Złodzieje teraz kradną "na kolejkę". Wszystkie sprawdzone auta otwarto w kilka sekund

Złodzieje znaleźli sposób na najnowsze zabezpieczenia stosowane w nowych samochodach. Metoda "na kolejkę" pozwala ukraść prawie każde auto dostępne na rynku

Były już metody "na kolec" i "na ulotkę". Teraz złodzieje kradną "na kolejkę". To metoda wykorzystywana do kradzieży nowych samochodów wyposażonych w system keyless, czyli bezkluczykowy dostęp do samochodu. Złodzieje nie potrzebują już wytrychów, nie muszą wybijać szyb - nie zwracają na siebie uwagi, bo nie pozostawiają żadnych śladów kradzieży. Wsiadają do auta tak, jakby było ich. Jak to działa?

Systemy bezkluczykowe mają zazwyczaj kilkudziesięciocentymetrowy zasięg. To wystarcza, by kierowca musnął klamkę, odblokowując drzwi i immobilizer. Później już tylko przycisk Start/Stop i silnik uruchomiony. Złodzieje wykorzystują luki w systemach keyless. Urządzeniami za 400 zł przedłużają zasięg systemu, dzięki czemu mogą otworzyć drzwi i uruchomić silnik, gdy kierowca znajduje się kilkaset metrów od auta.

Metoda "na kolejkę"

Kierowca wysiada z samochodu i siada w pobliskiej kawiarni. Złodziej zajmuje miejsce przy stoliku obok, w kieszeni mając wzmacniacz sygnału (proste urządzenie, które można skonstruować za 400 zł). Auto wysyła żądanie przesłania kodu. Sygnał wzmacniany jest przez urządzenie znajdujące się w kieszeni złodzieja i przesyłane do kluczyka, który odsyła żądany kod. W tym momencie drugi złodziej, stojący przy samochodzie, może niepostrzeżenie wsiąść do auta i uruchomić silnik. Zasięg wzmocnionego sygnału może sięgać nawet 800 metrów. Skradziony samochód będzie informował "nowego właściciela" o nieobecności kluczyka, ale silnik nie zostanie unieruchomiony. Ten sam proceder odbywa się np. w sklepowej kolejce, stąd nazwa nowej metody złodziei.

Niemiecki automobilklub ADAC sprawdził, które nowe samochody są narażone na kradzież metodą "na kolejkę". Przetestowano sto samochodów. Problem jest ogromny. Wszystkie auta wyposażone w system bezkluczykowy udało się otworzyć w kilka sekund. Na liście znajdują się: Alfa Romeo Giulia, 10 modeli Audi, 13 modeli BMW, 5 modeli Citroena, Fiat 124 Spider, 6 modeli Forda, Honda HR-V, 6 modeli Hyundaia, Infiniti Q30, Jaguar F-Pace, 4 modele Kii, 2 modele Land Rovera, Lexus RX 450h, 2 modele Mazdy, Mercedesa i Mini, 3 modele Mitsubishi, 5 modeli Nissana, 2 modele Opla i Peugeota, 9 modeli Renault, Seat Ateca, 3 modele Suzuki, Subaru Levorg, Tesla Model S P85, 6 modeli Toyoty, 5 modeli Volvo i 7 modeli Volkswagena.

Więcej o:
Komentarze (114)
Złodzieje teraz kradną "na kolejkę". Wszystkie sprawdzone auta otwarto w kilka sekund
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • donmarek

    0

    A ja mam suv-a rocznik 2000 i normalny kluczyk z imobilizerem. I własnym wyłącznikiem antykradzieżowym.

  • kac

    0

    Chyba czas na less keyless ;-)

  • Gość: mfind

    0

    dobre AC to podstawa!

  • mocno_kwasny

    0

    Autoschlüsselbox SECU-Case plus
    Niecałe 25 ojro w Adac Shop :-)
    Może ci kretyni mam na myśli producentów aut będą dokładać bezpłatnie do każdego auta ? Parę wyroków sądowych albo dyrektywa UE może ich przekonać :-)

  • Gość: jaro

    0

    dodatkowo w wielu autach klasy premium montowane są dzisiaj nadajniki GPS do lokalizacji pojazdu. Jak ktoś nie ma w standardzie, to można samemu w łatwy sposób zamontować sobie taki nadajnik i śledzić położenie własnego pojazdu. Są strony internetowe, na których śledzenie nadajnika własnego pojazdu dla osób prywatnych jest całkowicie bezpłatne, wystarczy się zarejestrować.

  • Gość: jaro

    0

    miałem też okazję kiedyś odjechać samochodem z takim systemem zostawiając kluczyk w drugim aucie zaparkowanym obok na parkingu. Odjechałem zaledwie 50metrów, po czym samochód zgasł i włączył alarm.

  • Gość: jaro

    Oceniono 1 raz 1

    moim zdaniem, to wystarczy dobrze ubezpieczyć auto i nie przejmować się czy ktoś je ukradnie

  • Gość: Januszek

    0

    Nie tak dawno widziałem recenzje dziennikarz motoryzacyjnego, który testując mercedesa Gle strasznie sie rozwodził nad brakiem systemu keyless w testowym egzemplarzu i ze to juz dziś standard w tańszych samochodach a ze mercedes życzy sobie dopłaty itd itp hehe teraz głupek wie czemu

  • Gość: rzeźnik

    Oceniono 6 razy 6

    A ja zainstalowałem potrzask w fotelu kierowcy. Jeśli się go nie zdezaktywuje, to po nieuprawnionym uruchomieniu odcina dopływ paliwa i nabiał kierowcy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX