Francuscy 郵edczy: Renault od 25 lat fa連zowa這 wyniki test闚 spalania

Wed逝g 郵edczych podleg造ch francuskiemu ministerstwu gospodarki Renault od 25 lat stosuje nielegalne oprogramowanie fa連zuj帷e wyniki test闚 spalania. Koncern zdementowa te informacje.

Echa Dieselgate z udzia貫m Volkswagena (o aferze pisali鄉y wielokrotnie tutaj: Afera Dieselgate) jeszcze nie ucich造, a na j瞛ykach znalaz si kolejny gigant bran篡 motoryzacyjnej - Reanult. 奸edczy podlegli francuskiemu ministerstwu gospodarki ustalili, 瞠 koncern od 25 lat fa連zowa wyniki spalania stosuj帷 nielegalne oprogramowanie w swoich samochodach - poinformowa造 dziennik "Liberation" oraz francuska agencja prasowa AFP. Jak nadmieni dziennik, o nielegalnych praktykach wiedzia這 ca貫 szefostwo marki, 陰cznie z prezesem zarz康u Carlosem Ghosnem.

Dieselgate II

Raport przygotowany przez 郵edczych dotyczy g堯wnie ostatnich modeli Renault, kt鏎e podlegaj normom Euro 5 i Euro 6, ale wspomina te o starszych autach. W oparciu o rozmow z by造m pracownikiem koncernu, pracuj帷ym w Renault do 1997 roku, stwierdzono, 瞠 praktyki by造 stosowane ju w latach 90. i dotyczy造 nawet pierwszej generacji clio.

Wed逝g ustale 郵edczych, do kt鏎ych dotarli dziennikarze "Liberation", Renault najprawdopodobniej montowa這 w swoich samochodach nielegalne oprogramowanie, kt鏎e zmniejsza這 emisj szkodliwych substancji, gdy wyczu這, 瞠 auto jest poddawane testom spalania. Dok豉dnie tak sam praktyk stosowa Volkswagen przy s造nnej aferze Dieselgate. Francuzi manipulowali wynikami i w silnikach Diesla, i w silnikach benzynowych. 奸edczy nadmienili w raporcie, 瞠 o ca造m procederze wiedzia豉 kadra kierownicza, 陰cznie z prezesem zarz康u Carlosem Ghosnem, kt鏎y - wed逝g raportu - ponosi odpowiedzialno嗆 za taki stan rzeczy.

Renault zaprzecza

W oficjalnym komunikacie Renault zaprzeczy這 tym doniesieniom. Francuzi podkre郵ili, 瞠 nie mog odnie嗆 si do zarzut闚 z dziennika "Liberation", dop鏦i nie poznaj ustale 郵edztwa prowadzonego przez Dyrekcj Generaln Konkurencji, Konsument闚 i Walki z Oszustwami. - 畝dna z naszych s逝瘺 nie z豉ma豉 regu europejskich ani krajowych odno郾ie homologacji pojazd闚. Samochody Renault nie s wyposa穎ne w oprogramowanie fa連zuj帷e dane o emisji zanieczyszcze - napisano w komunikacie.

Polski oddzia Renault nie komentuje sprawy, odsy豉j帷 do oficjalnego komunikatu francuskiego koncernu.

To nie pierwszy raz, gdy Renault jest oskar瘸nie o manipulowanie wynikami test闚 spalania. Przeprowadzone w styczniu kontrole ostatecznie nie wykaza造 瘸dnych nieprawid這wo軼i. Pisali鄉y o tym tutaj: Polowanie na Renault

Wi璚ej o:
Komentarze (57)
Francuscy 郵edczy: Renault od 25 lat fa連zowa這 wyniki test闚 spalania
Zaloguj si lub komentuj jako go嗆
  • grzegorzsrx

    Oceniono 2 razy 2

    diesel byl , jest i pozostanie syfem , czy janusz chce czy nie. lobby dieslowskie wykonalo kawal dobrej roboty przez ostatnie 40 lat , no ale zawsze kiedys jest koniec , miejmy nadzieje ze niebawem , tego zycze wszystkim.grzegorz

  • Gość: przego嗆

    Oceniono 8 razy 6

    Do tych co broni VAG-a... W grudniu 2015r otrzyma貫m pismo w kt鏎ym VW si kaja, 瞠 im przykro, ze zawiedli moje zaufanie, ale ju pracuj nad problemem w 1,6TDI i najp騧niej do czerwca 2016r zostan zaproszony do serwisu... w lipcu b璠帷 na przegl康zie pytam o ta akcje, bo czerwiec min掖 i cisza... panowie garniturach rozk豉daj r璚e...marzec 2017 dostaj pismo (9 miesi璚y op騧nienia) w kt鏎ym VW zn闚 si kaja, ale ju mnie zapraszaj na akcj gdzie zmieni oprogramowanie sterownika silnika i przy okazji skontroluj i ewentualnie wymieni (za darmo!) filtr powietrza (ciekawe po jakiego grzyba?). Zasi璕n掖em j瞛yka w niezale積ym serwisie VW i stwierdzili, 瞠 b璠 montowa zw篹k w uk豉dzie dolotowym silnika (ale o tym ani s這wa w pi鄉ie) i na 90% silnik nie b璠zie trzyma parametr闚... i jak tu wierzy VW?

  • Gość: enter

    Oceniono 4 razy -2

    Jak my郵icie dlaczego VW wycofa si tak nagle z WRC ? Maj帷 tak przewag nad innymi markami. Po prostu nie chcieli wpa嗆. Stosowali te metody r闚nie w benzyniakach.Dlatego taka przewaga mi璠zy VW Polo ,a Fordem . Mogli je寮zi znacznie szybciej ale dla niepoznaki udawali 瞠 walcz jak r闚ny z r闚nym.Najlepiej by這 to wida jak kierowca VW pope軟ia b陰d na pocz徠ku rajdu l康uj帷 przez przypadek z ty逝 stawki. Dlatego Robert Kubica musia je寮zi na maksa ,a i tak nie dawa rady pomimo ,i z pewno軼i jako kierowca by i jest najlepszy w tej stawce.Tak od lat jest w F1 brylowanie od lat Mercedesa.

  • Gość: enter

    Oceniono 4 razy 0

    Jak my郵icie dlaczego VW wycofa si tak nagle z WRC ? Maj帷 tak przewag nad innymi .Po markami.Po prostu nie chcieli wpa嗆. Stosowali te metody r闚nie w benzyniakach.Tak od lat jest w F1.

  • Gość: none

    Oceniono 10 razy 8

    I generacja Clio mia豉 w ofercie silnik 1.1 oparty o ga幡ik. Ciekawe, jak tam Renault wgrywa這 oprogramowanie do fa連zowania pomiar闚?

  • Gość: kik

    Oceniono 7 razy 1

    Ciekawe jest to, 瞠 jak wpad VW to inne koncerny samochodowe siedzia造 cicho i nie wytyka造 go palcem tylko wola造 przemilcze spraw...

  • Gość: Poldas

    0

    A FSO nie oszukuje.

  • kot2ka

    Oceniono 2 razy 0

    Wszyscy producenci te k豉mliwe dranie powinny zap豉ci olbrzymie kary por璚zane w豉snym maj徠kiem za ten szfindel stosowany od tylu ju lat !!!! Kolosalne kary powinny by na這穎ne na tych gnoj闚 cho熲y mia造 te firmy upa嗆. Nast瘼ne kt鏎e powstan na popio豉ch tych z這dziejskich nie odwa膨 si wi璚ej na takie kr皻actwo !!!!

  • Gość: gucio44

    Oceniono 3 razy -3

    Ju marka samochodu z tytu逝 usuni皻a, 瞠by zwi瘯szy klikalno嗆. Wa積iejsza jest ona bowiem, ni dziennikarstwo. Dzisiaj tu wszed貫m, 瞠by napisa komentarz, ale jak widz taki tytu, kt鏎y ukrywa informacje - a jest ich na 篡dorczej mnogo - to wpisuj s這wa kluczowe w guglu i odczytuj informacj na innych portalach. Nigdy nie otwieram takich artyku堯w.

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX