Peugeot 308 FL | Zmiany ukryte pod maską

Nowy Peugeot 308 ma trafić do sprzedaży już w te wakacje. Francuzi właśnie zaczęli ujawniać pierwsze informacje o odświeżonym kompakcie. Już wiemy, że spore zmiany ukryto pod maską

Jeżeli narzekaliście na Volkswagena i bardzo zachowawczy lifting siódmej generacji Golfa, to Peugeot również Was rozczaruje. Koncern PSA postawił na delikatne zmiany w wyglądzie swojego kompaktu.

Z przodu zauważamy od razu nowy kształt grilla z nowocześniejszą kratką (przypomina bardzo przód SUV-a 3008). Lekko przeprojektowano także LED-owe reflektory, a na przemodelowanych zderzakach pojawiły się światła przeciwmgielne o nowym kształcie oraz większe atrapy wlotów powietrza. Zdjęć tyłu 308 jeszcze nie opublikowano, ale dzięki niedawnemu wyciekowi wiemy, że tam największą zmianą będzie nowe wypełnienie reflektorów - trzy czerwone "pazury" będą znacznie wyraźniej zarysowane.

Wnętrze również pozostaje tajemnicą. Nie jest jednak tajemnicą, że na pokładzie 308 zadebiutuje druga generacja Peugeot i-Cockpit. Po raz pierwszy widzieliśmy ten projekt w SUV-ie 3008. Do 308 nowe wnętrze zostanie przeniesione praktycznie 1 do 1 (możliwe że z delikatnymi, raczej kosmetycznymi zmianami). Włącznie z nowym systemem multimedialnym, bogatym wyposażeniem dodatkowym, systemami bezpieczeństwa oraz inteligentnymi asystentami kierowcy.

Wyciek zdjęć nowego Peugeota 308Wyciek zdjęć nowego Peugeota 308 fot. Forum-Peugeot

Sporo za to pozmienia się pod maską kompaktu. Do tej pory mocna odmiana GT dostępna była tylko w wydaniu benzynowym (1.6 205 KM). Teraz Peugeot poszerza ofertę o wariant wysokoprężny. Za sportowe emocje ma być odpowiedzialny diesel z rodziny BlueHDi o mocy 180 KM (2 litry pojemności). Co ważne, będzie on parowany z zupełnie nowym automatem EAT8 o 8 przełożeniach. Nowa skrzynia powstała w ścisłej współpracy z firmą Aisin.

Kolejna nowość to również jednostka wysokoprężna BlueHDi. Tym razem kierowana do zwolenników znacznie spokojniejszej jazdy - ma 4 cylindry, 130 KM i w standardzie będzie łączona z 6-biegową, ręczną skrzynią. Producent obiecuje także poważne zmiany w trzycylindrowym silniku benzynowy PureTech. Modyfikacje miały przede wszystkim pozwolić mu spełnić ostrzejsze normy czystości spalin, ale Peugeot mówi o "poprawionej wydajności, niższym spalaniu i lepszych osiągach".

Peugeot dopiero rozpoczął promocję nowego 308. Lada chwila Francuzi powinni opublikować kolejne zdjęcia i informacje.

Czy podoba Ci się nowy przód Peugeota 308?
Więcej o:
Komentarze (21)
Peugeot 308 FL | Zmiany ukryte pod maską
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: tgt

    Oceniono 31 razy 19

    Artykuł o Peugeocie, ale na stronie głównej w tytule jedynie Golf. Od razu wiadomo, że autorem informacji jest Trusz, pseudo dziennikarski odpowiednik pań oddających swe ciało za pieniądze. Można sprzedać się i koncernowi Volkswagena, ale ta propaganda przypomina tę znaną z TVP. TVN też zajmuje się propagandą, ale ileż robi to subtelniej...

  • weredyk_pl

    Oceniono 12 razy 10

    Średnio (czyt. prawie wcale) interesuję się motoryzacją, ale przeglądając stronę uderza żenująca, nachalna promocja niemieckiej motoryzacji. Dzisiaj w dziale moto na cztery miniaturki-tytuły, aż trzy odnoszą się do niemieckich samochodów, mimo, że ich treść zazwyczaj dotyczy innego auta. Od lewej:
    "Tak kończy się udawanie niemieckiej limuzyny. Te auta to totalne porażki" (no dobra, są dwa niemieckie samochody, ale tytuł zostaje - niemiecka limuzyna punktem odniesienia)

    "Francuzi pokazali rywala Volkswagena Golfa. "Spore zmiany" (o Peugeocie)

    "Pod tym względem ta marka bije nawet Niemców. To bezapelacyjny numer jeden" (okazuje się, że to płatna reklama Toyoty, która bije "nawet Niemców". Nawet!).

    Do tego tania emfaza i nieporadność językowa w każdym z tekstów.

  • fanbeat

    Oceniono 4 razy 4

    A gdzie tytuł jak z horrorów w stylu: "Niemcy powinni się obawiać" no ewentualnie, że Skoda. Niestety dla F. Trusza na rynku punktem odniesienia są tylko niemieckie auta, co nie jest prawdą i zdecydowanie mija się z rzeczywistością. Żenujące artykuły i te tytuły.

  • Gość: HK

    Oceniono 10 razy 4

    Trusz, żenujący dziennikarzyno - i-Cockpit nie znajdzie się w poliftingowym 308.
    I po co znowu zaczynasz artykuł od Golfa? Może trzeba było od Megane? W tej chwili też sprzedaje się znakomicie, a wydaje się bardziej naturalnym konkurentem dla 308...

  • Gość: ptasznik

    Oceniono 3 razy 3

    Te "większe atrapy wlotów powietrza" to są naprawdę wloty, nie atrapy.

  • Gość: mcguirre

    Oceniono 9 razy 3

    Ten samochód nie wymagał żadnych zmian za wyjątkiem zawieszenia. Jest koszmarne. Przód jeszcze jakoś daje radę ale tył żyje swoim życiem. W ostrzejszych zakrętach samochód jest mało stabilny i nie daje poczucia bezpieczeństwa. Braki nadrabia system kontroli trakcji ale mimo to dyskomfort pozostaje. Do tego zawieszenie jest bardzo głośne, szczególnie przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Spory minus tego całkiem udanego samochodu.

  • remo29

    Oceniono 9 razy 3

    Czy tylko mnie się wydaje, że nowy i30 Hyundaia jest jak skóra zdjęta z P308?

  • Gość: Adam

    0

    Wysokopręży GT 2.0 HDi jest w ofercie od kilku lat tylko ma 184 KM i opcjonalnie 6 biegowy automat.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX