Oficjalna prezentacja nowej Hondy Civic sedan miała miejsce podczas kwietniowej imprezy Poznań Motor Show 2017. Nowa wersja ma nie tylko nowy design, ale jest też szersza, dłuższa i niższa niż hatchback. W oczy rzuca się agresywnie stylizowany przedni pas, wydatne błotniki oraz krótkie zwisy. Ponadto japońscy styliści powiększyli wloty powietrza. Samochód mierzy 4648 metrów długości, dzięki czemu jest jednym z najprzestronniejszych aut w segmencie - tak przynajmniej obiecuje producent. Pojemność bagażnika wynosi 519 litrów.
Na początek nowy Civic w wersji sedan będzie sprzedawany z jednym silnikiem - czterocylindrowy 1.5 VTEC Turbo o mocy 182 KM. Jednostkę połączono z sześciobiegową skrzynią ręczną lub bezstopniowym CVT. Za kilka miesięcy do gamy dołączy jednostka wysokoprężna. Honda wprowadziła trzy warianty wyposażenia dla tego modelu: Comfort, Elegance, Executive. Podstawowa wersja Comfort ze wspomnianym silnikiem benzynowym kosztuje 90 400 złotych. Najdroższa opcja w cenniku to wariant Executive ze skrzynią CVT, kosztujący 114 200 złotych.
Standardowe wyposażenie Hondy Civic sedan w wersji Comfort obejmuje takie elementy jak: klimatyzacja automatyczna, fotele przednie z funkcją podgrzewania, automatyczne światła z czujnikiem zmroku, chromowanie elementy ozdobne nadwozia i elektryczny hamulec ręczny. Do tego dochodzi jeszcze pakiet związany z bezpieczeństwem, w skład którego wchodzą: system ostrzegania przed kolizją i ograniczający jej skutki, asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości i możliwość rozpoznawania mijanych znaków drogowych.
Bazowa cena wydaje się wysoka, ale przyczyna jest prosta - dobre wyposażenie w standardzie i póki co jeden, mocny silnik w gamie. Na Polskim rynku trudno znaleźć bezpośrednich rywali Civika sedan, bo konkurencja nie wkłada pod maski czterodrzwiowych kompaktów mocnych silników. Wyjątkiem jest Ford, który w ofercie ma Focusa sedan ze 182-konnym EcoBoostem 1.5. Cena? Od 93 220 zł z manualną skrzynią, ale w najdroższej wersji wyposażenia Titanium (inne wersje nie są dostępne z tym silnikiem).
Pozostali konkurenci nie mogą rywalizować z Civikiem pod względem mocy, dlatego nie ma sensu porównywać ich pod względem cen. Najmocniejsza benzynowa Jetta ma 150 KM, Corolla - 132 KM, a Megane - 130 KM.