Francuscy 郵edczy: Renault od 25 lat fa連zowa這 wyniki test闚 spalania

Wed逝g 郵edczych podleg造ch francuskiemu ministerstwu gospodarki Renault od 25 lat stosuje nielegalne oprogramowanie fa連zuj帷e wyniki test闚 spalania. Koncern zdementowa te informacje.

Echa Dieselgate z udzia貫m Volkswagena (o aferze pisali鄉y wielokrotnie tutaj: Afera Dieselgate) jeszcze nie ucich造, a na j瞛ykach znalaz si kolejny gigant bran篡 motoryzacyjnej - Reanult. 奸edczy podlegli francuskiemu ministerstwu gospodarki ustalili, 瞠 koncern od 25 lat fa連zowa wyniki spalania stosuj帷 nielegalne oprogramowanie w swoich samochodach - poinformowa造 dziennik "Liberation" oraz francuska agencja prasowa AFP. Jak nadmieni dziennik, o nielegalnych praktykach wiedzia這 ca貫 szefostwo marki, 陰cznie z prezesem zarz康u Carlosem Ghosnem.

Dieselgate II

Raport przygotowany przez 郵edczych dotyczy g堯wnie ostatnich modeli Renault, kt鏎e podlegaj normom Euro 5 i Euro 6, ale wspomina te o starszych autach. W oparciu o rozmow z by造m pracownikiem koncernu, pracuj帷ym w Renault do 1997 roku, stwierdzono, 瞠 praktyki by造 stosowane ju w latach 90. i dotyczy造 nawet pierwszej generacji clio.

Wed逝g ustale 郵edczych, do kt鏎ych dotarli dziennikarze "Liberation", Renault najprawdopodobniej montowa這 w swoich samochodach nielegalne oprogramowanie, kt鏎e zmniejsza這 emisj szkodliwych substancji, gdy wyczu這, 瞠 auto jest poddawane testom spalania. Dok豉dnie tak sam praktyk stosowa Volkswagen przy s造nnej aferze Dieselgate. Francuzi manipulowali wynikami i w silnikach Diesla, i w silnikach benzynowych. 奸edczy nadmienili w raporcie, 瞠 o ca造m procederze wiedzia豉 kadra kierownicza, 陰cznie z prezesem zarz康u Carlosem Ghosnem, kt鏎y - wed逝g raportu - ponosi odpowiedzialno嗆 za taki stan rzeczy.

Renault zaprzecza

W oficjalnym komunikacie Renault zaprzeczy這 tym doniesieniom. Francuzi podkre郵ili, 瞠 nie mog odnie嗆 si do zarzut闚 z dziennika "Liberation", dop鏦i nie poznaj ustale 郵edztwa prowadzonego przez Dyrekcj Generaln Konkurencji, Konsument闚 i Walki z Oszustwami. - 畝dna z naszych s逝瘺 nie z豉ma豉 regu europejskich ani krajowych odno郾ie homologacji pojazd闚. Samochody Renault nie s wyposa穎ne w oprogramowanie fa連zuj帷e dane o emisji zanieczyszcze - napisano w komunikacie.

Polski oddzia Renault nie komentuje sprawy, odsy豉j帷 do oficjalnego komunikatu francuskiego koncernu.

To nie pierwszy raz, gdy Renault jest oskar瘸nie o manipulowanie wynikami test闚 spalania. Przeprowadzone w styczniu kontrole ostatecznie nie wykaza造 瘸dnych nieprawid這wo軼i. Pisali鄉y o tym tutaj: Polowanie na Renault

Wi璚ej o:
Komentarze (57)
Francuscy 郵edczy: Renault od 25 lat fa連zowa這 wyniki test闚 spalania
Zaloguj si lub komentuj jako go嗆
  • ws21

    Oceniono 20 razy -8

    A to ciekawe. Jezdze samochodami z dci juz 11 lat. I nigdy nie malem zuzycia paliwa wiekszego niz ten podany przez producenta.

  • smurfmadrala

    Oceniono 8 razy -4

    W jakiej dziedzinie /produkcja, handel, "polityka", itp. cymes gites geszeft/
    tzw. "dziennikarstwo"/marketing nie jest FAΠZEM ?

    M這dych, TV-net-wykszta販onych, z du篡ch miast,
    prosz o podawanie licznych przyk豉d闚,
    mo瞠 by jeden.

  • Gość: rollo

    Oceniono 18 razy -4

    szkopki nie przepuszcza, sami sie umazali blotkiem teraz innym dowala swoimi tfu gazecinami

  • Gość: gucio44

    Oceniono 3 razy -3

    Ju marka samochodu z tytu逝 usuni皻a, 瞠by zwi瘯szy klikalno嗆. Wa積iejsza jest ona bowiem, ni dziennikarstwo. Dzisiaj tu wszed貫m, 瞠by napisa komentarz, ale jak widz taki tytu, kt鏎y ukrywa informacje - a jest ich na 篡dorczej mnogo - to wpisuj s這wa kluczowe w guglu i odczytuj informacj na innych portalach. Nigdy nie otwieram takich artyku堯w.

  • Gość: rollo

    Oceniono 11 razy -3

    obiektywny jak niemiec :)

  • Gość: enter

    Oceniono 4 razy -2

    Jak my郵icie dlaczego VW wycofa si tak nagle z WRC ? Maj帷 tak przewag nad innymi markami. Po prostu nie chcieli wpa嗆. Stosowali te metody r闚nie w benzyniakach.Dlatego taka przewaga mi璠zy VW Polo ,a Fordem . Mogli je寮zi znacznie szybciej ale dla niepoznaki udawali 瞠 walcz jak r闚ny z r闚nym.Najlepiej by這 to wida jak kierowca VW pope軟ia b陰d na pocz徠ku rajdu l康uj帷 przez przypadek z ty逝 stawki. Dlatego Robert Kubica musia je寮zi na maksa ,a i tak nie dawa rady pomimo ,i z pewno軼i jako kierowca by i jest najlepszy w tej stawce.Tak od lat jest w F1 brylowanie od lat Mercedesa.

  • marold77

    Oceniono 2 razy -2

    ciekaw jestem tylko czy amerykanie sa lepsi czy po prostu lepiej udaja a rozpoczeli afere zeby wytepic konkurencje z europy

  • readme.txt

    Oceniono 8 razy -2

    LOL. Wygl康a na to, 瞠 wszyscy fa連zowali. Renault to tak瞠: Peugeot i Citroen.

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX