Honda Civic Si | Nie tylko Type R

My żyjemy Poznaniem, ale za Oceanem wszyscy szykują się do targów w Nowym Jorku. Jedną z gwiazd imprezy będzie sportowa odmiana nowego Civica

Potężna i groźnie wyglądająca Honda Civic Type R to sam szczyt segmentu kompaktowych hot-hatchy. 316-konna Honda ma tak naprawdę tylko dwóch rywali - Forda Focusa RS oraz Volkswagena Golfa R. W Stanach zaprezentowano właśnie Civica Si, który nie ma aż takich ambicji. Wersja Si będzie celować na rynku raczej w Golfa GTI i Focusa ST. Pod maską pracuje 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, który montowany jest także w standardowym Civicu, gdzie oferuje kierowcy 182 KM. W wersji Si moc podbito do 205 KM. Moment obrotowy - dostępny od 2100 do 5000 obr./min - wynosi 260 Nm. Silnik standardowo współpracuje z 6-biegową, ręczną skrzynią o krótkich, sportowych przełożeniach.

Producent z ujawnieniem dokładnych osiągów zwleka do rozpoczęcia Salonu Samochodowego w Nowym Jorku (14 kwietnia), ale obiecuje, że Civic Si zaoferuje prawdziwie sportowe doznania z jazdy. Ma to być nie tylko zasługą mocnego silnika, ale także znacznie odchudzonej i usztywnionej konstrukcji.

Honda Civic Si na pewno będzie dostępna w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych - to na razie jedyna oficjalna informacja. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że za jakiś czas trafi także do Europy. Nowy Civic to model globalny. Wszystko zależy oczywiście od sprzedaży 10. generacji na naszym rynku.

Więcej o:
Copyright © Agora SA