Citroen C5 Aircross | 300 KM w elektryku

21.04.2017 13:00
Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross (fot. Citroen)

Na salonie motoryzacyjnym w Szanghaju zadebiutował następca Citroena C5. Model z przydomkiem Aircross nie jest już klasycznym sedanem lub kombi. Francuski producent postanowił pójść za modą i zamienił go w SUV-a

Nowy model podobnie jak wszystkie nowości Citroena w ostatnich latach wygląda bardzo awangardowo. Jednak w jego stylistyce szybko odnajdziemy nawiązania do takich modeli jak C4 Cactus czy nowa generacja C3. Produkcyjna wersja modelu czerpie też z konceptu prezentowanego dwa lata temu podczas salonu w Szanghaju.

Francuski SUV powstał na bazie płyty podłogowej EMP2 opracowanej przez koncern PSA. Nadwozie ma 4,5 m długości, 1,84 m szerokości i 1,67 m wysokości. Rozstaw osi to 2,73 m. O przestronność kabiny nie powinniśmy się martwić, a pojemność bagażnika to 482 litry.

Citroen C5 AircrossCitroen C5 Aircross fot. Citroen

Wnętrze samochodu jest połączeniem elegancji i nowoczesności. Nie zabrakło modnych, cyfrowych zegarów oraz wielkiego wyświetlacza dotykowego o przekątnej 8 cali, który zawiera w sobie cały system informacyjno-rozrywkowy. Drugi wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala jest przeznaczony dla kierowcy i zastępuje klasyczne zegary.

W nowym modelu nie mogło zabraknąć komfortowego zawieszenia Citroen Advanced Comfort z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi. Oprócz klasycznego zawieszenia w postaci amortyzatora, sprężyny i mechanicznego ogranicznika zastosowano tutaj dwa ograniczniki hydrauliczne, które mogą pracować w fazach lekkiego lub mocnego sprężania i rozprężania dbając o najwyższy poziom komfortu.

Citroen C5 AircrossCitroen C5 Aircross fot. Citroen

Citroen C5 Aircross jest dostępny z napędem na przód, ale wersja hybrydowa oferuje kombinowany napęd 4x4. Pod maskę trafią silniki benzynowe nowej generacji o mocy 165 i 200 KM, ale najciekawiej zapowiada się wersja Plug-In Hybrid PHEV e-AWD z zestawem o łącznej mocy 300 KM - to najmocniejszy Citroen w historii. W trybie elektrycznym auto przejedzie nawet 60 km.

Samochód trafi do sprzedaży w Europie dopiero w 2018 roku. Na początek Francuzi stawiają na Azję, gdzie model C5 Aircross zadebiutuje jeszcze w połowie tego roku.

Citroen C5 Aircross

Czy Twoim zdaniem Citroen C5 Aircross odniesie sukces w Europie?
Zobacz także
  • Citroen C-Elysee Citroen C-Elysee | Ceny w Polsce | Mała podwyżka
  • Citroen C1 Citroen C1 wraca do Polski
  • Citroen C3 1.2 PureTech 110 Citroen C3 | Pierwsza jazda | Strzał w dziesiątkę
Komentarze (19)
Citroen C5 Aircross | 300 KM w elektryku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • antoniferdynand

    Oceniono 16 razy 14

    Citroen bez hydropnełmatyki to nie citroen tylko produkt citroenopodobny. To trochę jak mercedes z przednim napędem czy subaru z napędem na jedną oś.

  • Gość: Chaczkar

    Oceniono 13 razy 11

    Szkoda. Nie ma już Hondy Accord, za chwilę nie będzie Toyoty Avensis, nie ma już prawdziwego Renault Espace ani Subaru Legacy. Teraz zniknie także Citroen C5. Wszystkie fajne, normalne samochody pozamieniane w te bulwiaste suvidła. Za parę lat nie będzie czym jeździć.

  • Gość: Jaro

    Oceniono 4 razy 2

    Super, ale nie mogę czekać aż do 2018. Szkoda, bo chciałem go kupić:(

  • Gość: Tomek

    Oceniono 12 razy -4

    Fajnie, że są takie zmiany na rynku moto. Elektryki i hybrydy pięknie się rozwijają. Na przykład w stolicy mamy car sharing od Panek i można tam wynająć hybrydy właśnie.

  • Gość: Król szos

    Oceniono 15 razy -13

    Bez sensu. Nie będę poruwnywał tego badziewia z moim Touregem z niezawodną technikom made in Doichlnand

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane