Peugeot 5008 | Minivan, który przemienił się w SUV-a

Ma na koncie nagrodę za najlepsze wnętrze i cieszy się ogromnym zainteresowaniem całej branży moto - Peugeot zaprezentował nowe 5008.

Choć polska premiera Peugeota 5008 odbyła się na targach w Poznaniu, kilka dni temu Francuzi zaprezentowali auto w bardziej kameralnym gronie, pozwalając usiąść za jego kierownicą. Ogromne zainteresowanie modelem wynika nie tylko z jego stylistyki, ale też z ciekawości. Peugeot przemienił minivana w pełnoprawnego SUV-a. Z jakim skutkiem? Bardzo dobrym. W kabinie auta wciąż nie brakuje praktycznych rozwiązań charakterystycznych dla vanów (pojemne schowki, przestronna 7-osobowa kabina,  liczne możliwość konfiguracji foteli), a jednocześnie 5008 nasiąknęło charakterem SUV-a - siedzi się w nim wysoko, a kultura resorowania jest typowa dla aut ze zwiększonym prześwitem.

Peugeot 5008 mierzy 4641 mm długości, 1844 mm szerokości i 1640 mm wysokości. Rozstaw osi to 2840 mm, a bagażnik pomieści od 780 do 1940 l. Wyjściowo trzeba za niego zapłacić niecałe 100 tys. zł. Za 99 990 zł dostaniemy 5008 z bazowym silnikiem benzynowym 1.2 PureTech 130 (parowany z ręczną skrzynią) i w podstawowej wersji wyposażenia Access. Dostępna jest ona tylko w tej wersji silnikowej, a w standardzie kierowca dostaje m.in.: stalowe felgi (17 cali), manualną klimatyzację, radio z bluetooth i obsługą MP3, wirtualny kokpit Peugeot i-Cockpit oraz zestaw systemów wspomagania (hamulec postojowy, asystent ruszania pod wzniesienie i systemy monitorowania: ograniczeń prędkości, pasa ruchu i czasu jazdy).

Tak prezentuje się pełny cennik modelu:

Cennik Peugeota 5008Cennik Peugeota 5008 fot. Peugeot

Wersja wyposażenia Active to dodatkowo m.in.: 17-calowe felgi, reflektory przeciwmgielne, 8' ekran dotykowy, przełączniki Toggle Switch, dwustrefowa klimatyzacja oraz czujniki parkowania z tyłu.

Wersja wyposażenia Allure to dodatkowo m.in.: 18-calowe felgi, tapicerka półskórzana, kierownica wykończona skórą licową, przyciemniane tylne szyby, lakierowane osłony zderzaka, Mirror Screen (MirrorLink, Apple CarPlay, Android Auto) oraz czujniki parkowania z przodu.

Wersja wyposażenia GT to dodatkowo m.in.: 19-calowe felgi, reflektory Full LED, bezkluczykowy dostęp, Peugeot i-Cockpit Amplify, aluminiowe relingi dachowe, czarny dach, łopatki do zmiany biegów, Peugeot Connect Nav oraz pakiety Safety Plus i VisioPark1.

Z poprzednim Peugeotem 5008 nową generację łączy tylko nazwa. Francuzom doskonale udała się przemiana, której dokonali. 5008 to silny gracz w klasie SUV-ów.

Więcej o:
Komentarze (8)
Peugeot 5008 | Minivan, który przemienił się w SUV-a
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • maces99

    Oceniono 12 razy 4

    Półtoratonowa "fura" z trzycylindrowym silnikiem do motorówki za 125 tysi...
    Śmiać się czy płakać?

  • Gość: Rubik

    Oceniono 1 raz 1

    Powiem że fajnie to wymyślili. Nowa odsłona zdecydowanie lepiej wizualnie wygląda. Może przemienili go w suva ale i tak pozostanie dobrym rodzinnym samochodem. System bezpieczeństwa został bardziej dopracowany, dodany został system terenowy Grip Control. Dodatkowo nie wiem czy mi się wydaje, ale chyba więcej miejsca dla pasażerów w środku jest.

  • Gość: Andrzej

    0

    5008 swietnie sie sprzedaje na zachodzie. Ja sam bedac na delegacji w Hiszpanii, mialem okazje jezdzic tym autem i oszalalem. Po powrocie, kupilem go na swietnych warunkach at garage. Swietna zmiana, ogromny komfort jazdy.

  • Gość: bobi

    0

    Miałem okazje jeździć tym autem i powiem, że spoko jest

  • Gość: Aras

    0

    Mega mi się podoba ta fura. Bylem kilka dni temu w at garage na Strykowskiej zeby go zobaczyc i dowiedziec sie o szczegolach oferty.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX