BMW M550d xDrive | Rekordowy silnik Diesla

BMW M550d xDrive 2017

BMW M550d xDrive 2017 (fot. BMW)

Choć coraz więcej producentów odchodzi od silników Diesla, to BMW zdaje się tym trendem nie przejmować. Bawarczycy właśnie zaprezentowali piątkę w wydaniu M550d xDrive

Niedawno BMW zaprezentowało nowe BMW serii 5 w wydaniu M550i xDrive (4.4 462 KM), która jest już ostatnim krokiem przed topowym M5. Teraz przyszedł czas na bliźniaczą wersję z jednostką wysokoprężną.

Nowy silnik wykorzystany w M550d BMW określa mianem "najmocniejszego, sześciocylindrowego diesla w historii". Dzięki czterem turbosprężarkom z 3 litrów pojemności wyciśnięto okrągłe 400 KM mocy, które dostępne są przy 4440 obr./min. Jeszcze większe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy - wynosi 760 Nm i dostępny jest przy 2000 obr./min. Co ważne, już przy 1000 obr./min kierowca ma do dyspozycji 450 Nm. Za przekazywanie mocy na wszystkie cztery koła (napęd xDrive) odpowiada 8-stopniowy automat.

Osiągi? Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 4,4 sekundy. Wersja kombi potrzebuje 2 dziesiąte sekundy więcej. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Producent deklaruje, że przy spokojnej jeździe piątka zużyje w cyklu mieszanym tylko 5,9 l/100 km.

BMW M550d xDrive 2017BMW M550d xDrive 2017 fot. BMW

W porównaniu z poprzednim M550d, BMW poprawiło się więc o 19 KM, 20 Nm, 0,3 sekundy i 0,4 l/100 km.

Podobnie jak M550i, M550d seryjnie wyposażone jest w sportowe zawieszenie M (auto obniżone jest o 10 mm), 19-calowe specjalne felgi, wyczynowe hamulce również sygnowane logiem M, agresywny pakiet aerodynamicznych poprawek oraz Integral Active Steering, co w nomenklaturze BMW oznacza tylne koła skrętne.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe BMW serii 5 | Wiemy już wszystko!

BMW serii 5 G30BMW serii 5 G30 fot. BMW

Które BMW serii 5 byś wybrał?
Zobacz także
  • BMW M4 CS BMW M4 CS | Sztuka kompromisu
  • BMW X4 M40i BMW X4 M40i | Test spalania
  • BMW M760Li BMW M760Li | Prawie jak M7
Komentarze (39)
BMW M550d xDrive | Rekordowy silnik Diesla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Zdziwiony

    Oceniono 35 razy 31

    Proszę sobie sprawdzić ceny tego samochodu, po szybkiej analizie cennika zastanawiam się, czy ze mną jest coś nie tak, czy z nimi.
    BMW 5 - 2 litrowy diesel, testowany w ostatnim AMS: cena podstawy 200 tys zł, cena wersji testowej 350 tys zł! ... Kolega był w salonie na jeździe próbnej, wszytko ok, a gdybym jednak wolał mieć 6 cylindrów? Proszę bardzo 300 tys. na stół za podstawę - patrząc do powyższej analogii, jakieś sensowne doposażenie (w końcu chcesz mieć auto premium, a nie wyposażenie jak w kompakcie z kurą na masce) i robi się grubo ponad 400 tys ... A ciągle mówimy o klasie średniej wyższej, a cena już zbliża się do pół bańki. Proponuję odszukać sobie cenniki z 2010 czy 2011 roku, ceny poszły w górę o jakieś 100 tys. Elektronika przecież tanieje, złoto tam dodają do tych samochodów, czy płace w przemyśle o tyle wzrosły, że tak ceny rosną ???

  • Gość: Arecky

    Oceniono 8 razy 4

    Za 5 lat przeczytamy - nowy silnik BMW 1 litr pojemnosci 8 turbin 500KM cena od 800tys ......euro

  • Gość: ef

    Oceniono 8 razy 4

    Wiem, że to nic nie zmieni w sposobie redagowania tekstów, ale w sformułowaniu "najmocniejszego, sześciocylindrowego diesla w historii" nie ma być przecinka. Chodzi o najmocniejszy diesel z 6 cylindrami - te dwie cechy: najmocniejszy i 6-cylindrowy mają znaczenie łącznie, a nie są niezależnymi cechami tego silnika... ale cóż....

  • Gość: olo

    Oceniono 16 razy 4

    i tak po 200tys turbo do wymiany/regeneracji.. tzn x 4 :)
    i 20 tys.. poszło ...

  • Gość: Klopps

    Oceniono 7 razy 3

    Auto na pewno bardzo bezawaryjne, każdy warsztat z pewnością chętnie zajmie się serwisem, a turbiny na pewno wytrzymają ponad 40 000km. Do zalet dodałbym łatwość odsprzedaży i bardzo małą utratę wartości. Na pewno każdy będzie się bił, żeby odkupić używanego diesla z 4 turbosprężarkami. Ja jednak pozostanę przy moim starym, 20-letnim Lexusie, którego koszty napraw w ubiegłym roku wyniosły 50 groszy za przepaloną żarówkę na desce rozdzielczej.

  • Gość: Janek

    Oceniono 7 razy 3

    Nie jestem wielkim fanem BMW, co nie znaczy, że nie doceniam kunsztu i techniki. I pomimo, że np. nie podobają mi się wnętrza tych aut, a seria 3 ma mniej miejsca wewnąrtrz niż średni kompakt to...po przejażdżce poprzednią 381KM wersją M50d stwierdziłem jedno: że jeśli byłoby mnie na nie stać, i miałbym wybrać tylko jedno, najbardziej uniwersalne auto- to byłoby to własnie M550d. Po prostu łogień:-)

  • Gość: Żbik

    Oceniono 15 razy 1

    Nikt im nie powiedział, że jazda tym śmierdzącym klekotem to WSTYD?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane