chattanooga w stanie Tennessee. Niestety dla Niemców, ich podbój Ameryki na pewno spowolniła głośna afera Dieselgate.

Volkswagen AtlasVolkswagen Atlas fot. Volkswagen

Top 10 najcenniejszych marek w 2017

Tak jak wspomnieliśmy na początku, do dziesiątki najcenniejszych marek załapała się tylko japońska Toyota. Top 10 zdominowała branża technologiczna.

01. Apple - 170 mld dolarów (branża: technologie)

02. Google - 101,8 mld dolarów (branża: technologie)

03. Microsoft - 87 mld dolarów (branża: technologie)

04. Facebook - 73,5 mld dolarów (branża technologie)

05. Coca-Cola - 56,4 mld dolarów (branża: napoje)

06. Amazon - 54,1 mld dolarów (branża: technologie)

07. Disney - 48,9 mld dolarów (branża: rozrywka)

08. Toyota - 41,1 mld dolarów (branża: motoryzacja)

09. McDonalds - 40,3 mld dolarów (branża: restauracje)

10. Samsung - 38,2 mld dolarów (branża: technologie)

Więcej o:
Copyright © Agora SA