Która marka zarabia najwięcej na sprzedaży jednego auta?

Mimo że zarabia mniej niż jeszcze kilka lat temu, liczby nadal robią wrażenie. Ta marka ma się czym chwalić

Porsche należące do koncernu Volkswagen dostarczyło w zeszłym roku na rynek 238 tys. samochodów. Dzięki temu firma zyskała 4,1 mld dolarów – o 14 proc. więcej niż w

roku 2015. Zagraniczni dziennikarze wyliczyli, że na jednym sprzedanym egzemplarzu 911 lub Cayenne niemiecki producent zarabia 17 250 dolarów, co daje firmie czołowe miejsce wśród producentów. Co ciekawe, jeszcze trzy lata temu Porsche zarabiało 23 200 dolarów na każdym sprzedanym samochodzie. Wciąż jednak daleko mu do lidera. Na szczycie listy znajduje się Ferrari, które inkasuje 90 tys. dolarów na każdym egzemplarzu.

Dla szybkiego porównania z Porsche inni producenci z Niemiec nie radzą sobie tak dobrze. Koncern Daimler inkasuje zaledwie 5 tys. dolarów za sprzedaż jednego samochodu. Podobnie wypadło BMW, również znajdując się daleko poza czołówką. Różnica pomiędzy producentami może wynikać z dużo wyższych cen, jakie osiągają modele Porsche. Dla porównania koncern General Motors zarabia na jednym sprzedanym aucie zaledwie 800 euro.

W ciągu ostatnich trzech lat niemiecki producent zwiększył roczną produkcję o 47 proc.

Więcej o:
Komentarze (15)
Która marka zarabia najwięcej na sprzedaży jednego auta?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Kula

    Oceniono 1 raz 1

    Pytanie jaka jest srednia cena Porsche a tym samym procentowa marża... Dacia wyciąga całkiem niezłe 10 procent, a Opel do każdego auto dopłacać kilkaset euro, dlatego PSA zaplacilo za niego tak śmiesznie niska cene...

  • Gość: jan

    0

    Na autach jak na autach, ale na częściach jaką później przebitkę mają. W tym roku przed wiosną robiłem generalny remont mojego opla. Gdyby nie zamienniki z delphi to bym ostro po kieszeni dostał. tym bardziej że nie wiedziec czemu mechanik liczy sobie wiecej za montaz orginalow.

  • antoniferdynand

    Oceniono 4 razy 0

    Firma analityczna Bernstein Research opublikowała raport, z którego wynika, że Volkswagen traci 6,27 mln dol. na każdym wyprodukowanym egzemplarzu modelu Bugatti Veyron. Czyli aby wyjść na zero na jednego Veyrona trzeba sprzedać 363 Porsche 911.

  • Gość: dude

    Oceniono 5 razy -3

    Jak można z takim wyglądem jak Pan po prawej na filmiku kręcić jakiekolwiek filmy? Łysy jaszczur z brzuszkiem, no błagam...człowieku zadbaj o siebie, a później na ekran :)

  • Gość: Pakks

    Oceniono 4 razy -4

    Zdecydowanie cała motoryzacyjna branża w PL ma się świetnie. Na przykład wypożyczalnie takie jak Panek rosną w siłę z dnia na dzień, bardzo lubię u nich wypożyczać samochody.

  • Gość: Adam

    Oceniono 6 razy -4

    Ale Fiat i Alfa Romeo dopłacają do każdego sprzedanego Tipo czy Giulietty

  • Gość: Paw

    Oceniono 11 razy -5

    Porshe może i zarabia, ale cała grupa Volkswagen nie udźwignie kosztów afery dieselgate. Odszkodowania sięgające już 30 miliardów (!!!) dolarów pogrążą Volkwagena całkowicie. To tylko kwestia kilku miesięcy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX