Hyundai i30 Wagon | Ceny w Polsce | Kombi tańsze od Golfa

Hyundai i30 ma bardzo trudne zadanie - odebrać jak najwięcej klientów europejskiemu hegemonowi w segmencie, VW Golfowi. Do polskich salonów właśnie wjeżdża najpraktyczniejsza odmiana i30

Polski cennik i30 w wydaniu kombi otwiera 69 700 złotych. Za taką cenę pod maską i30 pracuje wolnossący silnik 1.4 MPI o mocy 100 KM, parowany z ręczną, 6-biegową ręczną skrzynią. Hyundai zrezygnował z oferowania samochodów w najniższych wersjach wyposażenia Base oraz Classic, a cennik rozpoczyna się od wersji Classic Plus.

Co obejmuje? M.in.: system autonomicznego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, automatyczne światła, inteligentne światła drogowe, tempomat czy elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne. Co ważne, nie jest to tzw. wabik cenowy, bo w standardzie dostaniemy także: klimatyzację manualną, a także radio (4 głośniki, sterowanie z kierownicy) z 5-calowym ekranem i wejście USB oraz AUX. W klasie kompakt mogłoby się to wydawać standardem, ale są marki, które do klimatyzacji i audio każą sporo dopłacać.

Hyundai i30 Wagon | Pełny polski cennik

Tak prezentuje się pełny cennik koreańskiego kombi:

Hyundai i30 Wagon | Pełny polski cennikHyundai i30 Wagon | Pełny polski cennik fot. Hyundai

Do pierwszych polskich kierowców i30 Wagon trafi już w czerwcu.

Ważna sprawa w kombi... Ile pomieści bagażnik?

Koreańczycy w nowym Hyundaiu i30 Wagon stawiają przede wszystkim na praktyczność. "Bagażnik naszego kombi pomieści aż 602 litry" - z dumą chwali się producent. W porównaniu z poprzednią generacją to duża poprawa, bo tam kierowca dostawał 528 l pojemności. Co ważne, nowe i30 wypada bardzo dobrze także na tle innych kompaktowych kombi. Dla porównania, Astra pomieści 540 l, Golf 605 l, Focus 490 l, Peugeot 308 556 l, a Auris okrągłe 600 l. Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik i30 powiększy się do 1650 l.

Hyundai i30 WagonHyundai i30 Wagon fot. Hyundai

Jak i30 Wagon wypada na tle konkurentów?

W europejskiej klasie kompakt na i30 czeka już kilku groźnych konkurentów. Sprawdźmy jak 69 700 zł Hyundaia (1.4 benzyna 100 KM) wypada na tle innych kombi. Tradycyjnie, podajemy wyjściowe ceny danego modelu i nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów.

Volkswagen Golf - od 72 390 zł (1.0 benzyna 85 KM)

Opel Astra - od 63 800 zł (1.4 benzyna 100 KM)

Ford Focus - od 68 090 zł (1.6 benzyna 85 KM)

Peugeot 308 - od 76 500 zł (1.2 benzyna 110 KM)

Toyota Auris - od 68 900 zł (1.3 benzyna 99 KM)

Renault Megane - od 63 900 zł (1.6 benzyna 114 KM

Hyundai odważnie zapowiada odważnie, że zamierza zdetronizować w Europie VW Golfa. Który z nowych kompaktów jest Twoim zdaniem lepszy?
Więcej o:
Komentarze (32)
Hyundai i30 Wagon | Ceny w Polsce | Kombi tańsze od Golfa
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 17 razy 13

    Jest "VW" na głównej, robota wykonana.

  • Gość: suweren

    Oceniono 9 razy 5

    Bardzo słabe auta. Gwarancja to mit. Stoją w serwisie. We flocie mamy diesle.
    - zapycha się smok w zbiorniku paliwa i auto staje na autostradzie, traci moc, - teraz przy każdym przeglądzie mamy dopłatę +50 zł za czyszczenie smoka, ponieważ nie jest to objęte 5 letnią gwarancją jakości. Tankujemy na flocie Vervę diesel w partyjnym koncernie naftowym
    - doliczają też +50 zł za czyszczenie tarcz hamulcowych - również ten moduł ma wadę konstrukcyjną i odkłada się nagar miedzy tarczą a klockami, który powstaje przy hamowaniu. W efekcie po wymianie klocków na nowe tarcze trzeszczą. Naprawa mimo oczywistej wady jak powyżej nie jest objęta gwarancją.
    - po 70 - 80 tys. Sypią się sprzęgła - Naprawa mimo oczywistej wady jak powyżej nie jest objęta gwarancją, ponieważ jak informuje Hyundai - jest to element cierny ulegający naturalnemu zużyciu,
    - ok. 120 tys już w drugim aucie występuje problem z rozruchem na zimno - wada - zużyte świece żarowe w dwuletnim aucie. Naprawa mimo oczywistej wady jak powyżej nie jest objęta gwarancją.
    - przy tym samym przebiegu przybywa oleju silnikowego - diagnoza - uszkodzony filtr DPF - trzeba zapłacić 500 zł za wymianę oleju, naprawa filtra gratis.
    - przy zimnym silniku słyszalne dźwięki takie jak kiedyś jak w małym fiacie brzęczące zawory. Naprawa trwała 2 miesiące wymieniono wtryskiwacze, pompę i dpdf czy jak to się nazywa.
    - w drugim I30 przy podobnym przebiegu mamy to samo - też są stuki - ale tu inny salon chce wymieniać wskaźnik ciśnienia oleju i czegoś tam jeszcze.

    Jako AUTO SŁUZBOWE DLA ph TO AUTO SIĘ NIE NADAJE. Jest BARDZO NIETRWAŁE, SERWIS NIE MA AUT ZASTĘPCZYCH TO Z ASSISTANCE JEST DOSTEPNE TYLKO PRZEZ 3 DNI.

    Auta mają oczywiste wady, znane serwisom i te wady są usuwane bez poszanowania czasu składającego reklamacje. Majc kilka aut wiemy co w poprzednim było wcześniej wymienione i co jest faktyczną przyczyną - np. filtr cząstek stałych. Ale zanim na koszt Hyundai zostanie to naprawione najpierw płaci się za wymianę oleju, za wymianę świec żarowych, za auto zastępcze itp. wszystko na zasadzie wyrywania zęba - boli ten na końcu ale zaczynamy wyrywanie od najbliższego uspokajając pacjenta, że "spokojnie do tego chorego też dojdziemy". Tyle że za wyrywanie tych zdrowych też trzeba płacić. Na pewno lepiej jest kupić Focusa czy Skodę. Psują się tak samo, gwarancja jest 2 a nie 5 lat ale auta są naprawiane błyskawicznie bo serwisy są dobrze zaopatrzone - no i tam nikt nie czyści tych tarcz, a np. wymiana sprzęgła w Octavii jest objęta gwarancją.

  • arvek9

    Oceniono 7 razy 3

    Fiat TIPO kombi 95 KM około 50 tys. Dlaczego nie ma go na liście..?

  • mcguirre

    Oceniono 5 razy 3

    I znowy ci biedni Niemcy się musza bać. Dalczego w GW nie straszycie Francuzów, Włochów, Hiszpanów lub Czechów tylko tych biednych Niemców :) Tak nawiasem to bardzo ładne połaczenie peugeota 508 i 308 z tego hyundaia :) Udało im się :)

  • Gość: niemcy

    Oceniono 5 razy 3

    Boimy się....

  • polsilver100

    Oceniono 4 razy 2

    Niemcy już się boją,ponoć Piech rozważa zakończenie budowy golfa bo konkurencja nie do pobicia !!ciemniaku jeden!!!

  • Gość: f

    Oceniono 2 razy 2

    przepraszam dlaczego, jak klikam na artykuł to pod nim automatycznie włącza się wideo z dwoma kretynami posuwającymi pierdoły o tesli albo o hybrydach, dodatkowo można się przestraszyć takiego nagłego dźwięku...

  • Gość: Smutny Harry

    Oceniono 4 razy 2

    Kurcze, drogie te auta. 85.200 za najtańszą w miarę sensowną wersję (jakoś ne wierzę w trwałość tych jednolitrowych wiertarek), to - jak na kompakt - niemało.
    Nie żeby konkurencja (poza uboższym technicznie Tipo) była jakoś tańsza...
    :-(

  • Gość: przegość

    Oceniono 1 raz 1

    Ale będzie ten Hit, czy nie będzie Hit-u?.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX