Skoda Karoq, czyli SUV, który podbije Polskę

18.05.2017 20:30
Skoda Karoq

Skoda Karoq (fot. Skoda)

"Nie żyje Yeti, niech żyje Karoq" - zakrzyknęli Czesi i zaprezentowali właśnie zupełnie nowego kompaktowego SUV-a. Skoda Karoq ma wszystko, aby odnieść sukces na rynku.

Skoda pokazała nowego SUV-a dzisiaj o 19:00, a my od razu obwieszczamy sukces nowego modelu. Nie za wcześnie? Wiele osób w komentarzach na pewno nam to wytknie, ale nie mamy żadnych wątpliwości - Karoq to murowany hit. Zwłaszcza nad Wisłą, gdzie czeska marka niepodzielnie króluje w zestawieniach sprzedaży.

Skoda stawia na SUV-y | Po Kodiaqu Karoq, a później...

Skoda to już nie tylko szalenie popularne Octavia i Fabia, w tym roku do oferty dołączył pierwszy duży SUV - Kodiaq. I z miejsca stał się hitem. Zawdzięcza to nie tylko sporym rozmiarom i walorom praktycznym, ale też świetnie skrojonemu cennikowi. To po prostu najtańszy SUV w segmencie. Więcej zapłacimy za Tiguana, RAV4, Outlandera, X-Traila, Sorento czy Santa Fe. Nawet po dobraniu mocnego silnika i napędu 4x4 Kodiaq na tle konkurentów wypada znakomicie. I to wcale nie nasze zdanie. Na Kodiaqa kierowcy głosują portfelami. W Polsce popyt przerósł podaż, a Czesi nie nadążają z realizowaniem zamówień. Po swojego Kodiaqa trzeba się teraz ustawić w długiej kolejce.

Karoqowi w walce o klienta będzie jeszcze łatwiej, bo ze względu na mniejsze rozmiary będzie znacznie przystępniej wyceniony i trafi do szerszego grona odbiorców. Wszystko wskazuje na to, że Nissanowi Qashqaiowi - kompaktowemu crossoverowi nr 1 w Europie - właśnie wyrósł bardzo groźny konkurent.

A to wcale nie koniec ofensywy Skody. Już niedługo do Kodiaqa i Karoqa dołączy trzeci SUV. Mały i miejski, bazujący na Volkswagenie T-Rocu.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. SKoda

Skoda Karoq, czyli trochę Ateki i trochę Kodiaqa

Nie jest żadną tajemnicą, że najbliższym koncernowym krewnym nowego SUV-a Skody jest Seat Ateca. Za to stylistycznie auto pełnymi garściami czerpie z większego Kodiaqa. Skoda Karoq mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości, 1605 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2638 mm w wersji z napędem na przód i 2630 mm w odmianie AWD. Bagażnik standardowo pomieści 521 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1810 l.

Co pod maską? Karoq zadebiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Moc będzie się wahać od 115 do 190 KM. W ofercie dostępny będzie najnowszy silnik 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów. Z kolei w topowym 2.0 TDI 190 KM dwusprzęgłowy automat DSG (7 przełożeń) i napęd 4x4 będą standardem. W niższych wersjach silnikowych będą to dodatkowo płatne opcje.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. Skoda

Karoq będzie wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, asystentów kierowcy, nowy system multimedialny (z dużym ekranem i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto). Pod względem wyposażenia Karoq nie będzie się wiele różnić od najnowszych modeli producenta - Octavii oraz Kodiaqa. Nie zabraknie więc w pełni LED-owych reflektorów, ambientowego oświetlenia wnętrza czy elektrycznie otwieranej klapy. Karoq wprowadzi też kilka pomniejszych nowości.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. Skoda

W Sztokholmie na pierwszej prezentacji Karoqa z naszej redakcji jest Piotrek. Jak tylko wróci, to przygotuje dla Was znacznie obszerniejszy materiał o nowym SUV-ie.

"Dwa zdania" | Facelifting Skody Octavii

My nie mamy wątpliwości - w Polsce Karoq będzie hitem. A Waszym zdaniem? Skoda pokazała dzisiaj kolejny bestseller?
Zobacz także
Komentarze (142)
Skoda Karoq, czyli SUV, który podbije Polskę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mmb

    Oceniono 71 razy 31

    A myślałem, że Duster jest nijaki i stylistycznie z poprzedniej epoki...

  • Gość: Tojaprzeciez

    Oceniono 48 razy 22

    Chyba jestem jakiś dziwny, bo nie podobają mi się oba nowe suv-y Skody. Kodiak na żywo wygląda jakieś 2 razy gorzej niż na zdjęciach i obawiam się że z jego mniejszą wersją będzie podobnie. Gdyby je wypuścili 5-6 lat temu to może powiedziałbym wow, ale teraz ładniejsze są prawie wszystkie inne suv-y (poza nowym Suzuki SX4).

  • gangut

    Oceniono 42 razy 16

    Już nawet kapelusznicy tego nie kupują. Tylko firmy, którym wszystko jedno, byle było tanio.

  • b_k18

    Oceniono 62 razy 14

    Ależ z pewnością odniesie sukces. Jakże mogłoby być inaczej w kraju, w którym polskojęzyczne gazety motoryzacyjne wtłaczają do głów Polaków, że Volkswagen, bez względu na wiek, jest samochodowym Bogiem, a Skoda jest jego prorokiem. Tymczasem trzeba być ślepym, albo zupełnie pozbawionym gustu, żeby wybrać coś co zostało zaprojektowane przy użyciu ekierki i siekierki. Bo chyba nikt nie zaprzeczy, że wygląd też się liczy...

  • sineguanon

    Oceniono 42 razy 12

    Miałem już skodę po 80 tys. nie nadążałem z naprawami. Teraz mam hondę dzięki Bogu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX