Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Dodge Challenger SRT Demon | Szybszy od Bugatti Chirona
840 KM i 1044 Nm to parametry najmocniejszej seryjnie produkowanej V-ósemki w historii. To też parametry silnika, który trafił pod maskę Challengera SRT Demon. Czy można wyobrazić sobie lepszą wizytówkę dla tylnonapędowego muscle cara? Można, bo chwilę po premierze na koncie Demona znalazł się rekord Guinnessa - najdłuższe wheelie w aucie produkcyjnym, czyli najdłuższa jazda na dwóch kołach po starcie z miejsca. Demon odrywa przednią oś na dystansie 0,89 m. Jak to możliwe?
Przyspieszenie do 60 mil na godzinę (96,6 km/h) zajmuje mu... 2,3 s. Dystans 1/4 mili ze startu zatrzymanego to kwestia 9,65 s. Te wyniki sprawiają, że SRT Demon jest najszybciej przyspieszającym seryjnym samochodem na świecie. Podczas dynamicznego startu kierowca wciskany jest w fotel z siłą 1,8 G.
Demon jest bardzo stabilny na prostej, ale nie jest - nomen omen - demonem prędkości w zakrętach - całe zawieszenie i ogumienie zostało dobrane tak, by wykrzesać z niego jak najwięcej podczas ruszania, a nie skręcania. W porównaniu do Hellcata jest o 200 kg lżejszy - z wnętrza pozbyto się wszystkiego, co uznano za zbędne. Lista jest długa i znajdują się na niej m.in.: tylna kanapa, fotel pasażera, system audio i maty wygłuszające.
Dla czytelników o proekologicznym usposobieniu też mamy dobrą wiadomość - Dodge Challenger SRT Demon spełnia amerykańskie normy emisji spalin.
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
TOP30 samochodów osobowych w listopadzie. Toyota Corolla depcze po piętach Skodzie Octavii
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
- Kompaktowe auto z metką premium. Infiniti Q30 na wielkiej wyprzedaży
- Nowe Renault Captur ma pięć gwiazdek NCAP i kosztuje od 66 900 zł
- Kamil Sokołowski na Rajdzie Barbórka - frajda jest najważniejsza
Forum
- trzepanie kasy za brak OC (14)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (13)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (15)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (14)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (24)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
- Woskowanie samochodów Koszalin (5)
- Jazda testowa - mazda 6 2.5 automat (24)
- [OT} Zakaz handlu w niedzielę - konkurencja (87)
hiszpan25
Oceniono 28 razy 18
dlaczego mam wrazenie ze auto to wcale nie jest najszybsze na swiecie a najszybciej sie rozpedza do 100km/h a byc moze nawet robi najszybciej 1/4 mili.
jakos watpie by 840KM bylo w stanie rozpedzic to auto do predkosci wyzszej niz 1500KM jest w stanie rozpedzic Chirona. dla predkosci maksymalnej MOC jest wszystkim zaraz obok aerodynamiki. a tu tez jakos watpie by Dodge mial opory aerodynamiczne niemal 2 razy mniejsze aby przy niemal 2 razy slabszym silniku byc szybszy of Chirona.
To auto jest dynamiczniejsze ale nie szybsze...