Prototypy | Nowa Toyota Supra na bazie BMW

Alians Toyoty i BMW ma już pięć lat, a mimo tego nadal czekamy na flagowy produkt tej kooperacji - sportowe coupe. Okazuje się, że wszystko jest na dobrej drodze, a zamaskowana Supra już jeździ po drogach

Kilka tygodni temu wyciekły pierwsze zdjęcia katalogu prezentującego model Supra. Producent jeszcze nie potwierdził tej nazwy, ale już teraz wiadomo, że auto będzie sprzedawane pod szyldem sportowego oddziału Gazoo Racing. Fani japońskiej marki z pewnością ucieszą się na myśl o kontynuacji legendarnej serii.

Zagraniczni informatorzy donoszą, że nowa Supra ma 4,38 m długości, 1,83 m szerokości i 1,28 m wysokości. Rozstaw osi to 2,47 m. W zależności od wersji masa sportowego coupe wynosi od 1350 do 1430 kg.

Pod maską sportowego modelu będą dostępne trzy warianty silnikowe. Podstawowa jednostka to dwulitrowy, czterocylindrowy motor benzynowy z turbodoładowaniem. Jednostka oferuje 192 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Druga opcja również zakłada taką samą pojemność, ale lepsze parametry – 252 KM i 400 Nm. Topowa wersja to sześciocylindrowy silnik z turbosprężarką. W tym przypadku możemy się spodziewać 340 KM i 450 Nm. Wszystko wskazuje na to, że jednostki napędowe będą dostarczane przez niemieckiego producenta.

Nie wiadomo nic na temat hybrydy. Wcześniejsze doniesienia mówiły o  podwójnie doładowanym V6 wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Maksymalna moc takiego zestawu to co najmniej 400 KM.

Siostrzanym modelem nowej Supry będzie BMW Z5, które zadebiutuje na rynku jako roadster z miękkim dachem. Japoński odpowiednik będzie dostępny wyłącznie jako coupe. Obydwa modele będą powstawać w austriackiej fabryce należącej do Magna Steyr.

Więcej o:
Komentarze (10)
Prototypy | Nowa Toyota Supra na bazie BMW
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: VW fan

    Oceniono 18 razy 12

    Z jednej strony to fajnie, że powraca legenda ale z drugiej strony chyba nie tego oczekiwali fani. Technologia BMW to niestety zlepek problemów i kiepskiej jakości. Poprzednia generacja bazowała tylko na japońskiej myśli technicznej i była pancerna z ogromnym potencjałem na tuning.

  • Gość: I fajnie

    Oceniono 7 razy 7

    Supra to najfajniejszy klasyk-sportowy Toyoty. To auto ma coś w sobie co nie pozwala przejść obok niego obojętnie. Dobrze, że Toyota nie zarzuciła tego projektu bo naprawdę robi wrażenie.

  • Black Swan

    Oceniono 4 razy 4

    off topic... Czy koniecznie tych dwóch smutnych gości i ich bezsensowne pitu-pitu musi sie automatycznie odpalać pod każdym artykulikiem? Czy nie lepiej byłoby by tych ich pierdół wysłuchiwali tylko ci, którzy tego sami chcą? Oni naprawdę nie mają nic ciekawego do powiedzenia więc nie rozumiem, Czerscy skąd ten wasz upór w promowaniu tych dwóch...

  • pcat

    Oceniono 1 raz 1

    To nie jest prawdziwa Toyota. Gdzie silniki z Lexusa? Gdzie prawdziwa japońska R6?

  • Gość: bartolomeo

    Oceniono 1 raz 1

    Hmm ciekawe połączenie. Na zdjęciach wygląda obiecująco. Nie ukrywam, że z chęcią bym przetestował taką suprę na autostradzie.

  • Gość: jotdeem

    0

    JESLI BMW MA ROBIC SILNIKI TO JA PIERNICZE TAKA SUPRE

  • hart_brejker

    0

    Jakaś taka bieda.
    Myślałem, że bedzie mogła konkurować z GTR-em, a tu bida - tylko 345 horsików.

  • antoniferdynand

    0

    "Fani japońskiej marki z pewnością ucieszą..." kupując de facto BMW???

  • Gość: Qropatwa

    0

    Oby tylko nie była tak strasznie brzydka jak koncept. Poza tym silniki BMW nie wróżną dobrze. Kiedyś można było się cieszyć (choć japońskie R6 już wtedy były lepsze od niemieckich - takie np. 1JZ czy 2JZ), ale teraz to jakaś padaka totalna. Znajmy pracujący w znanym wrocławskim warsztacie tuningującym BMW zawsze radzi klientom chcącym zwiększyć moć swoich M3 na ponad 500 KM zmianę jednostki BMW na Toyotowskie 2JZ:D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX