Oto nowy przednionapędowy król Zielonego Piekła

Volkswagen Golf GTI Clubsport S nie jest już najszybszym produkcyjnym, przednionapędowym samochodem na Nürburgringu. Korona wraca do Japonii

W połowie 2015 roku Honda Civic Type R poprzedniej generacji pobiła rekord Nürburgringu dla przednionapędowych aut produkcyjnych. Czas 7:50,63 przez około rok pozostawał niedościgniony dla rywali. Aż do momentu, w którym na niemieckim torze pojawił się Volkswagen Golf GTI Clubsport S, który pokonał Zielone Piekło w czasie 7:49,21. Kilka miesięcy później rekord został poprawiony przez to samo auto. Od tamtej pory granica 7:47,19 nie została przez nikogo przekroczona. Aż do teraz.

Najnowsza Honda Civic Type R pobiła czas swojej poprzedniczki o prawie 7 sekund, wyznaczając nowy rekord dla produkcyjnych samochodów z przednim napędem. Golf GTI Clubsport S jest wolniejszy o ponad trzy sekundy. Civic Type R pokonał Zielone Piekło w czasie 7 min. 43,8 s.

Ze względów bezpieczeństwa samochód wyposażono w klatkę bezpieczeństwa, ale Honda podkreśla, że nie wpłynęła ona w żaden sposób na sposób prowadzenia auta. By wyrównać masę, inżynierowie wymontowali z Civika kanapę. Felgi obuto w sportowe opony.

Więcej o:
Komentarze (30)
Oto nowy przednionapędowy król Zielonego Piekła
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: lopezik

    0

    Honda i wszystko jasne.

  • rtd5rtd

    Oceniono 1 raz -1

    dlaczego w WRC vw nie pakuje Haldexa?

  • rtd5rtd

    Oceniono 5 razy -3

    Na polskie drogi to ze sportowych fur nadaja sie: Subaru WRX STI , lub jak ktos lubi VW to Polo R WRC - to sa fury kompatybine z polskimi realiami,

  • colonel_kurtz

    Oceniono 6 razy 0

    Parafrazując słowa Apteki "vw golfa kupi ten, co jest bardzo głupi".
    Pasuje do całej grupy vag. Calutkiej.

  • dodobird

    Oceniono 13 razy -7

    Miodzio, czekamy na kolejne potworki od Hondy.

  • Gość: bart

    Oceniono 9 razy 1

    Nie!!! To idzie w złą stronę - auto do takich prób powinno pozostawać w specyfikacji fabrycznej. Niedopuszczalne wydaje mi się manipulowanie rozkładem masy (dodatkowo zmniejszaniem jej), wstawianie klatki bezpieczeństwa (która także usztywnia nadwozie!), czy też zmienianie ogumienia na wyczynowe.
    Równie dobrze do kolejnej próby wystartuje kompakt "ogołocony" z wyposażenia wnętrza, który bardziej przypominać będzie serię N!

  • cob22

    Oceniono 9 razy 7

    Niemcy sie pochlastaja.

  • Gość: janek

    Oceniono 7 razy -3

    Polecam super artykuł, taki jak żaden inny: Pokaż Swoją Hondę!
    odszukaj w artykułąch na: ZycieToWiecej.com

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX