Powstanie Porsche 911 z centralnym silnikiem!

Producent z Zuffenhausen rozkręca linię specjalnych wersji. Po sukcesie modelu 911 R przyszedł czas na kolejną edycję. Niewykluczone, że za kilka miesięcy ujrzymy drogową wersję wyścigowego 911 RSR z centralnie montowanym silnikiem

Porsche przygotowuje małą rewolucję. Zagraniczne źródła donoszą o specjalnej wersji zainspirowanej wyścigowym 911 RSR. Tym razem chodzi o samochód dopuszczony do normalnego ruchu drogowego, ale z silnikiem umieszczonym w centralnym punkcie pomiędzy osiami.

Plotki krążące od kilku tygodni zostały potwierdzone przez jednego z wiceprezesów marki odpowiedzialnych za samochody sportowe. Podobno zainteresowanie taką wersją jest ogromne i producent rozważa prace nad takim modelem. Jednak na premierę przyjdzie trochę poczekać, ponieważ taki model jest rozpatrywany w perspektywie długofalowej.

Rozwiązanie z centralnie umieszczonym silnikiem zastosowano w najnowszym Porsche 911 RSR, które jest produkowane z myślą o wyścigach. Przesunięcie silnika do środka kabiny wymusiło zastosowanie wielkiego dyfuzora w tylnej części nadwozia. W tej wersji pracuje sześciocylindrowy bokser o pojemności czterech litrów. Jednostka rozwija moc 503 KM, a całość trafia na tylną oś przy wykorzystaniu sześciobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. Auto ma już za sobą pierwsze sukcesy. W wyścigu Daytona 24 Hours zajęło drugie miejsce.

Motoryzacyjni szpiedzy przyłapali kilka dni temu zamaskowane Porsche 911. Prawdopodobnie jest to następna generacja modelu, ale silnik w tym egzemplarzu nadal pracuje tuż nad tylną osią. Zatem centralnie montowana jednostka jest rozważana raczej w kontekście specjalnej wersji aniżeli w seryjnym modelu.

Jednak dla zniecierpliwionych klientów mamy dobrą wiadomość. Porsche pracuje nad zupełnie nową wersją GT2, która pojawi się jeszcze przed końcem tego roku. Ten bezkompromisowy model będzie wyposażony w wielkie wloty powietrza z przodu i potężne tylne skrzydło. Pod tylną klapą zagości podwójnie doładowany silnik 3.8 o mocy przekraczającej 650 KM.

Więcej o:
Copyright © Agora SA