安i徠eczny prezent od GITD - fotoradary wr鏂i造 na ulice Warszawy

- Mam dla pa雟twa dobr wiadomo嗆, fotoradary zosta造 uruchomione o godz. 9.30 na rzecz poprawy bezpiecze雟twa - powiedzia w pi徠ek Marek Konkolewski, dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Sta這 si to, o czym m闚i這 si ju od wielu tygodni. G堯wny Inspektorat Transportu Drogowego uruchomi warszawskie fotoradary, kt鏎e w ubieg造m roku by造 oklejone czarn foli. W Wielki Pi徠ek w陰czono 20 urz康ze zlokalizowanych pod tymi adresami: ul. Sobieskiego (dwa urz康zenia), ul. Witosa, ul. Sikorskiego, ul. Zamieniecka, ul. Ostrobramska, ul. Fieldorfa, aleja Krakowska, ul. 17 stycznia, ul. Gr鎩ecka, ul. Dickensa, ul. Modli雟ka (2 urz康zenia), ul. Radzymi雟ka, ul. Spacerowa, Most Gda雟ki, ul. Armii Krajowej, aleja KEN, ul. Trakt Brzeski, ul. Batorego/Aleja Niepodleg這軼i.

Od stycznia tego roku stra瞠 miejskie i gminne nie mog korzysta z fotoradar闚 - to wynik nowelizacji prawa. W豉郾ie dlatego na wielu urz康zeniach w kraju pojawi豉 si czarna folia. Tak sta這 si z wi瘯szo軼i fotoradar闚 w Warszawie. Warszawska Stra Miejska stara豉 si odst徙i urz康zenia G堯wnemu Inspektoratowi Transportu Drogowego, ale ten nie chcia ich przej望. Pow鏚? Do nowoczesnego systemu fotoradar闚 zarz康zanych przez GITD nie mo積a podpi望 urz康ze starego typu. Jak si jednak okaza這, integracja tych warszawskich jest mo磧iwa.

Eksperci chcieli powrotu fotoradar闚

W roku 2016 na polskich drogach zgin窸o o 50 os鏏 wi璚ej ni rok wcze郾iej. Policja odnotowa豉 415 wi璚ej wypadk闚. Pozostajemy na ko鎍u listy pa雟tw europejskich, je郵i chodzi o bezpiecze雟two drogowe. Trudno na razie oceni, jakie s przyczyny zahamowania pozytywnego trendu, ale zdaniem stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpiecze雟twa Drogowego jedn z nich mo瞠 by odebranie stra穎m miejskim i gminnym prawa do korzystania z fotoradar闚. W豉郾ie dlatego przej璚ie warszawskich fotoradar闚 przez GITD przez ekspert闚 jest oceniane pozytywnie.

Stra miejska straci豉 fotoradary. Jak zareagowali kierowcy?

Po zaklejeniu fotoradar闚 czarn foli urz璠nicy sprawdzali, jak na brak kontroli zareagowali kierowcy. Na ul. Modli雟kiej fotoradar „pilnowa” przej軼ia dla pieszych, kt鏎e nie jest wyposa穎ne w sygnalizacj. Pomiar przeprowadzony 13 marca ubieg貫go roku wykaza, 瞠 dozwolonej pr璠ko軼i (60 km/h) przestrzega這 tylko 15 proc. kierowc闚. Przeci皻ny kierowca jecha 70 km/h, a 15 proc. przekracza這 dozwolon pr璠ko嗆 o ponad 20 km/h. Nie zabrak這 te pirat闚 drogowych, kt鏎zy zgodnie z kodeksem za swoj jazd powinni straci prawo jazdy - rekordzista mia na liczniku 158 km/h.

Niewiele lepiej by這 na ul. Pu豉wskiej. Tu r闚nie fotoradar zapewnia pieszym mo磧iwo嗆 przej軼ia przez ruchliw arteri. Po jego wy陰czeniu ponad po這wa kierowc闚 przekracza dozwolon pr璠ko嗆 - wielu z nich o 15-20 km/h. Tu r闚nie codziennie trafiaj si kierowcy, p璠z帷y ponad 130 km/h. "Najlepiej" wypad pomiar z ul. Jana III Sobieskiego. W tym miejscu 30-40 proc. kierowc闚 nie przestrzega這 dozwolonej pr璠ko軼i.

Czy twoim zdaniem to dobrze, 瞠 fotoradary w Warszawie zn闚 b璠 robi zdj璚ia?
Wi璚ej o:
Komentarze (9)
安i徠eczny prezent od GITD - fotoradary wr鏂i造 na ulice Warszawy
Zaloguj si lub komentuj jako go嗆
  • soltysowa_z_brzeszcz

    Oceniono 7 razy 5

    a 瞠by Konkolewskiego pos ra這.

  • dupajasi0

    Oceniono 4 razy 4

    Lepsze fotoradary ni banda smutnych pan闚 w niebieskich wdziankach z suszarkami czatuj帷ych na kierowc闚. Czatuj帷ych z regu造 w miejscach gdzie jest znikomy ruch lub w takich godzinach, 瞠 ma這 kto ju je寮zi wi璚 豉twiej z豉pa jelenia co to wykorzystuje i jedzie troch szybciej. Bo w ci庵u dnia kiedy s potrzebni to rzadko mo積a ich spotka. ;-)

  • Gość: Jan Kowalski

    Oceniono 3 razy 3

    Pan Marek Konkolewski jest chyba emerytowanym policjantem. Ma wi璚 emerytur- niech odpoczywa. Czy nie ma m這dszych fachowc闚, kt鏎ym mo積a da prac?

  • Gość: Miro

    Oceniono 10 razy 2

    Szkoda pisa i to i tak nie pomo瞠. Radary to skarbonka w豉dzy i kropka.
    Nikt wariatowi nie zabroni szybko jecha. Przecie to robi mimo zatrzymanego prawa jazdy

  • 0

    Samoch鏚 jest od je盥瞠nia, ale trzeba to robi z g這w. Da si je寮zi dynamicznie, ale to sztuka dla nielicznych. Pozosta造ch trzeba trzyma przepisami i technik kr鏒ko za ryj, oraz wali po kieszeni, bo te puste 豚y, bez wyobra幡i gotowe s pozabija innych i siebie przy okazji.

  • Gość: le Ming

    Oceniono 19 razy -1

    Dop鏦i s ostrze瞠nia "Uwaga - tu ci mo瞠my z豉pa", dop鏦i nie ma co liczy na popraw bezpiecze雟twa. Kierowca musi mie 鈍iadomo嗆, 瞠 jak jest ograniczenie (albo jaki zakaz), to ZAWSZE mo瞠 zosta z豉pany na jego przekraczaniu (z豉maniu zakazu). A tak to stale b璠ziemy mieli zawracanie na zakazach, wciskanie si prosto z pasa do skr皻u (i odwrotnie), parkowanie w niedozwolonych miejscach itd. itp. Bo istnieje 鈍iadomo嗆 bezkarno軼i. Fotoradary niewiele tu zmieni.

  • fuczang-0_0

    Oceniono 7 razy -1

    A Pu豉wsk to w ko鎍u w陰czyli, czy nie?

  • Gość: Boddoxx

    Oceniono 21 razy -3

    We Francji mieli problem z wypadkami i zbyt szybk jazd. Na pocz徠ku wieku mieli prawie tyle samo zabitych w wypadkach drogowych na milion mieszka鎍闚 jak w Polsce - pomimo dobrej sieci autostrad. Poinstalowali tysi帷e przeno郾ych fotoradar闚 ukrytych w atrapach 鄉ietnik闚, baga積ikach zaparkowanych samochod闚 itp. W kilka lat liczba zabitych spad豉 prawie dwukrotnie.

    Nie osi庵niemy poprawy bezpiecze雟twa, p鏦i policja nie skoncentruje si na kierowcach jako g堯wnym 廝鏚le zagro瞠 na naszych drogach.

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX