BMW M550d xDrive | Rekordowy silnik Diesla

26.04.2017 12:15
BMW M550d xDrive 2017

BMW M550d xDrive 2017 (fot. BMW)

Choć coraz więcej producentów odchodzi od silników Diesla, to BMW zdaje się tym trendem nie przejmować. Bawarczycy właśnie zaprezentowali piątkę w wydaniu M550d xDrive

Niedawno BMW zaprezentowało nowe BMW serii 5 w wydaniu M550i xDrive (4.4 462 KM), która jest już ostatnim krokiem przed topowym M5. Teraz przyszedł czas na bliźniaczą wersję z jednostką wysokoprężną.

Nowy silnik wykorzystany w M550d BMW określa mianem "najmocniejszego, sześciocylindrowego diesla w historii". Dzięki czterem turbosprężarkom z 3 litrów pojemności wyciśnięto okrągłe 400 KM mocy, które dostępne są przy 4440 obr./min. Jeszcze większe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy - wynosi 760 Nm i dostępny jest przy 2000 obr./min. Co ważne, już przy 1000 obr./min kierowca ma do dyspozycji 450 Nm. Za przekazywanie mocy na wszystkie cztery koła (napęd xDrive) odpowiada 8-stopniowy automat.

Osiągi? Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 4,4 sekundy. Wersja kombi potrzebuje 2 dziesiąte sekundy więcej. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Producent deklaruje, że przy spokojnej jeździe piątka zużyje w cyklu mieszanym tylko 5,9 l/100 km.

BMW M550d xDrive 2017BMW M550d xDrive 2017 fot. BMW

W porównaniu z poprzednim M550d, BMW poprawiło się więc o 19 KM, 20 Nm, 0,3 sekundy i 0,4 l/100 km.

Podobnie jak M550i, M550d seryjnie wyposażone jest w sportowe zawieszenie M (auto obniżone jest o 10 mm), 19-calowe specjalne felgi, wyczynowe hamulce również sygnowane logiem M, agresywny pakiet aerodynamicznych poprawek oraz Integral Active Steering, co w nomenklaturze BMW oznacza tylne koła skrętne.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe BMW serii 5 | Wiemy już wszystko!

BMW serii 5 G30BMW serii 5 G30 fot. BMW

Które BMW serii 5 byś wybrał?
Zobacz także
  • BMW M4 CS BMW M4 CS | Sztuka kompromisu
  • BMW X4 M40i BMW X4 M40i | Test spalania
  • BMW M760Li BMW M760Li | Prawie jak M7
Komentarze (38)
BMW M550d xDrive | Rekordowy silnik Diesla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Zdziwiony

    Oceniono 35 razy 31

    Proszę sobie sprawdzić ceny tego samochodu, po szybkiej analizie cennika zastanawiam się, czy ze mną jest coś nie tak, czy z nimi.
    BMW 5 - 2 litrowy diesel, testowany w ostatnim AMS: cena podstawy 200 tys zł, cena wersji testowej 350 tys zł! ... Kolega był w salonie na jeździe próbnej, wszytko ok, a gdybym jednak wolał mieć 6 cylindrów? Proszę bardzo 300 tys. na stół za podstawę - patrząc do powyższej analogii, jakieś sensowne doposażenie (w końcu chcesz mieć auto premium, a nie wyposażenie jak w kompakcie z kurą na masce) i robi się grubo ponad 400 tys ... A ciągle mówimy o klasie średniej wyższej, a cena już zbliża się do pół bańki. Proponuję odszukać sobie cenniki z 2010 czy 2011 roku, ceny poszły w górę o jakieś 100 tys. Elektronika przecież tanieje, złoto tam dodają do tych samochodów, czy płace w przemyśle o tyle wzrosły, że tak ceny rosną ???

  • Gość: olo

    Oceniono 16 razy 4

    i tak po 200tys turbo do wymiany/regeneracji.. tzn x 4 :)
    i 20 tys.. poszło ...

  • Gość: Klopps

    Oceniono 7 razy 3

    Auto na pewno bardzo bezawaryjne, każdy warsztat z pewnością chętnie zajmie się serwisem, a turbiny na pewno wytrzymają ponad 40 000km. Do zalet dodałbym łatwość odsprzedaży i bardzo małą utratę wartości. Na pewno każdy będzie się bił, żeby odkupić używanego diesla z 4 turbosprężarkami. Ja jednak pozostanę przy moim starym, 20-letnim Lexusie, którego koszty napraw w ubiegłym roku wyniosły 50 groszy za przepaloną żarówkę na desce rozdzielczej.

  • Gość: Janek

    Oceniono 7 razy 3

    Nie jestem wielkim fanem BMW, co nie znaczy, że nie doceniam kunsztu i techniki. I pomimo, że np. nie podobają mi się wnętrza tych aut, a seria 3 ma mniej miejsca wewnąrtrz niż średni kompakt to...po przejażdżce poprzednią 381KM wersją M50d stwierdziłem jedno: że jeśli byłoby mnie na nie stać, i miałbym wybrać tylko jedno, najbardziej uniwersalne auto- to byłoby to własnie M550d. Po prostu łogień:-)

  • Gość: Arecky

    Oceniono 7 razy 3

    Za 5 lat przeczytamy - nowy silnik BMW 1 litr pojemnosci 8 turbin 500KM cena od 800tys ......euro

  • Gość: ef

    Oceniono 7 razy 3

    Wiem, że to nic nie zmieni w sposobie redagowania tekstów, ale w sformułowaniu "najmocniejszego, sześciocylindrowego diesla w historii" nie ma być przecinka. Chodzi o najmocniejszy diesel z 6 cylindrami - te dwie cechy: najmocniejszy i 6-cylindrowy mają znaczenie łącznie, a nie są niezależnymi cechami tego silnika... ale cóż....

  • Gość: Żbik

    Oceniono 15 razy 1

    Nikt im nie powiedział, że jazda tym śmierdzącym klekotem to WSTYD?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane