Takiego minivana jeszcze nie było. Oto Renault Scenic Initiale Paris

Renault Scenic to jeden z najpopularniejszych rodzinnych samochodów na rynku. Francuzi właśnie zaprezentowali jego odmianę Initiale Paris. To wersja, która mocno podgryza klasę premium.

Ford aspiruje do klasy premium wersjami Vignale, a Francuzi od jakiegoś czasu bardzo mocno promują topowe odmiany Initiale Paris. To propozycja kierowana do zamożniejszych kierowców, którzy w autach szukają czegoś więcej i nie odstraszy ich dość wysoka cena. Ostatnio mieliśmy okazję przejechać się Capturem i Talismanem Initiale Paris i obydwa auta poziomem wykonania i wykorzystanymi materiałami (zwłaszcza skórą nappa) zrobiły na nas bardzo dobre wrażenie.

Wersja Initiale Paris właśnie dołącza do oferty nowego Scenika i przedłużonego Grand Scenika.

Renault Scenic Initiale ParisRenault Scenic Initiale Paris fot. Renault

Na zdjęcia promocyjnych widzimy Scenika w charakterystycznym fiolecie (Francuzi nazywają ten lakier Amethyst Black), który zarezerwowany jest tylko dla wersji Initiale Paris. Topową odmianę rozpoznamy też po dedykowanych felgach, LED-owych reflektorach (w standardzie) eleganckich chromowanych akcentach na nadwoziu i lekko zmienionym grillu. Nie zabraknie też stosownych plakietek.

Wyposażenie Initiale Paris można opisać bardzo krótko - "Scenic ma praktycznie wszystko, co może mieć". Bazuje na wersji Intens i dodatkowo dorzuca kilka opcji. W standardzie dostaniemy więc m.in. nawigację z dużym ekranem, wyświetlacz head-up, nagłośnienie Bose, armię systemów bezpieczeństwa, system Easy Park Assist czy kamerę cofania. Kabinę wykończono skórą nappa. Fotele są sterowane elektryczne i wyposażone w funkcję masażu oraz ogrzewanie. Wnętrze Initiale Paris wyróżnia się lekko zmienionym wyglądem (ma być "elegancko") i fioletowym oświetleniem ambientowym.

Renault Scenic Initiale ParisRenault Scenic Initiale Paris fot. Renault

Topową odmianę Initiale Paris przewidziano dla trzech najmocniejszych wersji silnikowych. To jedna benzyna Energy TCe 130 oraz dwa diesle Energy dCi o mocy 130 i 160 KM (parowany w standardzie z dwusprzęgłowym automatem EDC). We Francji, gdzie Initiale Paris właśnie zadebiutowało, luksusowego Scenika wyceniono na 33 200 euro, co w złotówkach daje ok. 138 tysięcy.

Polskich cen ani dokładnej daty premiery jeszcze nie znamy.

Czy Twoim zdaniem kierowcy w Polsce będą zainteresowani tak dobrze wyposażonym, ale drogim Scenikiem?
Więcej o:
Copyright © Agora SA