Citroen C5 Aircross | 300 KM w elektryku

21.04.2017 13:00
Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross (fot. Citroen)

Na salonie motoryzacyjnym w Szanghaju zadebiutował następca Citroena C5. Model z przydomkiem Aircross nie jest już klasycznym sedanem lub kombi. Francuski producent postanowił pójść za modą i zamienił go w SUV-a

Nowy model podobnie jak wszystkie nowości Citroena w ostatnich latach wygląda bardzo awangardowo. Jednak w jego stylistyce szybko odnajdziemy nawiązania do takich modeli jak C4 Cactus czy nowa generacja C3. Produkcyjna wersja modelu czerpie też z konceptu prezentowanego dwa lata temu podczas salonu w Szanghaju.

Francuski SUV powstał na bazie płyty podłogowej EMP2 opracowanej przez koncern PSA. Nadwozie ma 4,5 m długości, 1,84 m szerokości i 1,67 m wysokości. Rozstaw osi to 2,73 m. O przestronność kabiny nie powinniśmy się martwić, a pojemność bagażnika to 482 litry.

Citroen C5 AircrossCitroen C5 Aircross fot. Citroen

Wnętrze samochodu jest połączeniem elegancji i nowoczesności. Nie zabrakło modnych, cyfrowych zegarów oraz wielkiego wyświetlacza dotykowego o przekątnej 8 cali, który zawiera w sobie cały system informacyjno-rozrywkowy. Drugi wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala jest przeznaczony dla kierowcy i zastępuje klasyczne zegary.

W nowym modelu nie mogło zabraknąć komfortowego zawieszenia Citroen Advanced Comfort z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi. Oprócz klasycznego zawieszenia w postaci amortyzatora, sprężyny i mechanicznego ogranicznika zastosowano tutaj dwa ograniczniki hydrauliczne, które mogą pracować w fazach lekkiego lub mocnego sprężania i rozprężania dbając o najwyższy poziom komfortu.

Citroen C5 AircrossCitroen C5 Aircross fot. Citroen

Citroen C5 Aircross jest dostępny z napędem na przód, ale wersja hybrydowa oferuje kombinowany napęd 4x4. Pod maskę trafią silniki benzynowe nowej generacji o mocy 165 i 200 KM, ale najciekawiej zapowiada się wersja Plug-In Hybrid PHEV e-AWD z zestawem o łącznej mocy 300 KM - to najmocniejszy Citroen w historii. W trybie elektrycznym auto przejedzie nawet 60 km.

Samochód trafi do sprzedaży w Europie dopiero w 2018 roku. Na początek Francuzi stawiają na Azję, gdzie model C5 Aircross zadebiutuje jeszcze w połowie tego roku.

Citroen C5 Aircross

Czy Twoim zdaniem Citroen C5 Aircross odniesie sukces w Europie?
Zobacz także
  • Citroen C-Elysee Citroen C-Elysee | Ceny w Polsce | Mała podwyżka
  • Citroen C1 Citroen C1 wraca do Polski
  • Citroen C3 1.2 PureTech 110 Citroen C3 | Pierwsza jazda | Strzał w dziesiątkę
Komentarze (18)
Citroen C5 Aircross | 300 KM w elektryku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • antoniferdynand

    Oceniono 14 razy 12

    Citroen bez hydropnełmatyki to nie citroen tylko produkt citroenopodobny. To trochę jak mercedes z przednim napędem czy subaru z napędem na jedną oś.

  • Gość: Chaczkar

    Oceniono 11 razy 9

    Szkoda. Nie ma już Hondy Accord, za chwilę nie będzie Toyoty Avensis, nie ma już prawdziwego Renault Espace ani Subaru Legacy. Teraz zniknie także Citroen C5. Wszystkie fajne, normalne samochody pozamieniane w te bulwiaste suvidła. Za parę lat nie będzie czym jeździć.

  • Gość: Jaro

    Oceniono 4 razy 2

    Super, ale nie mogę czekać aż do 2018. Szkoda, bo chciałem go kupić:(

  • Gość: Tomek

    Oceniono 10 razy -2

    Fajnie, że są takie zmiany na rynku moto. Elektryki i hybrydy pięknie się rozwijają. Na przykład w stolicy mamy car sharing od Panek i można tam wynająć hybrydy właśnie.

  • Gość: Król szos

    Oceniono 13 razy -11

    Bez sensu. Nie będę poruwnywał tego badziewia z moim Touregem z niezawodną technikom made in Doichlnand

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX