Ssangyong Rexton doczekał się kolejnego wcielenia, dzięki któremu upodabnia się do reszty gamy koreańskiego producenta. Pierwszym modelem, który wdrożył nową stylistykę projektowania był Tivoli, a kilka miesięcy później pojawił się XLV. Teraz dołącza do nich największy przedstawiciel, który pomieści w kabinie nawet siedem osób, a do tego zapewni sporo miejsca dla osób siedzących w dwóch pierwszych rzędach.
W centralnym punkcie kabiny umieszczono wielki, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala. Skupiono w nim obsługę nawigacji satelitarnej, centrum rozrywki, a także systemu kamer 360 stopni. Urządzenie obsługuje technologie Apple CarPlay i Android Auto. Przy okazji producent zadbał o lepszą jakość materiałów. Na pokładzie pojawi sie fornirowane drewno i skóra.
Nowe wcielenie Rextona otrzymało pełną ramę nośną oraz system FR (silnik z przodu, napęd na tył z możliwością dołączania napędu 4x4). Rama quad-frame wykorzystuje stal o sprężystości 1,5 Gpa, a do tego duża część konstrukcji wykorzystuje stal typu AHSS. Dzięki takim materiałom zwiększono wytrzymałość pojazdu, zachowując do tego niską masę własną.
Ssangyong Rexton fot. Ssangyong
Pod maskę trafią turbodoładowane silniki czterocylindrowe - benzynowy i wysokoprężny. Obie jednostki połączono z 7-biegową przekładnią automatyczną, ale w późniejszym czasie pojawi się nowa, 8-biegowa skrzynia.
Ssangyong Y400 w wersji produkcyjnej trafi na początek do Korei, a kilka tygodni później pojawi się w europejskich salonach.