Prototypy | Seat Ateca Cupra | Gorąca krew

O prawdziwie sportowej wersji Ateki plotkowano jeszcze przed oficjalną prezentacją hiszpańskiego SUV-a. Teraz wiemy już, że premiera jest blisko - Ateca Cupra jest intensywnie testowana na Nurburgringu

Przedsmakiem Cupry była niedawno zaprezentowana Ateca FR. Przypomnijmy, FR to topowa wersja wyposażenia w Seatach. Wyróżnia się nie tylko bogatym wyposażeniem, ale też pakietem sportowych stylistycznych dodatków. Kierowca dostaje więc bojowe oznaczenia, dyskretny spojler, dedykowane wersji 19-calowe felgi, agresywne dokładki do zderzaków i progów, sportowe fotele obszyte alcantarą, aluminiowe nakładki na pedały i obowiązkowe przeszycia czerwoną nicią.

Litery FR nie oznaczają jednak żadnych zmian pod maską. Prawdziwie sportowa wersja to oczywiście Cupra. A premiera Ateki w tym wydaniu zbliża się wielkimi krokami - na Nurburgringu intensywnie testowane są prototypy praktycznie bez żadnego kamuflażu. Pod maską Ateki Cupra - według przecieków i spekulacji - ma pracować dwulitrowy silnik TSI o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd 4x4 (4Drive będzie standardem. 2.0 TSI będzie parowany z dwusprzęgłowym automatem DSG. Obecność wersji ze skrzynią ręczną stoi pod znakiem zapytania.

Seat Ateca FRSeat Ateca FR fot. Seat

Cupra to nie tylko 300-konny silnik. Ateca zostanie też wyposażona w obniżone sportowe zawieszenie, twardszy, bardziej responsywny układ kierowniczy oraz mocniejsze hamulce.

Seat Ateca Cupra będzie jedną z największych gwiazd stoiska Hiszpanów podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Dla miłośników szybkich SUV-ów koncern VAG ma dobre informacje - na tej samej imprezie może zadebiutować także Volkswagen Tiguan R oraz Skoda Kodiaq RS.

ZOBACZ TAKŻE:

Testowaliśmy SUV-a, na którego czekała cała branża. Dlaczego Polacy go kupią?

Skoda Kodiaq 4x4 1.4 TSI 150 KMSkoda Kodiaq 4x4 1.4 TSI 150 KM Fot. Michał Dek

Który ze sportowych SUV-ów koncernu Volkswagen będzie Twoim zdaniem najlepszy?
Więcej o:
Komentarze (8)
Prototypy | Seat Ateca Cupra | Gorąca krew
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: kla

    Oceniono 4 razy 4

    znopwu audi ? Skoda ? gdzies ta linie juz widzialem... hmmmmmmmm to sie robi nudne :D jak te 599 cm3 i sprezarka

  • Gość: mck

    Oceniono 3 razy 3

    Zastanawia mnie - na co i po co to. Samochód sportowy jest do czerpania radości z jazdy. Mocny silnik, sztywniejsze zawieszenie, obniżony środek ciężkości. SUV to z kolei wysokie zawieszenie, wyżej umieszczony środek ciężkości, wyższa masa - czyli samochód mniej nastawiony na sportowe prowadzenie, a bardziej na komfort.. Z jednej strony charakterystyka SUVa obniża walory "sportowe" takiego samochodu, z drugiej zmiany, które mają uczynić z SUVa samochód sportowy, czynią go zupełnie nieporadnym w terenie. To dla mnie trochę tak jakby biegacz do biegu z przeszkodami założył kalosze.
    Bez sensu... ale dobrze że jest wybór na rynku. Ja osobiście bym tego nie kupił.

  • Lech Łasica

    Oceniono 2 razy -2

    A niby gdzie tym SUvem i te 300 Km rozpędzic , bo w Polsce to co kilometr mandat murowany- Dziekuje , ale nie skorzystam.

  • Gość: dfsg

    Oceniono 6 razy -4

    juz zdobył tytuł Ugliest Car of The Nurburgring 2017.

  • Gość: gosc

    Oceniono 13 razy -5

    Co za SZKARADA!!!No coz to BADZIEW od VAG!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX