Francuscy 郵edczy: Renault od 25 lat fa連zowa這 wyniki test闚 spalania

Wed逝g 郵edczych podleg造ch francuskiemu ministerstwu gospodarki Renault od 25 lat stosuje nielegalne oprogramowanie fa連zuj帷e wyniki test闚 spalania. Koncern zdementowa te informacje.

Echa Dieselgate z udzia貫m Volkswagena (o aferze pisali鄉y wielokrotnie tutaj: Afera Dieselgate) jeszcze nie ucich造, a na j瞛ykach znalaz si kolejny gigant bran篡 motoryzacyjnej - Reanult. 奸edczy podlegli francuskiemu ministerstwu gospodarki ustalili, 瞠 koncern od 25 lat fa連zowa wyniki spalania stosuj帷 nielegalne oprogramowanie w swoich samochodach - poinformowa造 dziennik "Liberation" oraz francuska agencja prasowa AFP. Jak nadmieni dziennik, o nielegalnych praktykach wiedzia這 ca貫 szefostwo marki, 陰cznie z prezesem zarz康u Carlosem Ghosnem.

Dieselgate II

Raport przygotowany przez 郵edczych dotyczy g堯wnie ostatnich modeli Renault, kt鏎e podlegaj normom Euro 5 i Euro 6, ale wspomina te o starszych autach. W oparciu o rozmow z by造m pracownikiem koncernu, pracuj帷ym w Renault do 1997 roku, stwierdzono, 瞠 praktyki by造 stosowane ju w latach 90. i dotyczy造 nawet pierwszej generacji clio.

Wed逝g ustale 郵edczych, do kt鏎ych dotarli dziennikarze "Liberation", Renault najprawdopodobniej montowa這 w swoich samochodach nielegalne oprogramowanie, kt鏎e zmniejsza這 emisj szkodliwych substancji, gdy wyczu這, 瞠 auto jest poddawane testom spalania. Dok豉dnie tak sam praktyk stosowa Volkswagen przy s造nnej aferze Dieselgate. Francuzi manipulowali wynikami i w silnikach Diesla, i w silnikach benzynowych. 奸edczy nadmienili w raporcie, 瞠 o ca造m procederze wiedzia豉 kadra kierownicza, 陰cznie z prezesem zarz康u Carlosem Ghosnem, kt鏎y - wed逝g raportu - ponosi odpowiedzialno嗆 za taki stan rzeczy.

Renault zaprzecza

W oficjalnym komunikacie Renault zaprzeczy這 tym doniesieniom. Francuzi podkre郵ili, 瞠 nie mog odnie嗆 si do zarzut闚 z dziennika "Liberation", dop鏦i nie poznaj ustale 郵edztwa prowadzonego przez Dyrekcj Generaln Konkurencji, Konsument闚 i Walki z Oszustwami. - 畝dna z naszych s逝瘺 nie z豉ma豉 regu europejskich ani krajowych odno郾ie homologacji pojazd闚. Samochody Renault nie s wyposa穎ne w oprogramowanie fa連zuj帷e dane o emisji zanieczyszcze - napisano w komunikacie.

Polski oddzia Renault nie komentuje sprawy, odsy豉j帷 do oficjalnego komunikatu francuskiego koncernu.

To nie pierwszy raz, gdy Renault jest oskar瘸nie o manipulowanie wynikami test闚 spalania. Przeprowadzone w styczniu kontrole ostatecznie nie wykaza造 瘸dnych nieprawid這wo軼i. Pisali鄉y o tym tutaj: Polowanie na Renault

Wi璚ej o:
Komentarze (57)
Francuscy 郵edczy: Renault od 25 lat fa連zowa這 wyniki test闚 spalania
Zaloguj si lub komentuj jako go嗆
  • cx5000

    Oceniono 20 razy 18

    Romet te fa連zowa. Podawa, 瞠 komar pali 2l/100, a m鎩 nigdy nie zszed poni瞠j 3l/100.

  • Gość: jacek

    Oceniono 21 razy 15

    Po pierwsze, nie chodzi o emisj w sensie emisji CO2, czyli ilo軼i spalanego paliwa, a o emisj NOx, czyli o czysto嗆 spalin.

    Po drugie, Renault stosowa rozwi您anie legalnie dozwolone w Europie, czyli wy陰cza niekt鏎e systemy oczyszczania spalin pod pretekstem ochrony silnika przed uszkodzeniem w niekorzystnych warunkach, kt鏎ych prawo nawet nie pr鏏owa這 dookre郵i. Np w silnikach z turbodo豉dowaniem wy陰czano recyrkulacj spalin, je郵i temperatura otoczenia wychodzi豉 poza zakres 17-35 stopni Celsjusza.

    Po trzecie, VW stosowa oprogramowanie WYKRYWAJ。E wprost, 瞠 samoch鏚 przechodzi test czysto軼i spalin, a to zupe軟ie inna bajka, szczeg鏊nie w USA, gdzie jest to literalnie zabronione. Skutek jest ten sam, co w niemal wszystkich innych markach, ale tak si mo積a bawi w UE, nie w USA.

    Po czwarte, Goshn jest odpowiedzialny za emisj w tym sensie, 瞠 w Renault drabinka odpowiedzialno軼i za czysto嗆 spalin nie ko鎍zy si na 瘸dnym ni窺zym szczeblu, wi璚 ko鎍owa odpowiedzialno嗆 dociera do prezesa.

  • Gość: Loczeq

    Oceniono 11 razy 9

    Ludzie tu nie o zu篡cie paliwa chodzi bo spalajac nawet 15l/100mozna wyda豉 mniej zanieczyszcze ni diesel kt鏎y spala 6 litr闚. Sp鎩rzcie na LPG wydziela najmniej niebezpiecznych substancji a mimo to spala si go najwiecej

  • hiszpan25

    Oceniono 33 razy 9

    jak eurobiurokraci stworza norme EURO8 nakazujace silnikowi spalinowemu emitowanie spalin o skladzie 78% Azotu i 21% Tlenu to napewno wszyscy producenci beda te wymagania uczciwie spelniac.
    cyrk z falszowaniem spalin zaczal sie w momencie wprowadzania nierealnych norm emisji.
    Niestety silnik spalinowy nie jest i nie moze byc ekologiczny - zaklinanie rzeczywistosci przez ekooszolomow tego nie zmieni a rzady jakos nie sa skore do rezygnowania z wplywow z tytulu podatkow od sprzedawanych paliw wiec silniki spalinowe predko raczej nie znikna z drog i ta farsa bedzie trwala nadal.

  • Gość: none

    Oceniono 10 razy 8

    I generacja Clio mia豉 w ofercie silnik 1.1 oparty o ga幡ik. Ciekawe, jak tam Renault wgrywa這 oprogramowanie do fa連zowania pomiar闚?

  • Gość: przego嗆

    Oceniono 8 razy 6

    Do tych co broni VAG-a... W grudniu 2015r otrzyma貫m pismo w kt鏎ym VW si kaja, 瞠 im przykro, ze zawiedli moje zaufanie, ale ju pracuj nad problemem w 1,6TDI i najp騧niej do czerwca 2016r zostan zaproszony do serwisu... w lipcu b璠帷 na przegl康zie pytam o ta akcje, bo czerwiec min掖 i cisza... panowie garniturach rozk豉daj r璚e...marzec 2017 dostaj pismo (9 miesi璚y op騧nienia) w kt鏎ym VW zn闚 si kaja, ale ju mnie zapraszaj na akcj gdzie zmieni oprogramowanie sterownika silnika i przy okazji skontroluj i ewentualnie wymieni (za darmo!) filtr powietrza (ciekawe po jakiego grzyba?). Zasi璕n掖em j瞛yka w niezale積ym serwisie VW i stwierdzili, 瞠 b璠 montowa zw篹k w uk豉dzie dolotowym silnika (ale o tym ani s這wa w pi鄉ie) i na 90% silnik nie b璠zie trzyma parametr闚... i jak tu wierzy VW?

  • krotkizzoliborza

    Oceniono 5 razy 5

    Smr鏚 straszny

  • who_cares

    Oceniono 16 razy 4

    Wystarczy prosty ruch : zr闚na obci捫enia podatkowe ON i benzyny.
    Poniewa ON jest dro窺zy w produkcji nie b璠zie si op豉ca這 kupowa osob闚ek z dieslem.
    Nie do ogarni璚ia dla eurobiurokrat闚.

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX