Dodge Challenger SRT Demon | Szybszy od Bugatti Chirona

Jeśli ktoś bierze na warsztat Challengera SRT Hellcat i z jego 6.2-litrowego, 707-konnego V8 postanawia wycisnąć jeszcze więcej, wiadomo, że będzie to projekt szalony. Właśnie tak powstał Dodge Challenger SRT Demon, czyli najszybszy produkcyjny samochód na świecie

840 KM i 1044 Nm to parametry najmocniejszej seryjnie produkowanej V-ósemki w historii. To też parametry silnika, który trafił pod maskę Challengera SRT Demon. Czy można wyobrazić sobie lepszą wizytówkę dla tylnonapędowego muscle cara? Można, bo chwilę po premierze na koncie Demona znalazł się rekord Guinnessa - najdłuższe wheelie w aucie produkcyjnym, czyli najdłuższa jazda na dwóch kołach po starcie z miejsca. Demon odrywa przednią oś na dystansie 0,89 m. Jak to możliwe?

Przyspieszenie do 60 mil na godzinę (96,6 km/h) zajmuje mu... 2,3 s. Dystans 1/4 mili ze startu zatrzymanego to kwestia 9,65 s. Te wyniki sprawiają, że SRT Demon jest najszybciej przyspieszającym seryjnym samochodem na świecie. Podczas dynamicznego startu kierowca wciskany jest w fotel z siłą 1,8 G.

Demon jest bardzo stabilny na prostej, ale nie jest - nomen omen - demonem prędkości w zakrętach - całe zawieszenie i ogumienie zostało dobrane tak, by wykrzesać z niego jak najwięcej podczas ruszania, a nie skręcania. W porównaniu do Hellcata jest o 200 kg lżejszy - z wnętrza pozbyto się wszystkiego, co uznano za zbędne. Lista jest długa i znajdują się na niej m.in.: tylna kanapa, fotel pasażera, system audio i maty wygłuszające.

Dla czytelników o proekologicznym usposobieniu też mamy dobrą wiadomość - Dodge Challenger SRT Demon spełnia amerykańskie normy emisji spalin.

Dodge Challenger SRT Demon | Szybszy od Bugatti Chirona

Więcej o:
Komentarze (21)
Dodge Challenger SRT Demon | Szybszy od Bugatti Chirona
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 28 razy 18

    dlaczego mam wrazenie ze auto to wcale nie jest najszybsze na swiecie a najszybciej sie rozpedza do 100km/h a byc moze nawet robi najszybciej 1/4 mili.
    jakos watpie by 840KM bylo w stanie rozpedzic to auto do predkosci wyzszej niz 1500KM jest w stanie rozpedzic Chirona. dla predkosci maksymalnej MOC jest wszystkim zaraz obok aerodynamiki. a tu tez jakos watpie by Dodge mial opory aerodynamiczne niemal 2 razy mniejsze aby przy niemal 2 razy slabszym silniku byc szybszy of Chirona.
    To auto jest dynamiczniejsze ale nie szybsze...

  • Gość: americafckyha!

    Oceniono 14 razy 8

    a to wszystko na podłodze mercedesa okulara, na silniku który konstrukcyjnie pamięta lata 60te :). Mówiąc szczerze, absolutny obłęd, miękkie nogi i jestem zakochany i żałuję, że nie mam dość kasy na tą zabawkę :)

  • Gość: gosc

    Oceniono 6 razy 6

    co tam 6.2 l nam wystarczy 0,9l i po 100 tysiach silnik na złom bo wyżyłowany do granic .

  • Gość: th

    Oceniono 5 razy 5

    "200 kg lżejszy " - tak samo błędnie skopiowaliście z innych serwisów!!
    Powinno być 200.. funtów, a nie kilogramów, a to już będzie mniej niż 100kg po przeliczeniu!

  • Gość: janusz

    Oceniono 10 razy 4

    Panie redaktorze Piotrze, czy jest Pan idiotą? Rozumiem, że nie każdy musi wiedzieć czym jest szybkość, ale wypuszczając artykuł na całą Polskę, wypadałoby to sprawdzić i nie pisać bzdur.

  • Gość: MrM

    Oceniono 5 razy 3

    Po stokroć wolałbym to amerykańskie przestarzałe auto od europejskich ekologicznych pierdziawek. Kruzing Demonem daje więcej satysfakcji niż spopielenie kogoś spod świateł wynalazkiem o kilku turbinach...

  • Gość: dd

    Oceniono 7 razy 3

    A teraz poczytajmy o vw. Nowy Passat/Golf z silnikiem 1,0 i niech autor artykuły będzie zachwalał że jest bardzo dynamiczny i pali tylko 4 litry.

  • 4slash

    Oceniono 3 razy 1

    Podbicie kół (weelie) na dystansie 89 cm robi wrażenie ale pod warunkiem, że się to żałosne podbicie gumy zauważy. Takie auto w kraju gdzie 80 MPH to max jest jak kpina z kierowcy. To jak jazda Pendolino za towarowym z węglem.

  • i.l

    Oceniono 6 razy 0

    Ten samochód nawiązuje do filmu i podtrzymuje legendę amerykańską.
    Te komentarze pseudo ekspertów o parametrach, to tylko dowód żałosnej ignorancji
    i braku wiedzy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX