Kia Stinger GT | Szybsza niż szacowano

Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zadebiutowała Kia Stinger GT. Producent poinformował wtedy, że sportowa wersja rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. W rzeczywistości nowy model okazał się szybszy

Kia Stinger GT to najszybszy model w historii koreańskiego producenta. Samochód skrywa pod maską podwójnie doładowane V6 o pojemności 3,3 litra. Motor generuje 370 KM maksymalnej mocy i 510 Nm momentu obrotowego, dostępnego przy 1300 obr./min.

Całość trafia na tylną oś przy wykorzystaniu mechanizmu różnicowego. Koreański model rozpędzi się maksymalnie do 270 km/h, ale przy okazji premiery nowego modelu okazało się, że jest szybszy niż zakładano. Producent podawał w danych technicznych, że czas sprintu do setki to 5,1 sekundy. W rzeczywistości Stinger GT okazał się szybszy. Najnowszy, oficjalnie zmierzony czas to 4,9 sekundy.

Oprócz tego koreański gran tourer jest dostępny ze słabszymi silnikami i napędem na wszystkie koła. W ofercie jest jeszcze dwulitrowy silnik oferujący 255 KM i 353 Nm. Na końcu stawki jeszcze motor wysokoprężny. Jednostka o pojemności 2,2 litra dostarcza 200 KM i 440 Nm.

Więcej o:
Komentarze (62)
Kia Stinger GT | Szybsza niż szacowano
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Rob mik

    Oceniono 29 razy 25

    kiedy ludzie w polsce przestana drzec z czcia dla bmw??? bmw od 7 lat to totalne naciagactwo z duza iloscia psujacych sie gadzetow. to nie jest juz dawno auto o jakosci jakiejkolwiek. bmw to pojazd dla tych samych co kupija wielkie metki z napisami 'firmowymi' na ubraniach.
    wiem bo sprzedaje te auta i wiemile nas kosztuja ciagle naprawy

  • laik404

    Oceniono 52 razy 22

    A 1.9 TDI będzie? A jak nie - to czy zbiornik gazu da się w nim upchnąć?

    Janusz z Wąsami, wielbiciel PIS-u

  • sacc77

    Oceniono 21 razy 21

    Boner - idx dziecko kup sobie wiaderko, łopatkę i pobaw się w piaskownicy.
    "Całość trafia na tylną oś przy wykorzystaniu mechanizmu różnicowego"
    Wiekopomne odkrycie Bonera - tak, jakby jakikolwiek samochód w układzie przeniesienia napędu nie posiadał układu różnicowego...
    Skąd AGORA wynajduje takich analfabetów?!

  • Gość: BMWiarz

    Oceniono 12 razy 12

    jako rasowy BMWiarz muszę przyznać... piękna jest...

  • diver77

    Oceniono 19 razy 11

    to nie jest zdecydowanie Bolid dla Młodzieży Wiejskiej !

  • hiszpan25

    Oceniono 10 razy 10

    "Całość trafia na tylną oś przy wykorzystaniu mechanizmu różnicowego" - powiedzial bym oczywista oczywistosc... raczej trudno onecnie o seryjnie produkowany samochod gdzie kola sa napedzane bez mechanizmu roznicowego... dosc trudno prowadzic taki wynalazek

  • bmiara

    Oceniono 8 razy 8

    Przód bardzo się mi podoba, tył średnio, a już środek w ogóle. Osiągi i ogólnie technika - bardzo fajnie. Jeździłbym :)

  • lech2011

    Oceniono 9 razy 7

    no i nie ma tego nalotu dresiarskiego....

  • qwasyx

    Oceniono 4 razy 2

    ciekawe ile egzemplarzy trafi do klientow w UE

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX