Prototypy | Hyundai i30 N | 275 KM w hot-hatchu z Korei

Koreański producent bardzo długo pracuje nad swoim pierwszym, prawdziwie sportowym hatchbackiem. Hyundai i30 N od wielu miesięcy pojawia się wyłącznie w zamaskowanej wersji, a nad jego rozwojem czuwa znany kierowca rajdowy

Koreański producent pokłada wielkie nadzieje w sportowej wersji modelu i30. Literka „N” w nazwie nawiązuje do szykany, a także do legendarnego toru wyścigowego Nurburgring, gdzie koreański samochód jest nieustannie testowany. Nad projektem pracuje zespół Hyundai Motorsport, a kierowcą testowym jest Thierry Neuville.

W ostatnich tygodniach sportowy hatchback przechodzi ostre, zimowe testy na ośnieżonych drogach w Szwecji. Inżynierowie testują ustawienia mechanizmu różnicowego oraz systemu kontroli trakcji. Przy okazji wdrażają poprawki do układu kierowniczego i zawieszenia. Dużo uwagi poświęcają pracy amortyzatorów w ekstremalnie niskich temperaturach (nawet do -30 stopni C).

Premiera modelu i30 N odbędzie się dopiero pod koniec roku. Niewykluczone, że miejscem debiutu będą targi motoryzacyjne we Frankfurcie. Kilka tygodni po premierze egzemplarze wjadą do salonów. Koreański producent wystawi konkurencję dla Volkswagena Golfa GTI i Forda Focusa ST.

Prototyp Hyundaia i30 N

Pod maską pracuje dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem. Czterocylindrowa konstrukcja rozwija standardowo 250 KM maksymalnej mocy, ale producent zaoferuje dodatkowy pakiet podnoszący moc do 275 KM. W droższej wersji pojawi się dodatkowo mechanizm różnicowy, większe hamulce oraz usprawniona skrzynia biegów.

Napęd będzie przekazywany na przednią oś, ale producent rozważa wprowadzenie opcjonalnego wariantu z napędem AWD.

Czy Twoim zdaniem Hyundai i30 N może stać się znaczącym graczem w segmencie?
Więcej o: