Łada Niva | Specjalna wersja na 40. urodziny

Ten samochód to ikona rosyjskiej motoryzacji. Kultowa terenówka powstaje od 40 lat i z tej okazji producent postanowił wprowadzić na rynek specjalną edycję z bogatszym wyposażeniem

Pierwszy egzemplarz Łady Nivy zjechał z taśmy produkcyjnej 5 kwietnia 1977 roku. Auto zaskakiwało prostotą konstrukcji i skutecznym, stałym napędem na cztery koła. Niezależne przednie zawieszenie i tarczowe hamulcowe również nie były powszechnie stosowane w samochodach z tamtego okresu. Terenowa Łada powstała na potrzeby wojskowe, ale bardzo szybko zdobyła zaufanie w „cywilu”.

Samochód bardzo szybko rozwinął karierę poza granicami Związku Radzieckiego. W latach 80. Pojawiła się nawet wersja przeznaczona na rynek japoński i brytyjski. W sumie poza granice kraju wyjechało ponad 530 tys. wyprodukowanych egzemplarzy.

Najpopularniejszym wariantem była wersja 5-drzwiowa z powiększonym rozstawem osi. Taka wersja zadebiutowała dopiero w 1995 roku. Przez cztery dekady wyprodukowano kilkadziesiąt wariantów, wliczając w to pojazdy ratunkowe, wojskowe oraz amfibie.

Łada 4x4 40 AnniversaryŁada 4x4 40 Anniversary fot. Łada

Z okazji 40. urodzin producent przygotował specjalne wydanie. Chętni muszą się pospieszyć, ponieważ powstanie zaledwie 1977 egzemplarzy. Każdy będzie dostępny z gamą limitowanych lakierów nadwozia, a tym kamuflujący beż z kontrastującymi wstawkami w kolorze czarnego matu. Kabina specjalnej wersji została przyozdobiona ekologiczną skórą i nierdzewną stalą. Na pedałach pojawiły się aluminiowe nakładki, a na kokpicie plakietka podkreślająca specjalne wydanie wraz z numerem egzemplarza.

Sprzedaż limitowanej wersji startuje w czerwcu. Wszystkie samochody na pewno rozejdą się jak świeże bułeczki. Za kilka lat taki samochód może się okazać naprawdę dobrą inwestycją.

ZOBACZ TAKŻE:

Rosjanie chcą podbić europejski rynek. Łada wraca na Zachód

Łada XCodeŁada XCode Łada XCode

Więcej o:
Komentarze (65)
Łada Niva | Specjalna wersja na 40. urodziny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jot-23

    Oceniono 34 razy 26

    Na pedalach pojawily sie pedaly? No no... to faktycznie feta iscie europejska.

  • Gość: typowy.forumwicz

    Oceniono 23 razy 21

    W mojej pierwszej pracy jeździłem Nivą przez 5 lat. Już w tej firmie nie pracuje, ale Łada nadal stoi na bazie. Nie będę opowiadał bredni, że nigdy się nie psuła, ale mogę zagwarantować, że napraw nie było więcej niż w tym samym czasie użytkowania Nissana Navary, a żadna z tych, które były nie przekroczyła kwoty 500 zł.
    Co do nowego modelu. Rosjanie trochę nie myślą. Mogliby wypuścić Niwę na rynek europejski w całkowicie oldschoolowym stylu. Ten pojazd ma możliwości, żeby ciekawie wyglądać. Ale gó...ane felgi i okropny plastikowy grill maskują naprawdę niecodzienny i intrygujący wygląd nowej Niwy.

  • hiszpan25

    Oceniono 16 razy 10

    "Rosjanie pokazali nową Ładę. Zawstydza niejednego SUV-a " a co w niej nowego I czym niby zawstydzila innych?! toz to 40 letni model auta z niewielkimi kosmetycznymi zmianami...

  • dublet

    Oceniono 10 razy 10

    Wszystkie sztuki powinien wykupić nasz rząd dla kierowców herosów o imieniu Kazimierz. Może starczy do końca kadencji.

  • mc_ras

    Oceniono 16 razy 8

    Niva choć bazująca na podzespołach Fiata 124 to był świetny projekt. Przegonili konkurencję o dekady. Niestety ruskie wykonanie zrobiło swoje. Po 100 k km moja niva rozpadła się literalnie jak Srebrny Szerszeń inspektora Closeau. Kupa elementów się po prostu przełamała i to zrobinonych z litej stali. Łamały się pokrętła i suwaki na kokpicie, klamki, kobry szyb, odchylane fotele, wszystkie plastiki w środku. Zdjęcie bębnów hamulcowych tylko z palnikiem, końcówki wahaczy miały trwałość 1 rok itd., itp. Naprawy mechaniczne raz na 1/2 roku. Generalnie używali stali zmieszanej z ównem. Być może trafiłem na egzemplarz "eksportowy", ale już wiem, co to jest "ruska technologia".

  • Gość: fast-food-dla-mózgu

    Oceniono 14 razy 8

    A Niemcy? Co na to Niemcy? Czy "Volkswagen wreszcie ma konkurenta"?

  • Gość: robert

    Oceniono 5 razy 5

    jot 23 oraz pozostali eksperci motoryzacyjni hihihaha a pokazcie polskiego SUV ...no pokazcie...sami nic nie produkujemy tylko skladamy ale w krytyce pierwsi pieprzone wsiowe glupki

  • Gość: panicz

    Oceniono 10 razy 4

    Widzę, że tu wielu dupka boli, bo nawet kacapy mają swoją markę. Podobnie jak wyjdzie jakaś Skoda. Może sobie pisać co chcecie - w Europie Skoda kojarzona jest z Czechami, tak jak Seat z Hiszpanią, a Lamborghini z Włochami. Nie ma znaczenia, że wszystkie należą do vagin.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX