Ranking sprzedaży | Volkswagen Golf zdetronizowany

Po siedmiu latach bezwzględnej dominacji Volkswagena Golfa, przyszedł czas na kapitulację. Na szczyt rankingu najpopularniejszych modeli w Europie wdrapał się inny model

Marcowe zestawienie przygotowane przez firmę JATO nie pozostawia złudzeń. Najchętniej kupowanym samochodem na rynku europejskim jest Ford Fiesta. Mały, miejski hatchback osiągnął wynik 47 300 rejestracji – co daje wzrost o dynamice 11,8 proc.

Od marca 2010 roku to miejsce nieprzerwanie należało do Volkswagena Golfa, który tym razem musiał oddać koronę, kończąc na pozycji wicelidera. Sprzedaż samochodu spadła o 16,9 proc., dając w sumie 46 800 sztuk. Taki obrót spraw może wynikać z faktu wprowadzania na rynek odświeżonej wersji modelu, co z pewnością wpłynęło na jego dostępność. Na trzecim miejscu podium z dość dużą stratą wylądował Volkswagen Polo.

Krótka przerwa

W zestawieniu marcowym Golf faktycznie oddał koronę Fieście, ale ranking zbiorczy za pierwszy kwartał tego roku wciąż nie pozostawia złudzeń, że niemiecki kompakt wciąż jest numerem jeden w Europie. Volkswagen sprzedał 115 400 egzemplarzy Golfa. Na drugim miejscu jest Fiesta, która traci do lidera prawie 24 tys. sztuk.

Dziesiątka najpopularniejszych modeli osobowych w Europie w marcu 2017 roku przedstawia się tak:

1. Ford Fiesta – 47 263 sztuk (+11,8 proc.)
2. Volkswagen Golf – 46 795 sztuk (-16,9 proc.)
3. Volkswagen Polo – 40 669 sztuk (+21,7 proc.)
4. Renault Clio – 40 209 sztuk (+15,9 proc.)
5. Opel Corsa – 38 254 sztuk (+4,2 proc.)
6. Nissan Qashqai – 36 665 sztuk (+18 proc.)
7. Ford Focus – 33 697 sztuk (+9,4 proc.)
8. Opel Astra – 31 288 sztuk (+12,4 proc.)
9. Peugeot 208 – 28 551 sztuk (-0,3 proc.)
10. Renault Captur – 27 195 sztuk (+13 proc.)

Więcej o:
Komentarze (12)
Ranking sprzedaży | Volkswagen Golf zdetronizowany
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 4slash

    Oceniono 1 raz 1

    Ford Fiesta model schodzący = duże rabaty, duża sprzedaż, VW Polo model schodzący = duże rabaty, duża sprzedaż VW Golf VII wersja po lifcie mniejsze rabaty, gorsza dostępność = mniejsza sprzedaż. Dziwię się kupującym po Fiesta i Polo to konstrukcje sprzed 10 lat, kilka tysięcy to nie majątek. A Polo jeździło mi się gorzej niż Up-em z identycznym silnikiem.

  • Gość: dlaczego

    Oceniono 5 razy 1

    Nie dziwi spadek Golfa, zwłaszcza w kontekście wzrostu sprzedaży Polo. Z każdą kolejną generacją te modele coraz bardziej zbliżały się do siebie. To najnowsze Polo to już wygląda praktycznie jak Golf. Nawet charakterystyczne przednie lampy się nie ostały.
    Więc po co przepłacać? VW padł ofiarą własnej polityki. Ze szkodą dla swojego flagowca.

  • Gość: fan golfów

    0

    A niech kupują.

    Ford jest g...wort,a fiat jego brat.

  • Gość: ttt

    0

    Odszodowanie od Volkswagena w związku z aferą Dieselgate w wysokosci 30 000 może otrzymać kazdy posiadacz samochodu z koncernu VW (Audi, Seat, Skoda, VW, Porsche) za pośrednictwem Stowarzyszenia StopVW,pl

  • Gość: ttt

    Oceniono 1 raz -1

    Miejmy nadzieję że ciągle będzie spadała sprzedaż VW aż do samego ich końca. Skoro mają juz ponad 30 miliardów dolarów do zapłacania w związku z Dieselgate ich koniec to kwestia roku lub dwóch.

  • Gość: Głąb

    Oceniono 7 razy -1

    Jetta, Leon, Octavia... Wszystko to modele pokrewne Golfa. Trzeba by zatem sprawdzić jak się ma łączna sprzedaż tych modeli w stosunku do zeszłorocznej. I wtedy można wysuwać poważniejsze wnioski.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX