Suzuki SX4 S-Cross 1.0 AllGrip | Test długodystansowy, cz. II | Najtańszy w segmencie

Zanim przejdziemy do właściwego testu naszego Suzuki SX4 S-Cross postanowiliśmy przyjrzeć się jego cennikowi. Jak japoński crossover wypada na tle najgroźniejszych konkurentów?

Jak już dowiedzieliście się z pierwszej części, do naszej redakcji przyjechało Suzuki SX4 S-Cross w wersji Premium AllGrip z trzycylindrowym silnikiem o pojemności jednego litra.

Mały motor o bardzo groźnej nazwie BoosterJet może się pochwalić 112 KM i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje z 5-biegową ręczną skrzynią. Osiągi? Co najwyżej przeciętne, bo 12 sekund do pierwszej setki i 175 km/h prędkości maksymalnej w dzisiejszych czasach nie zachwyca. Choć trzeba przyznać, ze w codziennej jeździe nie ma też co za bardzo narzekać - dynamika jazdy jest poprawna i zazwyczaj wystarczająca. Deklarowane przez producenta zużycie benzyny to 5,3 l/100 km. Na razie apetyt naszego Suzuki jest większy o ok. półtora litra. Ale spalaniu poświęcimy jedną z kolejnych części, kiedy już pojeździmy znacznie więcej.

Każdy, kto musi czasem zjechać z utwardzonych dróg, na pewno doceni napęd 4x4 AllGrip, który świetnie daje sobie radę w trudniejszych warunkach. W śniegu i błocie tegorocznej zimy jeszcze nas nie zawiódł.

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 AllGripSuzuki SX4 S-Cross 1.0 AllGrip fot. Michał Dek

Naszego S-Crossa już znacie, ale co ma jeszcze Suzuki do zaoferowania?

Suzuki nie przytłacza ogromem wyboru. Silniki są dwa. Obydwa turbodoładowane i benzynowe: 1.0 BoosterJet (112 KM) albo 1.4 BoosterJet (140 KM). Za to skrzynie są trzy: dwie ręczne (5 albo 6 biegów) oraz automat o 6 przełożeniach. Tak prezentują się wyjściowe ceny Suzuki SX4 S-Cross na polskim rynku:

1.0 BoosterJet (112 KM, 5 MT) - od 66 900 zł

1.0 BoosterJet (112 KM, 6 AT) - od 80 900 zł

1.0 BoosterJet AllGrip (112 KM, 5 MT, napęd 4x4) - od 80 900 zł

1.0 BoosterJet AllGrip (112 KM, 6 AT, napęd 4x4) - od 87 900 zł

1.4 BoosterJet AllGrip (140 KM, 6 MT, napęd 4x4) - od 87 900 zł

1.4 BoosterJet AllGrip (140 KM, 6 AT, napęd 4x4) - od 94 900 zł

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 AllGripSuzuki SX4 S-Cross 1.0 AllGrip fot. MichałDek

Teraz najważniejsze | Co na to konkurencja?

Suzuki zalicza swojego SUV-a do szeroko pojętej klasy kompakt. Swoimi wymiarami i mocą silników SX4 S-Cross celuje w najmniejszych przedstawicieli segmentu. Najgroźniejszym konkurentem jest Mitsubishi ASX, ale Suzuki może być też realną alternatywą dla modnego Nissana Qashqaia i jego francuskiego brata bliźniaka, Renault Kadjar. Niedawno do walki o klienta dołączył także Seat z modelem Ateca. Pamiętajmy jednak, że Qashqai, Kadjar i Ateca są trochę większe od Suzuki.

Jak 66 990 zł Suzuki wypada na tle konkurencji? Podajemy wyjściowe ceny danego modelu bez uwzględniania promocji i rabatów.

Mitsubishi ASX (1.6 Benzyna 117 KM) - od 69 990 zł

Nissan Qashqai (1.2 Benzyna 115 KM) - od 78 200 zł

Renault Kadjar (1.2 Benzyna 130 KM) - od 76 500 zł

Seat Ateca (1.0 Benzyna 115 KM) - od 78 300 zł

Suzuki wypada jeszcze lepiej jeżeli chcemy kupić tanie auto z napędem 4x4. W salonie Japończyków trzeba wtedy zostawić minimum 80 900 zł. Konkurenci są drożsi o ponad 20-30 tysięcy złotych! Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że ASX i Qashqai z napędem 4x4 dostępne są tylko z silnikiem wysokoprężnym, a benzyna Ateki oferuje kierowcy dużo więcej mocy niż Suzuki - 150 KM do 112 KM.

Mitsubishi ASX (1.6 Diesel 114 KM) - od 109 990 zł

Nissan Qasqai (1.6 Diesel 130 KM) - od 102 600 zł

Seat Ateca (1.4 Benzyna 150 KM) - od 111 200 zł

Głównym konkurentem Suzuki SX4 S-Cross jest Mitsubishi ASX. Które z tych aut jest Twoim zdaniem lepszym wyborem?
Więcej o:
Copyright © Agora SA