Stało się! Koniec dominacji diesli w Europie

Od wielu lat rynek motoryzacyjny w Europie był zdominowany przez samochody z silnikami wysokoprężnymi. Jednak ostatnie statystyki dostarczone przez JATO Dynamics sugerują mocną zmianę kursu

Jeszcze rok temu jeden z dwóch samochodów sprzedawanych na terenie Europy miał pod maską silnik wysokoprężny. Jednak dominacja Diesli na Starym Kontynencie właśnie się skończyła, a potwierdzają to liczby w postaci 46 procentowego udziału w rynku. Przynajmniej tak wyglądała sprzedaż w kwietniu 2017 r..

Analitycy JATO Dynamics podkreślają, że przyczyną takiej zmiany jest skandal związany z silnikami wysokoprężnymi, który wybuchł dwa lata temu. W związku z tym rządy wielu państw europejskich postanowiły zaostrzyć przepisy dotyczące emisji spalin, a to odbiło się na preferencjach klientów. W dobie, gdy coraz więcej miast zamierza wprowadzić zakaz wjazdu dla samochodów z silnikami Diesla, takie zmiany nie powinny dziwić.

Nie tylko silniki, zmienia się cały motoryzacyjny rynek w Europie. Ofensywa SUV-ów

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan fot. VW

Przy okazji doszło do delikatnego przetasowania w rankingu najpopularniejszych samochodów sprzedawanych w Europie. W kwietniowym rankingu Volkswagen Golf powrócił na szczyt, mimo spadku sprzedaży aż o 28,1 proc. Na drugim miejscu pojawiło się Renault Clio ze spadkiem na poziomie 7,1 proc., a Volkswagen Polo zamknął podium z wynikiem gorszym o 11,4 proc.

W pierwszej dziesiątce najwyższy skok zanotował Citroen C3, który zanotował lepszą sprzedaż aż o 48,1 proc. i wylądował na 9. miejscu. W zestawieniu, na 4. miejscu pojawił się Volkswagen Tiguan z wynikiem wyższym aż o 71,6 proc. Największym zwycięzcą ostatnich miesięcy jest Peugeot 3008, który po transformacji z minivana w SUV-a stał się piątą siłą na rynku, w swoim segmencie.

ZOBACZ TAKŻE:

Alarmujące dane dotyczące silników Diesla. Są bardziej trujące, niż przypuszczano

Pył w powietrzu w środowy poranek w SzczeciniePył w powietrzu w środowy poranek w Szczecinie CEZARY ASZKIEŁOWICZ

Audi R8 V10 Plus | Jak brzmi "Wydech Roku" Moto.pl?

Więcej o:
Komentarze (35)
Stało się! Koniec dominacji diesli w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Dieselfan

    Oceniono 10 razy 6

    Ciężarówki też będą na benzynę? Nie trzeba, one są przecież bardzo ekologiczne i palą bardzo mało paliwa, a ich spaliny są wykorzystywane w kurortach do poprawy jakości powietrza.

  • misiaczek1281

    Oceniono 25 razy 5

    Diesel to zło....Dwumasa, turrbo, 4 wtryskiwacze po 1200 zł sztuka, zapchany DPF...masakra

  • antoniferdynand

    Oceniono 4 razy 4

    Od jakiegoś czasu coraz częściej pojawia się konfrontacja Diesla z Hybrydą jako jego alternatywą czego kompletnie nie rozumiem. Diesel jest dedykowany głównie dla użytkowników robiących ponad 30 tys. km rocznie i to głównie w trasie. Hybryda jest tego podstawowym przeciwieństwem - jej główna zaleta to miasto, a w przypadku wersji plug-in (z gniazdka) - głównie dedykowana ludziom, którzy średnio nie przekraczają dystansu 50 km dziennie. Te dwa napędy idealnie się z sobą uzupełniają, ale nie są dla siebie konkurencją.
    To trochę jakby porównać co jest lepsze / popularniejsze - samochody osobowe czy ciężarówki.

  • Gość: kolo

    Oceniono 12 razy 4

    dla kogoś kto robi ponad 30 tys. km rocznie, diesel nadal będzie pierwszym wyborem i cieszy się bo cena diesla na stacjach będzie spadać ;-)

  • Gość: Michu

    Oceniono 32 razy 4

    Kolejne bzdury dziennikarstwa pracującego za pieniądze producentów aut hybrydowych...

  • misiaczek1281

    Oceniono 9 razy 3

    Wycinanie DPF-a to plaga i patologia !!! takie "Dyzle" przechodzą legalnie przegląd i są dopuszczane do ruchu w Polsce i mamy smog i ludzie wdychają te smrody i umierają na raka...za wycięcie DPF-a powinna być grzywna 5 000 zł i konfiskata auta - eliminacja trującego smoka z ruchu !!!

  • wichura

    Oceniono 1 raz 1

    Wyniki oczywiste (bo i jak polemizować z liczbami), ale przyczyna chyba źle zdiagnozowana. Otóż ludzie odwracają się od diesli, bo są awaryjne i bardzo drogie w serwisie. Przede wszystkim filtry cząstek stałych (DPF/FAP) - chodzący problem. Dwumasa, wtryskiwacze, turbina - masa rzeczy, które lubią się szybko i kosztownie zepsuć.

  • grma

    Oceniono 1 raz 1

    "Jeszcze rok temu jeden z dwóch samochodów sprzedawanych na terenie Europy" - Szanowna redakcjo, co drugi samochód to zupełnie co innego niż jeden z dwóch samochodów.

  • Gość: jan

    Oceniono 1 raz 1

    Diesle nadal sa popularne jesli ktos ma zamiar trzymac auto wiecej niz trzy lata. Są mocne i bardzo oszczędne, to jakbyś miąl auty z V6 a pali tyle co auto małolitrażowe.
    Polecam bardzo ciekawy artykuł: Ale Auto!
    odszukaj w artykułach na: ZycieToWiecej.com

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX