Szef Forda zwolniony. Markę czeka teraz rewolucja, a wszystko przez... Teslę

Spadek udziału w rynku i coraz niższa wartość koncernu - zarząd Forda ma już tego dosyć. Marka żegna się ze swoim CEO, a Forda czeka poważna rewolucja.

Ford wciąż jest jednym z największych gigantów branży motoryzacyjnej, ale koncern znalazł się na zakręcie. Marka ma w swojej ofercie kilka prawdziwych bestsellerów (seria F, duże SUV-y, sportowy Mustang czy znane w Europie Focus i Fiesta), ale wyraźnie odstaje w wyścigu technologicznych zbrojeń. Nikt nie ma już wątpliwości, że przyszłością motoryzacji są samochody elektryczne, czego najlepszym przykładem jest Tesla. Firmę Elona Muska ostatnio wyceniono na rekordowe 51 mld dolarów, co oznacza, że producent elektryków przeskoczył Forda. Możliwe, że właśnie ta informacja była kroplą, która przelała czarę goryczy - Mark Fields nie jest już szefem marki.

Czas na nowe technologie i elektryki

Na małą aktywność Forda w segmencie elektryków i hybryd udziałowcy i klienci narzekali od dawna. Marka ma w swojej ofercie kilka aut tego typu, ale żaden nie mógł osiągami ani zasięgiem konkurować z produktami Tesli. Co ważne, największy rywal Forda, General Motors, takie auto już sprzedaje. Chevrolet Bolt, bo o nim mowa, wszedł na rynek wcześniej niż Tesla Model 3 i notuje w Stanach świetne wyniki. Ford został daleko w tyle.

Mark Fields, dotychczasowy CEO, pracuje w Fordzie od 1989 roku, a stery koncernu przejął w 2014 roku. Na stanowisku zastępuje go 62-letni Jim Hackett, który do tej pory był dyrektorem Ford Smart Mobility LLC, oddziału zajmującego się przede wszystkim nowoczesnymi technologiami, mobilnością i szeroko pojętymi innowacjami. Nie ma więc wątpliwości, że to właśnie tą drogą podąży amerykańska marka.

Tesla Model STesla Model S fot. Tesla

Czego możemy się spodziewać w najbliższych latach? Czas na ofensywę

Ford już od jakiegoś czasu sygnalizował położenie większego nacisku na nowoczesne napędy. Na początku maja informowaliśmy, że Amerykanie pracują nad nową platformą C (będzie na niej zbudowany m.in. Focus), która ma być wykorzystywana już w 2020 roku. Ma być dostosowana nie tylko do klasycznych silników, ale także wspierać napędy hybrydowe i - co oczywiste - auta w 100% elektryczne. Priorytetem w elektrykach będzie dużo miejsca na baterie, a co za tym idzie duży zasięg na jednym ładowaniu. A więc... Ford przymierza się do uderzenia w Teslę Model 3.

Ford FocusFord Focus fot. Ford

Marka ma też bardzo zaawansowany program samochodów autonomicznych. Ford pomaga Uberowi w rozwijaniu floty takich samochodów. Fordy Fusion (odpowiednik naszego Mondeo) jeżdżą już po wybranych miastach Stanów. A że Ford na poważnie traktuje silniki elektryczne najlepiej świadczą informacje sprzed dwóch dni, że opracowywany jest pickup F-150 w wydaniu... hybrydowym i elektrycznym. Jeżeli takie auto wejdzie do sprzedaży, to będzie można mówić o prawdziwej rewolucji.

Więcej o:
Komentarze (39)
Szef Forda zwolniony. Markę czeka teraz rewolucja, a wszystko przez... Teslę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kocurxtr

    Oceniono 14 razy 8

    lubie fordy
    sam jeżdżę nowym focusem, nieźle doposażonym i sobie chwalę...
    ale...
    jak przeglądałem katalogi przed zakupem, nieodparcie odnosiłem wrażenie, że w kwestii wyposażenia - ford coś przespał
    wyswietlacze lcd jak w astrach sprzed 15 lat...
    drobne, ale podnoszące komfort użytkowania elementy - w sporych dopłatach (zestaw głośnomówiący, podłokietnik , LEDy do jazdy dziennej...)
    o elektrycznych wersjach - nawet nie wspomnę...

    wszystko to sprawia, że w wielu średnio wyposażonych modelach fiesty czy focusa ma się wrażenie, jakby czas zatrzymał się 5-8 lat temu (a tych sprzedaje się najwięcej)...
    cóż

    za cztery lata planuję zmianę na nowe - zobaczymy, czy nowy CEO dogoni czas ...

  • Gość: sdfg

    Oceniono 8 razy 6

    Ford traci bo np we flagowym mondeo/vignale w europie nie ma mocnego benzyniaka czy mocnego diesla i analogicznie napędów 4x4 do tych silników.

    np. w usa można kupić 2.0 ecoboosta 240km czy 3.2 v6 320km z 4x4 u nas nie.
    w polsce mozna kupic diesla 2.0 który ma 180km i prawie 10 sekund do setki.
    hybryda w europie w mondeo jest niewypałem - ani ladne, ani szybkie ani mniej pali.

    vignale jest fajne, ale za drogie - w cenie mondeo vignale kombi awd 2.0 diesel można kupić nowe bmw X3 z 2016 roku z niezłym wypasem.

  • wawiak80

    Oceniono 9 razy 3

    Ford kilka lat temu dorobił się bardzo ciekawych silników Eco Boost. Zdecydowanie mniej awaryjne od VW TSI. Uważam ze właśnie w tą stronę powinien pójść Ford. Solidne sprawne benzyniaki z doładowaniem

  • Oceniono 2 razy 0

    Trzeba zacząć od tego że Tesla ma droższe samochody od Forda, tesla model S potrafi kosztować pół miliona. Ford by zbankrutował jakby miał za taką cenę wypuszczać samochody podobne do Tesli a nawet lepsze. Nie można powiedzieć że Ford nic nie robi, pracuje nad Focusem.. Moim zdaniem Mondeo ma prawo być nie dopracowane bo to pierwsze mondeo hybrydowe

  • Gość: ...

    Oceniono 5 razy -1

    Czas zrozumieć, że marka zajmująca się autami spalinowymi i nagle pyk zacznie robić elektryki nie będzie miała aż takiej sprzedawalnosci elektryków jak firma, która się specjalizuje w nich od początku.
    To znaczy że Ford z jakimś elektrycznym modelem bazującym na spalinowym nie będzie tworzył mocnej konkurencji dla w pełni elektrycznego auta np. a właściwe szczególnie Tesli...
    Takie są moje przypuszczenia i spostrzeżenia.

  • j_p_salomonczyk

    Oceniono 35 razy -5

    Kto jechał hybrydą czy elektrykiem wie, że nie ma większych motoryzacyjnych g..wien. Moja partnerka jeździ Toyotą Auris Hybrid i mam odruch wymiotny nawet gdy wsiadam do tego g..wna nawet w roli pasażera. Hybrydy, elektryki to produkty reklamy i marketingu stworzone po to by pożyteczni idioci kupowali nowe pojazdy. Pamiętacie lata '90-te gdy podobnie wieszczono przyszłość dla samochodów z silnikami diesla?!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX