Oto nowy przednionapędowy król Zielonego Piekła

Volkswagen Golf GTI Clubsport S nie jest już najszybszym produkcyjnym, przednionapędowym samochodem na Nürburgringu. Korona wraca do Japonii

W połowie 2015 roku Honda Civic Type R poprzedniej generacji pobiła rekord Nürburgringu dla przednionapędowych aut produkcyjnych. Czas 7:50,63 przez około rok pozostawał niedościgniony dla rywali. Aż do momentu, w którym na niemieckim torze pojawił się Volkswagen Golf GTI Clubsport S, który pokonał Zielone Piekło w czasie 7:49,21. Kilka miesięcy później rekord został poprawiony przez to samo auto. Od tamtej pory granica 7:47,19 nie została przez nikogo przekroczona. Aż do teraz.

Najnowsza Honda Civic Type R pobiła czas swojej poprzedniczki o prawie 7 sekund, wyznaczając nowy rekord dla produkcyjnych samochodów z przednim napędem. Golf GTI Clubsport S jest wolniejszy o ponad trzy sekundy. Civic Type R pokonał Zielone Piekło w czasie 7 min. 43,8 s.

Ze względów bezpieczeństwa samochód wyposażono w klatkę bezpieczeństwa, ale Honda podkreśla, że nie wpłynęła ona w żaden sposób na sposób prowadzenia auta. By wyrównać masę, inżynierowie wymontowali z Civika kanapę. Felgi obuto w sportowe opony.

Więcej o:
Komentarze (30)
Oto nowy przednionapędowy król Zielonego Piekła
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: BtL

    Oceniono 43 razy 35

    Zaraz zaczną się komentarze jak na innych forach, dotyczące tego, że auto to wygląda jakby narysował je 13 latek. A ja się strasznie ciesze że jest sobie taka Honda, która produkuje auta o takim wyglądzie. Nawet te lekkie przegięcia w postaci monstrualnych pseudo wlotów powietrza i spojlera do koszenia żywopłotów tworzą bardzo fajną, pozytywną i oryginalną całość wyróżniającą się na tle nudnych do bólu współczesnych kompaktów o designie agresywnej główki kapusty. Brawa dla Hondy za odwagę, no i czas na pętli również imponujący.

  • hiszpan25

    Oceniono 19 razy 13

    czy naprawde w KAZDYM artykule MUSICIE wrzucic cos o autach z grupy VAG?
    najlepiej w tytule... I potem jeszcze ze 3 razy w tresci.. nawet jak piszecie o produkcie z 2 konca swiata to wzmianka musi byc... albo porownanie... albo choc uwaga ze auta z grupy VAG I tak maja wiecej miejsca, weikszy bagaznik I mniej pala?

  • cob22

    Oceniono 9 razy 7

    Niemcy sie pochlastaja.

  • Gość: 8888888

    Oceniono 15 razy 5

    Mam 8- ke niezawodna fura chyba kupię 10-ke

  • Gość: bart

    Oceniono 9 razy 1

    Nie!!! To idzie w złą stronę - auto do takich prób powinno pozostawać w specyfikacji fabrycznej. Niedopuszczalne wydaje mi się manipulowanie rozkładem masy (dodatkowo zmniejszaniem jej), wstawianie klatki bezpieczeństwa (która także usztywnia nadwozie!), czy też zmienianie ogumienia na wyczynowe.
    Równie dobrze do kolejnej próby wystartuje kompakt "ogołocony" z wyposażenia wnętrza, który bardziej przypominać będzie serię N!

  • panie.co.pan

    Oceniono 15 razy 1

    Nie, klatka w ogóle nie usztywnia budy...

  • Gość: lopezik

    0

    Honda i wszystko jasne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX