Komentarze (119)
Alarmujące dane dotyczące silników Diesla. Są bardziej trujące, niż przypuszczano
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • kotecka1

    Oceniono 3 razy 3

    Dlatego też należy likwidować stacje CNG, które maja ekologiczne paliwo i rejestrować jak najwięcej diesli bez właściwych i dokładnych przeglądów rejestracyjnych. W tym Kraju im głupiej i więcej głupich decyzji, tym więcej i szybciej ich przybywa.

  • srul_sznul_bajtelman_hajfa

    Oceniono 13 razy 3

    .
    Nawet najgorszy dizel jest lepszy, niż samochody elektryczne... na węgiel.
    .

  • junk92508

    Oceniono 5 razy 3

    Najwyższy czas by zacząć mierzyć emisję spalin i walić kary.

    Dość proste powinno być tez łapanie dymiacych diesla na monitoringu miejskim.

    Może też jakaś apka by się przydała co od razu zgłasza na policję zdjęcie dymu i rejestracji. Policja robi kontrolę i pozamiatane.

  • Gość: tylko na autobany w gorach

    Oceniono 7 razy 3

    Kto mądry kupuje diesla do jazdy po mieście

  • bron1410

    Oceniono 2 razy 2

    Przede wszystkim mandaty dla tych co jezdza kopciuchami. Druga sprawa to kontrola diesli pod katem jakosci spalin na stacjach diagnostycznych - przede wszystkim podczas pierwszej rejestracji dla aut sprowadzanyh. Po trzecie kontrole wyrywkowe diagnostow czy uczciwie badaja - w przypadku nieprawidlowosci zabieranie uprawnien.

  • bron1410

    Oceniono 2 razy 2

    Za sprowadzanie szrotu tdi z Niemiec powinny byc duzo wyzsze oplaty

  • adnan25

    Oceniono 2 razy 2

    Proste rozwiązanie - albo filtry cząstek stałych, które nie zapychają się albo takie które zużywają się jak tłumiki i kosztuję podobnie. Jak filtr kosztuje od 3 do nawet 10 tysięcy złotych to nie dziwmy się, że próbuje się go zastąpić tanim tłumikiem albo nawet rurką. Ekologia jest dobra, ale producenci samochodów zrobili sobie z tego pretekst wymuszania na klientach szybkiej zmiany samochodów na nowsze przez chore ceny części.

  • sprostowany

    Oceniono 8 razy 2

    Co to znaczy "niż przypuszczano", wystarczy postać przy ulicy, gdzie jadą różne samochody i wniosek o dieslach sam się nasuwa, bez badań, od dawna to wiadomo! Smrodzą, niemożliwie hałasują i trują najbardziej. Jak kogo nie stać na samochód, to go nie kupuje, a nie oszczędza na benzynce.

  • Gość: ciekawy

    Oceniono 1 raz 1

    DOSRAĆ DIESLOMANIAKOM TAKI PODATEK ŻEBY SIĘ OSRALI -I PO PROBLEMIE

  • Gość: ciekawy

    Oceniono 1 raz 1

    SAMI EKSPERCI -BURAKI BĘDĄ BRONIĆ ROPNIAKÓW -PRZEPIS =BENZYNA I TO NIE MAŁE WYSILONE Z TURBINKĄ TYLKO WIĘKSZE POJEMNOŚCI NP WOLNOSSĄCA DWÓLITRÓWKA W KOMPAKCIE +DOBRA SKRRZYNIA MINIMUM 6-BIEG.+ TYLKO NIEZBĘDNE WYPOSAŻENIE =MASA AUTA =BEZ PROBLEMU TRASA 5 LITRÓW MIASTO 7 =I PO CO WTEDY KLEKOT ZERO KŁOPOTÓW MIN.300 000 Km =DZIEKUJE NIE MAM WIĘCEJ PYTAŃ

  • remo29

    Oceniono 1 raz 1

    Przypomina mi się rysunek Mleczki, jak w laboratorium stoją naukowcy w białych fartuchach, patrzą na siebie z zakłopotaniem, a jeden z nich:
    - Panowie, głupia sprawa, okazało się, że alkohol i papierosy są zdrowe.

    To tak a propos zwrotów akcji w kwestii legendarnych "amerykańskich naukowców", którzy raz mówią jedno, raz zupełnie co innego, a potem że w ogóle nic nie mówili. Siłą w tej kwestii nie jest nauka tylko przelew.
    Taka ciekawostka - gdy Edison chciał udupić Teslę, zebrał dziennikarzy, żeby pokazać jak niebezpieczny jest prąd zmienny. Postawili krowę i porazili ją prądem. Wszyscy byli w szoku i dziękowali bogu, że naukowcy ich ostrzegli.

  • Victor Victor

    Oceniono 1 raz 1

    W moim 10 letnim dieslu filtr dpf ani razu się nie zatkał, oczyszcza się regularnie sam, co widać po m.in. wyższych obrotach i przeciąganiu zmian biegów przez skrzynie.
    Fakt, auto nigdy nie jeździ krócej niź 15-20 km na jeden przejazd, a zazwyczaj są to trasy ok 200 km.

  • tomeks29

    Oceniono 1 raz 1

    Życie jest za krótkie by jeździć dieslem............

  • junk92508

    Oceniono 1 raz 1

    Oprócz zaniedbanych rzechów i wyciętych dpf są tez juz emulatory AdBlue - oszczędzają na płynie i paliwie a tlenki azotu niszczące płuca to już nie ich problem.

    U nich na wsi 40km od w-wy jest czyste powietrze a to ze zatruwają powietrze w mieście g ich obchodzi - oni muszą dojechać wygodnie d pracy a na nic innego niż 15 letnie a6 ich nie stać.

  • Gość: Luk

    Oceniono 3 razy 1

    Obecnie po mieście nie da się jeździć z otwartą szybą lub włączonym nawiewem - wszechobecne TDI !!!

  • hunkyyankee

    Oceniono 5 razy 1

    Polaczki uwielbiają wiocho-dieslaczki

  • Gość: lynx

    Oceniono 1 raz 1

    W celu redukcji tlenku azotu do układu wydechowego wprowadzany jest AdBlue, czyli wodny roztwór mocznika, a więc siury. W nowoczesnych dieslach powinien być jeszcze jeden wlew, w celu nasikania przez kierowcę reduktora tlenku azotu...

  • tadian

    Oceniono 15 razy 1

    Czy ty cebulaku kupiles juz sobie 20 letnie audi w tdi -ku?? Powiedz to swoim dzieciom jak beda umieraly na raka pluc

  • Gość: True

    0

    Ciekawe dlaczego silniki benzynowe nie mają badania ilości sadzy w spalinach. Cząstki sadzy są w nich drobniejsze i są bardziej szkodliwe bo bardziej unoszą się w powietrzu, ale o tym się nie mówi. Widziałem ktoś benzynę z DPF-em? Może wreszcie ktoś weźmie się i sprawdzi ile tak naprawdę szkody wyrządza diesel a ile benzyna. Do tego supertankowiec emitują tyle spalin podczas transportu że szok i wszyscy to mają gdzieś. Założyć im DPF i robić coroczne kontrole na czystość spalin.

  • Gość: Rafalik

    0

    Zdecydowanie racja. Pora powoli kończyć z silnikami tego typu. Mam nadzieję, że stanie się to jak najszybciej. Jak na razie mamy do wyboru sporo hybryd no i powoli elektryka zaczyna wchodzić do użytku. Samochody pożyczam w Panek i już dziś mają mnóstwo aut hybrydowych.

  • lekarzzewsi

    0

    Czepcie się TIRów, autobusów i lokomotyw.

  • avensis77

    0

    Ciekawe ze nikt nie czepia sie ciezarowek z dieslami tylko osobowek.

  • pamejudd

    Oceniono 2 razy 0

    "Spaliny pochodzące z silników Diesla mają chociażby poważny wpływ na spadek liczebności pszczół na świecie." -> Naprawdę? Proponuję autorowi publikację tego wiekopomnego wniosku, bo nagroda Nobla za wyjaśnienie (colony collapse disorder) CCD murowana. Ja może się nie znam, ale za moich czasów (czyli jeszcze do wczoraj) najbardziej prawdopodobna była koncepcja zakłócania zmysłu orientacji pszczół falami elektromagnetycznymi, ale również ona nie została ostatecznie potwierdzona. A tu dziś "trach!" i w moto jakiś geniusz odkrywa prawdę. Dziękuję, Gazeto!

    Mam jednak wątpliwości co do rzetelności powyższego odkrycia po przeczytaniu tego:
    "spaliny wytwarzane przez silniki Diesla są odpowiedzialne za blisko 40 tys. przedwczesnych zgonów rocznie wśród ludności Unii Europejskiej. Szacuje się, że jeśli problem zostanie zamieciony pod dywan, w 2040 roku liczba zgonów spowodowana podwyższającym się stężeniem NOx w Europie i Azji wyniesie ponad 180 tys."
    Zastanawiam się nad magicznym "szacuje się", bo nie jest określone na jakiej podstawie: czy autor odnosi się do rosnącego trendu szacowanej liczby zgonów "na diesla" w Europie? Czy ten trend rzeczywiście rośnie, mimo coraz ściślejszych norm emisji i wprowadzania rygorów dla właścicieli aut w dieslu? Jeśli rośnie, dlaczego wartość 180tys. rocznie podawana jest łącznie dla Europy i Azji? Przecież sam wskaźnik dla Europy by wystarczył do wykazania że "jest dużo, będzie coraz więcej". Czyżby chodziło o zwiększenie efektu? Może dlatego że Azja jest dużo bardziej zaludniona i zanieczyszczona dla Europy i łatwiej o dobranie na jej podstawie jakiejś liczby?

  • Gość: Rafał

    Oceniono 2 razy 0

    Taki kit to możecie w podstawówce wciskać.

  • tomeks29

    0

    Życie jest za krótkie by jeździć dieslem............

  • Gość: o

    0

    i bardzo dobrze

  • Gość: Hhh

    Oceniono 2 razy 0

    Ale pierniczenie

  • Gość: tq

    0

    chyba ktoś pomylił wycinanie DPF z wycinaniem katalizatora i sprzedawaniem na złom .......

  • ankawwa

    Oceniono 2 razy 0

    Ktoś kiedyś znalazł informację oficjalną na stronach brytyjskich portali, że silnik diesla truje 18 krotnie bardziej od benzynowego. To było zimą gdy smoga mieliśmy

  • szejski

    Oceniono 4 razy 0

    Oglądałem ostatnio starą "Sondę" i tam padło stwierdzenie, że diesel truje mniej od benzyny. I wiecie co, jestem skłonny w to uwierzyć, bo znając ogólną nędzę tamtego okresu mogę być pewien, że pp. Kamińskiego i Kurka nie sponsorowało żadne lobby.

  • andy999kkk

    Oceniono 4 razy 0

    To wcześniej przypuszczano a nie badano ?
    Wszystko tak badacie pseudonaukowcy ?

  • single_malt

    Oceniono 2 razy 0

    Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

    oto tekst linka do poradnika - tuz obok tego artykulu :-)))

  • polsilver100

    Oceniono 14 razy 0

    Każdy czlowiek ma prawo do świeżego powietrza i państwo powinno płacić odszkodowania

  • Gość: Helmut

    Oceniono 14 razy 0

    A ja myślałem, że DPF zmniejsza ilość sadzy w spalinach a nie redukuje NOx. I pytanie do pisiorów. Kiedy całkowity zakaz poruszania się dieslami (i benzynami z bezpośrednim wtryskiem) w centrach dużych miast?

  • Gość: abnu

    Oceniono 3 razy -1

    Sprzedali mnóstwo diesli a teraz muszą je wymienić. Wiec robią wszystko by zdegradować użytkowników. Jeździsz dieslem - jesteś zły, jesteś trucicielem, żeby nie powiedzieć mordercą. Jeszcze nie tak dawno Diesel był super sprawą. Przyjaznne naturze. Czy aż tak nauka się posunęła do przodu że nagle ten sam diesel zaczął truć? Mam w d... wyniki badań, gdzie naukowcy udowodnią wszystko w zależnośći od tego czego sponsorujący badania chce.

  • Gość: ASD

    Oceniono 5 razy -1

    Dobrze, że to przeczytałem bo inaczej nie wiedziałbym że się duszę

  • Gość: kisiu

    Oceniono 3 razy -1

    nie wiem kto pisze takie artykuly ,ale jak znam zycie to nie diesel niszczy powietrze tylko spojrzcie w niebo .Z roku na rok jest co raz wiecej samolotow.wystarczy spojrzec w niebo a zrozumiecie ze to nie auta sa winne tylko samoloty.Ale kto by ten temat poruszal,diesel zabija pszczoly

  • princepinot

    Oceniono 5 razy -1

    Silniki diesla zawsze wyzucaly do atmosfery mniej CO2 I nieskonczenie wiecej rozmaitej trucizny !!! Zawsze mialy problem z normami, a zwlaszcza w kaliforni, dlatego w USA prawie nikt nie jezdzi na dislach I oprocz VW nikt ich nie sprzedaje. Od dawna wiadomo ze truja, ale w Europie zawsze byly uzywane, a w ostatnich latach nawet pisano o nich dobrze bo malo pala wiec wydalaja malo CO2. To ze truja nikogo tutaj nie obchodzilo I nie obchodzi.
    Najlepszy przyklad ze afere VW w Europie po prostu zamieciono pod dywan.
    Prawda jest ze gdyby nalozyc na VW w Europie takie kary jak z oceanem (od samochodu) to firma by zbankrutowala.
    Jeszce jeden przyklad kiedy glupia ameryka nie musi wprowadzac zadnych zakazow bo te zawsze istnialy.

  • Gość: Polak Katolik

    Oceniono 27 razy -1

    Jak się jedzie za dieslem to śmierdzi. Dieslowcy to śmierdziele.

  • antynick

    Oceniono 13 razy -1

    A tymczasem Polacy mają temat w rurach wydechowych. Odpytałem ostatnio kilku dealerów samochodowych, czy może diesle stają się mniej popularne wśród nabywców nowych aut, czy klienci choćby wspominają o ekologicznym aspekcie przyszłego zakupu.

    Wszyscy dealerzy uśmiechali się tylko znacząco i zgodnie przeczyli, że ktokolwiek się tym tematem przejmuje.

  • wagadudu

    Oceniono 4 razy -2

    Kocham tlenki azotu...

  • range.b

    Oceniono 4 razy -2

    Prąd zamiast ropy. I po bulu :) Nie wytłumaczysz idiocie że truje również swoje dzieci.

  • kapitan_rzbik

    Oceniono 4 razy -4

    a potem badają emisje spalin w 10 letnich i mówiże trują
    w młodszych nie badają bo to przecież nowe prawie

  • Gość: BŁTY

    Oceniono 15 razy -5

    Hahaha, chyba było to do przewidzenia...... Za odpowiednią kasę odpowiednie wyniki badań.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX